Hoordetail nr4 2019 online

H o o r d e t a i l n r 4 2 0 1 9 18 C o v e r s t o r y “What’s in it for me? DAT IS HET ANTWOORD WAAR DE KLANT naar op zoek is” DE AUDICIEN HEEFT WEINIG TE KLAGEN ALS JE PUUR NAAR HET HOORTOESTELLENAANBOD KIJKT, INNOVATIE GENOEG EN VOOR IEDER WAT WILS. MAAR ALS DE HOORTOESTELLEN BIJ DE EERSTE AANPASSING VAAK AL ZO FANTASTISCH ZIJN, HOE ONDERSCHEID JE JEZELF DAN ALS AUDICIEN? DE MANIER WAAROP JIJ JOUW EXPERTISE GEBRUIKT OM DE KLANT UITEINDELIJK DE JUISTE KEUZE TE LATEN MAKEN, DAAR VALT VAAK NOG VEEL TEWINNEN. HIERVOOR KUNNEN AUDICIENS EEN BEROEP DOEN OP DE SCHAT AAN ERVARING VAN OLIVER VON BORSTEL VAN MASTERS OF BUSINESS DEVELOPMENT, VOOR VELEN BEKEND ALS ‘DE MAN MET HET STRIKJE’. MET ZIJN ZELF ONTWIKKELDE METHODE GENAAMD NON-MANIPULATIVE ETHICAL SELLING™ HEEFT HIJ AL MEER DAN 2.500 AUDICIENS GEHOLPEN OM HUN AUDICIENSBEDRIJF TE LATEN GROEIEN. HOE? WE VRAGEN HET HEM PERSOONLIJK. Net als zijn naam, doet zijn accent zeker vermoeden dat de roots van Oliver von Borstel niet in Nederland liggen. Als een expert in international business development bracht zijn werk, en uiteindelijk ook de liefde, hem vanuit zijn geboorteland Zwitserland naar ons kikkerlandje. Aanvankelijk was het zijn doel om ooit CEO te worden, toen dat gelukt was en zijn CV zich vulde met de namen van verschillende multinationals, was het tijd voor een nieuwe uitdaging. En die gaf hij in 2006 vorm met zijn eigen bedrijf genaamd Masters of Sales Europe, nu Masters of Business Development, waarbij hij op basis van zijn kennis en ervaring in verschillende sectoren salestrainingen geeft. Bekende namen als Lufthansa, Siemens, Scania en Swiss kan hij inmiddels tot zijn klantenkring rekenen, maar een nieuwe wereld ging voor hem open toen hij in 2008 kennismaakte met de wereld van de hoorzorg. NON-MANIPULATIVE ETHICAL SELLING ™ Puur uit eigen kennis en ervaring en gebaseerd op bewezen theorieën heeft Oliver een eigen methode ontwikkeld om meer uit sales te halen door niet te veel te focussen op de prijs van producten, maar in te zoomen op de behoeften van de consument. Deze inmiddels beproefde methode - Non Manipulative Ethical Selling™ - heeft hij begin dit jaar laten registreren als merknaam. Hij legt uit waarom deze methode zo goed kan werken voor de audicien. “Een audicien moet altijd de individueel beste en meest optimale hooroplossing adviseren, en dat is zeker niet altijd de duurste. Om dat te doen moet je zo goed mogelijk weten wat de specifieke behoeften van de klant zijn nog voordat je over merken, prijzen of bepaalde typen hoortoestellen begint te praten. Het hoortoestel moet een oplossing zijn voor het gehoorprobleem van de klant, daarom praat ik ook liever over een hooroplossing in plaats van alleen een hoortoestel. Het moet de levenskwaliteit van de slechthorende, maar ook zijn of haar naasten verbeteren.” COCKTAIL PARTY-EFFECT Onlangs publiceerde Oliver nog een artikel op de drukbezochte website hearinghealthmatters.org , waar hij vertelde over de meest gehoorde klacht van slechthorenden: het Cocktail Party-effect. “De meeste klanten die een hooroplossing nodig hebben, weten niet wat ze eigenlijk nodig hebben.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4