Hoordetail nr4-2021 Online

H o o r d e t a i l n r 4 2 0 2 1 10 G r o o t i n t e r v i e w W e r t g a r a n t i e WERTGARANTIE EN OPTITRADE ZETTEN ZICH SAMEN IN VOOR DE LOCAL HEROES IN DE AUDIOLOGIEBRANCHE DE MOGELIJKHEDEN VAN HOORTOESTELLEN LIJKEN NIET UITGEPUT TE RAKEN. ZE WORDEN STEEDS KLEINER EN VERNUFTIGER, MAAR OOK PRIJZIGER. STUK VOOR STUK FACTOREN DIE HET INTERESSANT MAKEN OM ALS EINDGEBRUIKER OOK NA TE DENKEN OVER HET VERZEKEREN VAN HET HOORTOESTEL. WERTGARANTIE HEEFT AL BIJNA ZESTIG JAAR ERVARING MET HET VERZEKEREN VAN CONSUMENTENGOEDEREN EN RICHT ZICH SINDS HET AFGELOPEN JAAR OOK OP HOORTOESTELLEN. OM DE VOORDELEN VAN EEN ALLRISK-VERZEKERING VOOR DE CONSUMENT ÉN DE AUDICIEN INZICHTELIJKER TE MAKEN BINNEN DE BRANCHE, SLOEG DE DUITSE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ BEGIN DIT JAAR DE HANDEN INEEN MET OPTITRADE RETAILGROEP. WE ONTMOETEN PETER GROBBEN (SALES MANAGER BIJ WERTGARANTIE NEDERLAND) EN SILVIA BOENDER (PRODUCT SPECIALIST AUDIOLOGIE BIJ OPTITRADE) OP HET NEDERLANDSE KANTOOR VAN WERTGARANTIE IN BAD BENTHEIM; BIJ OLDENZAAL NET OVER DE GRENS IN DUITSLAND. De geschiedenis van Wertgarantie gaat terug naar de bakelieten televisies in de jaren zestig, letterlijk. Oprichter Kurt Jodexnis startte in Hannover met Wertgarantie om deze dure bakbeesten te verzekeren. Al snel werd het verzekeringspakket uitgebreid met wit- en bruingoed, huishoudelijke apparaten en consumentenelektronica in de breedste zin van het woord. Een typisch Duits familiebedrijf dat inmiddels ook is uitgebreid met activiteiten in Oostenrijk, Spanje en Frankrijk. Dit jaar is het tien jaar geleden dat Wertgarantie zich ook op Nederlandse consumenten ging richten voor het verzekeren van consumentengoederen. Sinds 2019 verzamelt de Nederlandse afdeling zich in het pittoreske Bad Bentheim, al scheurt het gros van het team dagelijks over de Nederlandse snelwegen. Enschedeër Peter Grobben versterkt sinds 2013 het Nederlandse salesteam van Wertgarantie. De salesmanager vertelt hoe hij ons hoe hij in ‘onze branche’ terecht is gekomen. “Wertgarantie heeft verzekeringen voor diverse productgroepen en in Duitsland en Oostenrijk zijn we sinds een aantal jaar succesvol met het verzekeren van hoortoestellen. Ook in Nederland willen we deze mogelijkheid aanbieden. Wij werken altijd volgens een B2B2C-model, waarbij we ons aanvankelijk op de professionals richten. We laten hen concreet zien waarom een verzekering een aanvulling is op het te verkopen product.” KENNISMAKING MET OPTITRADE In zijn carrière bij Wertgarantie heeft Peter zich bezighouden met allerlei productgroepen. De afgelopen jaren heeft zij zich helemaal op de hoorbranche gestort; onlangs bezocht hij nog de hoortoestellenbeurs EUHA in Hannover om zich te oriënteren. Maar de eerste kennismaking met onze kleine, gemoedelijke branche vond al plaats in januari 2020, in Jaarbeurs Utrecht. “Op de Optitrade Audiologie Marathon in 2020 heb ik goede gesprekken gevoerd met Olaf Schuurmans, destijds nog werkzaam als Manager Audiologie bij Optitrade”, vertelt Peter. “Het bleek al snel dat Optitrade een fijne partner zou zijn om zichtbaarder te worden bij de Nederlandse audiciens, maar ook om meer bewustzijn te creëren als het gaat om de meerwaarde van het aanbieden van servicegarantie. We richten ons daarbij voornamelijk op de zelfstandige audiciens, de local heroes. Juist daarom voelde een samenwerking met Optitrade aan als een goede match, vond ook Olaf. Helaas sloeg net na het Optitrade-event corona in als een bom en stond de hele wereld stil. De nieuwe plannen werden, logischerwijs, voorlopig even op de lange baan geschoven.” Begin 2021 zag de wereld er gelukkig heel anders uit en audicien konden hun werk uit blijven voeren. Bij Optitrade veranderde er wel iets: Olaf Schuurmans Peter Grobben, Sales Manager bij Wertgarantie Nederland Fotografie: Robbert Brink Fotografie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4