Hoordetail nr4-2021 Online

H o o r d e t a i l n r 4 2 0 2 1 27 zoals eenzaamheid steeds belangrijkere gespreksonderwerpen worden in de branche. De Schouwburg was tevens het toneel van Sydney Brouwer, een aanstekelijk enthousiaste spreker en auteur met veel kennis over klantbeleving. Met grappige en rake voorbeelden inspireerde hij de audiciens in de zaal om aan de klantgerichtheid in de winkel te werken. Hij spiegelde ons voor wat je zou doen ‘als de koning je klant zou zijn’, waarmee hij direct verwees naar de titel van zijn onlangs verschenen boek dat een leidraad vormt voor een ‘vorstelijke klantbeleving’. Men ging dieper in op brancheontwikkelingen tijdens de talkshow, kundig begeleid door Marijke Roskam. Aan tafel namen Thijs Thielemans, Dennis Havermans, Jan Peter Heida, Tom Verheijen en Roland Zweers plaats om te discussiëren over thema’s die de Nederlandse audiciens bezighouden. ‘Innovatie’ stond uiteraard centraal, een onderwerp dat vanuit elk panellid op een andere manier belicht werd. Technische innovatie, de toekomst van hoorzorg, de toenemende invloed van zorgverzekeraars en creatief ondernemen waren enkele onderwerpen die de revue passeerden. INNOVATIEWORKSHOPS & EXPERTSESSIES Naast de plenaire lezingen hadden de audiciens ieder een zelf samengesteld programma dat bestond uit expertsessies en innovatieworkshops. De experts van binnen én van buiten onze branche vertelden de audiciens over thema’s als evenwicht, remote care, het finetunen van hoortoestellen, otogenetica en het maken van oorafdrukken door middel van een 3D-scanner. De innovatieworkshops werden verzorgd door de deelnemende leveranciers, waarbij de kennis van de professionals werd bijgespijkerd op het gebied van onder andere randapparatuur, wek- en waarschuwsystemen, Bluetooth-technologie, nieuwe rekenregels en hoortoesteltechnologie. Tussen de lezingen door schuifelden de audiciens telkens weer terug naar het festivalterrein waar de exposanten uit de markt hen alles kon vertellen over het laatste nieuws van de leveranciers. Standhouders pakten uit met presentaties, demonstraties en zelfs een quiz met te winnen prijzen. Ook bij ons schoof geregeld een audicien aan om meer te weten te komen over ons vaktijdschrift of om even bij te praten over wat er leeft in het vak. Kortom, twee dagen vol bijzondere gesprekken en ontmoetingen die weer nieuwe energie geven voor de laatste, drukke maanden van 2021! Meer weten over het Audicienscongres? Kijk dan op www.audidakt.nl . Thijs Thielemans Wouter de Jong prikkelde de audiciens met 'mindgym'

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4