HOORDETAIL NR 3 2024 17 onderscheidt OSKAR zich op unieke wijze. “Het grootste verschil is dat wij álle problemen aanpakken. Er zijn soundbars die het geluid versterken, maar die lossen het probleem van onverstaanbare stemmen niet op. Of er zijn in-ear-versterkers, maar daarmee raak je geïsoleerd van je omgeving, wat het lastig maakt om met anderen in de kamer te communiceren. Koptelefoons kunnen na verloop van tijd ongemakkelijk worden en isoleren de drager ook van de buitenwereld. Deze oplossingen dekken niet de behoeften van mensen in hun dagelijkse interacties. OSKAR doet dat wel.” Na de ontwikkeling van OSKAR kwam Marcell tot de conclusie dat het product niet onder de vlag van Sonoro Audio moest vallen. “We hebben er bewust voor gekozen om OSKAR niet onder Sonoro te plaatsen, maar onder de bedrijfsnaam Faller. Waarom? Omdat het een totaal ander product is, binnen een andere industrie en gericht op een andere doelgroep. We wilden die scheiding duidelijk houden. De kans op productverwarring zou anders te groot zijn geweest. Terwijl Sonoro Audio staat voor de allerbeste geluidskwaliteit, draait het bij OSKAR om iets heel anders. Het is een hulpmiddel, geen luxeproduct.” Brede doelgroep Een hulpmiddel is het zeker, al is het niet alleen voor slechthorenden bedoeld. Marcell legt uit: “OSKAR is naar ons idee voor een brede doelgroep inzetbaar. Neem bijvoorbeeld een jong gezin met kleine kinderen. Als de ouders ‘s avonds in bed televisie willen kijken, kunnen ze OSKAR gebruiken, zodat het volume laag kan blijven en de kinderen niet wakker worden. Dit geldt ook in de woonkamer; anderen worden dan niet gestoord door een luidruchtige televisie, wat het voor elk gezin interessant maakt.” “Bovendien hebben niet alleen mensen met gehoorproblemen moeite om tv-geluid goed te verstaan”, vervolgt Marcell. “Veel luidsprekers zijn slecht gepositioneerd, of staan ver van de televisie af, en met het toenemende gebruik van geluidseffecten worden stemmen steeds moeilijker te verstaan. In zulke gevallen is OSKAR gewoon heel handig. Maar natuurlijk is het vooral voor mensen met gehoorproblemen van onschatbare waarde.” Toegevoegde waarde voor audiciens Audiciens in Duitsland hebben de waarde van OSKAR voor hun klanten snel ingezien. “We zijn begonnen met het introduceren van OSKAR bij audiciens in Duitsland en hebben deelgenomen aan de EUHA-beurs in Hannover. De reacties waren overweldigend. Of dat me heeft verrast? Eerlijk gezegd niet echt. De belangrijkste doelgroep van OSKAR is immers de doelgroep die klant is bij de audicien. Veel mensen gaan naar een audicien omdat ze merken dat ze de televisie niet goed meer kunnen horen en dat is precies het probleem dat wij oplossen. Deze klanten hebben vaak nog geen hoortoestel nodig; OSKAR kan dan wel een uitkomst bieden. Op deze manier bind je ook de toekomstige hoortoestelklanten al aan je winkel.” Marcell vervolgt: “OSKAR is daarnaast ook interessant voor mensen die al een hoortoestel hebben, dus ook voor je bestaande klanten. Sommige gebruikers willen hun hoortoestel af en toe uitdoen en voor die momenten is OSKAR ideaal. Het biedt audiciens een geweldige kans om hun klanten extra service te bieden. Kortom, het biedt extra verkoopmogelijkheden.” Sterk partnerschap Een andere belangrijke reden waarom veel audiciens kiezen voor OSKAR, is de samenwerking met het bedrijf. “We hebben veel ervaring in de retail vanuit Sonoro Audio en staan bekend om onze loyaliteit, uitstekende service en het streven naar de ultieme gebruikerservaring. We bieden retailers aantrekkelijke marges en zorgen ervoor dat alles soepel verloopt. Dit maakt ons een uitstekende partner en dat is precies waarom veel audiciens in Duitsland al voor ons hebben gekozen. We doen wat we beloven.” Marcell hoopt ook het vertrouwen van de Nederlandse en Belgische audiciens te winnen om zo ook de mensen in de lage landen te helpen met hun tv-problemen. “We zijn reeds enkele samenwerkingen met audiciens aangegaan in Nederland en de eerste reacties zijn zeer positief. Ook ontvangen we aanvragen van enthousiaste audiciens die OSKAR op de beurs in Hannover hebben gezien afgelopen jaar. We kunnen niet wachten om de Nederlandse en Belgische markt kennis te laten maken met OSKAR!” OSKAR is in de Benelux verkrijgbaar via importeur Vogel’s Consumer Benelux, te bereiken via telefoon +31 (0) 341 – 359 050 of stuur een mail naar info-vcb@ vogels.com. Meer weten over OSKAR en Faller? Kijk dan op www.faller-audio.com. Marcell Faller en zijn vader
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4