Meat&co nr 1 2020

m e a t & c o n r 1 2 0 2 0 EERSTE DEALER MET EXCELLENT LEVEL Vanuit Toyota Material Handling is een kwaliteitscertificering ontwikkeld, die wordt toegekend aan organisaties die zich onderscheiden op het gebied van klantenservice en kwaliteit. Sanders Heftrucks is al langer in het bezit van deze prestigieuze ASEC-certificering ( A ftersales S ervice E valuation and C ertification) en heeft eind 2019 als eerste dealer in Europa, de Excellent-status bereikt. Ze hebben bewezen zich te onderscheiden op elk niveau van optimaleren en organiseren voor een maximale productiviteit en klanttevredenheid. Door middel van Kaizen en 5S blijven de hoge kwaliteitsnormen van Toyota gewaarborgd. “We zijn trots, vooral omdat deze certificering een echte team-effort is”, aldus eigenaar Bart Sanders. 23 En bovenal spreken we de taal van de industrie. De overgrote meerderheid van onze klanten kiest voor een leaseconstructie, waarbij zij een vast bedrag per maand betalen voor de machines. Als wij zeggen: '200 euro per maand, dan is het ook 200 euro per maand.' Dus geen verrassingen achteraf, zoals prijzen exclusief batterij of een jaarlijkse indexering van de huur- of leaseprijs. Onze formule is all-in. Dat weten onze klanten, die mede daarom soms al meer dan dertig jaar met ons samenwerken.” GEGALVANISEERDE HEFTRUCKS Bas vult aan: “Gegalvaniseerde trucks blijven netter en zijn gemakkelijker schoon te maken. Bij gelakte reguliere heftrucks is het chassis van standaard staal. Dan gaat snel roestvorming optreden. Bij onze gegalvaniseerde trucks zijn ook de losse componenten gegalvaniseerd, van messing of rvs. Wij gaan met klanten in gesprek en bespreken dan in welke ruimtes en voor welke toepassingen de machines ingezet gaan worden. Aan de hand daarvan kunnen we bepalen of gelakte, gegalvaniseerde of zelfs roestvrijstalen trucks of een combinatie daarvan nodig zijn. Zeker in de vleesindustrie is het belangrijk dat onderdelen niet gaan corroderen, het staal niet roest, alles goed schoon te maken is en langere tijd meegaat. Juist in de foodindustrie wordt vaak niet lichtzinnig omgesprongen met de machines, dus ze moeten ook tegen een stootje kunnen. Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld de batterij- en snelheidsmeter onder een kap zitten en veel machines ook volledig gegalvaniseerd zijn op plekken waar trucks van andere aanbieders veel kwetsbare kunststof delen bevatten. Als daar één keer een homp vlees op valt, is alles kapot.” Bart lacht. “We hebben een jaar lang getest met wielen voor de ideale afstemming op de gladde vloeren in de vleesindustrie en we hebben heftrucks die extra verstevigd zijn aan de zijkant, maar we denken bijvoorbeeld ook na over de coating van de batterijcontainer rondom de batterij. Bij veel andere fabrikanten laat die los door vocht. Wij zijn overgestapt op roestvrijstalen containers voor de batterijen. Die zijn niet kapot te krijgen!” Sanders Heftrucks levert het materieel standaard met een verkorte instructie in meerdere talen. “Twee A4-tjes in het Nederlands, Engels, Pools en Bulgaars. Bijvoorbeeld over hoe de batterij geladen of gewisseld kan worden als-ie leeg is. Het water bijvullen gaat heel simpel, want de batterijen hebben een centraal watervulsysteem. Kwestie van de waterslang vastklikken en vullen.” ALTIJD DE JUISTE OPLOSSING Sanders Heftrucks is leverancier van een drietal merken intern transportmaterieel, waarvan Cesab (onderdeel van Toyota Material Handling) en Icem (voor gespecialiseerd rvs-materiaal) de merken zijn voor gebruik in de voedingsmiddelensector. Het derde merk is Prins. “Voor de reguliere toepassingen in de vleesindustrie volstaat veelal Cesab, ons hoofdmerk, maar voor speciale toepassingen, kiezen wij voor Icem. Als ik het kan tekenen, krijgen zij het gemaakt. Inclusief CE-keurmerk. Er zit natuurlijk een prijsverschil tussen de verschillende uitvoeringen. Kies je voor gelakt, roestvrijstaal of gegalvaniseerd? En kan dat dan ook binnen de ruimtes waar je de heftruck gebruikt? Als je een ruimte hebt waar veel zout wordt gebruikt en veel vlees wordt verwerkt en dus sprake is van veel bloed, dan is gegalvaniseerd of zelfs rvs eigenlijk noodzaak”, weet Bart. “Als een klant ons belt, geven wij altijd aan dat we graag langskomen”, vertelt Bas. “Wij gaan ver in het advies en proberen klanten ook te sturen, omdat wij ervoor garant staan dat een machine de hele looptijd van de lease meegaat. Wij geven advies op basis van ervaring. Zo hebben we laatst nog geleverd aan een bedrijf waar producten in zout worden geconserveerd waar ze eerst, op advies van de verkoper van een concurrerend merk, een gelakte truck hadden gekocht. Dat noemen wij verkopen tegen beter weten in. Bizar. Dat gaat altijd roesten, nog los van het feit dat de schilfers van de lak loslaten en in de productie terecht kunnen komen. Wij zijn voor deze klant eerst naar Lyon gegaan, waar al twee heftrucks voor dezelfde doeleinden liepen. Vervolgens hebben we die nieuw laten komen en nog een paar onderdelen apart behandeld, zodat we écht de perfecte oplossing konden aanbieden. We hebben ze net voor de zomer geleverd en de klant is dik tevreden.” Meer informatie: Sanders Heftrucks Tel. +31 (0)492-382919 | info@sandersheftrucks.nl | www.sandersheftrucks.nl “ALS JE EEN RUIMTE HEBT WAAR VEEL ZOUT WORDT GEBRUIKT OF VEEL VLEES WORDT VERWERKT, DAN IS EEN GEGALVANISEERDE HEFTRUCK EIGENLIJK NOODZAAK” ▲ Het verkoopteam: Bart Sanders, Pauline Swinkels, Kelly Kuijpers en Bas van den Heuvel.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4