MEAT&CO nr1 2019 Online

m e a t & c o n r 1 2 0 1 9 32 E m p a c k 2 0 1 9 Voedselverspilling is een onderwerp dat veel aandacht krijgt bij HKScan. Zodoende werd gezocht naar een verpakkingsoplossing met optimale materiaalkeuzes en eigenschappen die een positieve bijdrage leveren aan deze verspilling. Ten opzichte van de plastic trays voor grotere hoeveelheden (circa één kilo) wordt maar liefst 71% minder materiaal gebruikt. Het product is langer houdbaar door het toevoegen van een medium barrière en er wordt minder voedsel verspild. Door de nieuwe verpakking is de verpakkingslijn van HKScan ook nog eens 50% efficiënter gaan draaien en er wordt maar liefst 96% minder opslagruimte gebruikt. Het grootste voordeel voor de consument is een optimaal gebruiksgemak. ‘PERFECTE POUCH’ “Het heeft ongeveer een half jaar geduurd voordat de nieuwe verpakking daadwerkelijk in de winkels lag. De vorige verpakkingen waren niet meer van deze tijd, dus vonden wij het hoog tijd om een nieuwe, eigentijdse en innovatieve verpakking te ontwikkelen”, aldus purchasing manager Margot Viliberg van HKScan, dat in eerste instantie contact opnam met Omori. Dat bedrijf beschikt over de technische kennis met betrekking tot de machines en werkt samen met DeeDee vanwege de aldaar aanwezige knowhow op het gebied van ‘de perfecte pouch’, passend bij het product dat verpakt wordt en het proces van afvullen. NIEUWE STAZAK: VOORDELIG VOOR FABRIKANT, CONSUMENT EN MILIEU HET SCANDINAVISCHE BEDRIJF HKSCAN PRODUCEERT AL MEER DAN HONDERD JAAR VERSCHILLENDE VLEESPRODUCTEN DIE BEHALVE IN HUN EIGEN THUISMARKT (SCANDINAVIË EN BALTISCHE STATEN) HUN WEG VINDEN NAAR BIJNA VIJFTIG VERSCHILLENDE LANDEN WERELDWIJD. VOOR DE MERKNAMEN RAKVERE ® EN TALLEGG ® HEEFT DEEDEE POUCH PROFESSIONALS SAMEN MET OMORI EEN NIEUWE STAZAK ONTWIKKELD VOOR HKSCAN TER VERVANGING VAN DE PLASTIC TRAYS. DE STAZAK IS EEN NIEUW CONCEPT DAT VOORDELEN BIEDT VOOR ZOWEL DE FABRIKANT ALS DE CONSUMENT.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4