Hoordetail nr4 2018

H o o r d e t a i l n r 4 2 0 1 8 25 eerst op de Twin, die in allerlei kleuren en maten te verkrijgen is. Het is namelijk echt maatwerk. Deze bril is ook goedgekeurd door de zorgverzekeraar en er wordt dus ook een vergoeding voor gegeven. Wat voor veel mensen bovendien erg prettig is, is dat de levensduur van de hoorbril lang is; soms wel meer dan tien jaar. Natuurlijk verzorgen we al die tijd het benodigde onderhoud.” AFSPRAAK OP LOCATIE Nu Varibel een comeback heeft gemaakt, is het belangrijk om duidelijk te communiceren. Niet alleen de bestaande klanten moeten hierover geïnformeerd worden, bijvoorbeeld voor garantie, onderhoud en onderdelen, ook nieuwe klanten moeten bereikt worden. “Om alles op de rit te zetten, maken we ook gebruik van externe partijen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de marketing en onze website. Ikzelf focus mij vooral op het aanpassen van de brillen, reparaties, service, onderhoud en het maken van afspraken met klanten. Ook neem ik het contact met de toeleverancier op me, zodat we onze bril kunnen blijven bouwen. Daarnaast hebben we geen showroom, maar plannen wij afspraken op locaties in binnen- en buitenland.” PARTNERS IN DE HOORBRANCHE Behalve dat Bas rechtstreeks de klant wil bereiken, is de hoorbranche en de optiek voor hem zeker van groot belang voor de Varibel. Bas: “In eerste instantie hebben we rechtstreeks contact met de eindgebruiker, mede dankzij het actieve gebruik van social media. Maar daarnaast hebben we natuurlijk vanuit het verleden nog veel contacten in de branche en werken we dus ook samen met een aantal opticiens en audiciens. Daarbij geldt dat als een hoorbril toch niet de beste keuze blijkt te zijn, dat we hen ook kunnen doorverwijzen naar een audicien voor andere mogelijke hooroplossingen. Ik zie dit als een mooie wisselwerking. Om meer bekendheid te genereren zijn we daarom nog altijd op zoek naar nieuwe partners in zowel de optiek- als de hoorbranche.” INTERNATIONALE VRAAG Ondanks dat Varibel een Nederlands product is, is de hoorbril al een tijdje verkrijgbaar buiten onze landsgrenzen. Bas: “We leveren de hoorbril nog steeds wereldwijd. Dat komt voort uit de grote hoeveelheid aandacht die in het verleden aan de buitenlandse markten is besteed. Daar hebben we nog steeds een aanzienlijk netwerk aan overgehouden. Zo nu en dan krijgen we daarom nog steeds aanvragen voor de hoorbrillen en we helpen hen dan ook graag. Mensen kunnen op afstand een montuur kiezen en een audiogram opsturen. Wij programmeren de bril en verzenden deze naar het buitenland.” De wereldwijde beschikbaarheid is een mooi visitekaartje voor het Nederlandse bedrijf achter Varibel. Bas houdt dit zeker in de gaten, maar hij kiest er nu voor zich te richten op Nederland en de buurlanden. “We zijn wel bezig met een Engelstalige website, om het nog toegankelijker en vindbaarder te maken. Daarentegen kiezen we er nu wel voor om eerst op Nederlandse, Belgische en Duitse markt te richten, omdat we daar al veel connecties hebben. Heel af en toe kijken we ook naar Engeland. Dat komt omdat we zien dat in enkele gevallen slechthorenden vanuit Engeland zelfs de boot pakken naar Rotterdam voor het laten aanpassen van eenVaribel Hoorbril. Dat is natuurlijk geweldig! Dat laat maar weer zien hoe levensveranderend een dergelijk hooroplossing kan zijn.” STILSTAND IS ACHTERUITGANG Nu hij een aantal maanden onderweg is, kijkt Bas naar de toekomst van het bedrijf. Behalve meer bekendheid, ziet hij ook graag het productaanbod groeien. “Stilstand is achteruitgang. We zijn zeker bezig met het bedenken van nieuwe oplossingen. We hebben wel wat ideeën op de plank liggen natuurlijk, maar ik kan je nu wel vast zeggen dat we niet per se van onze technologie gaan afwijken. Die techniek heeft zichzelf al bewezen. Wel kijken we natuurlijk naar aanvullende functies, zoals connectiviteit, aanpasbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Daarin kunnen we zeker nog stappen maken. Toch ligt onze focus nu nog op het bereiken van de klant. We hebben de doelgroep nu goed in beeld en we stoppen veel energie in communicatie en marketing. Het is belangrijk om deze goede koers te blijven houden. Zolang kwaliteit voorop blijft staan, kunnen we weer een mooi, gezond bedrijf opbouwen”, sluit Bas gemotiveerd af. Meer informatie: Dutch Hearing Engineers Tel. 085-0640569 www.varibel.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4