Meat&co nr 1 2020

m e a t & c o n r 1 2 0 2 0 41 "Om die reden is Nice to Meat ook een webshop voor consumenten gestart. Nice to Meat levert wel aan de top van de Nederlandse horeca, maar niet aan de Nederlandse supermarkten. In het buitenland doet dochteronderneming Nice to Meat International dat wél. Mikel Pouw: "Mijn broer Patrick levert met Nice to Meat International aan supermarkten in onder meer Zweden, Denemarken, Italië en Duitsland. Het gaat om supermarkten die veel hogere eisen stellen aan de kwaliteit van hun vlees dan in Nederland. Ik zie het in Nederland niet gebeuren dat de supermarkten bij ons biefstukken gaan kopen. Het heeft alles te maken met de verhouding prijs/kwaliteit. De landen waar Nice to Meat International vlees aan supermarkten levert, hebben een historie van een betere kwaliteit vlees. Nederlanders zijn meestal op prijs gefocust. Het kwalitatief beste vlees kwam uit Argentinië. De minste kwaliteit kwam uit Brazilië. Waar denk je dat de Nederlanders hun vlees gingen inkopen en waar de Duitsers?" VLEES ZONDER MEDICIJNEN OF ANTIBIOTICA Nice to Meat is trots op de samenwerking met een boerencoöperatie in het Zuid-Amerikaanse Uruguay. Mikel Pouw: "Circa twintig boeren runnen daar een coöperatie. Hun koeien leven op de uitgestrekte pampa’s die op de lijst staat van Unesco Werelderfgoed. De kalfjes krijgen geen medicijnen of antibiotica. Zij groeien op een natuurlijke manier op en eten alleen maar kruiden en gras en drinken alleen moedermelk. Ze verblijven louter op plaatsen waar de biodiversiteit helemaal in evenwicht is. Kunstmest bestaat er niet. De cowboys bepalen wanneer de runderen worden geslacht. Om de twee weken komt er een schip aan in Rotterdam. Het project is gecertificeerd door de 'Alliance del Pastical' - bij ons de vogelbescherming - vanwege de circulaire biodiversiteit. Dit is zogeheten Puro beef; vlees zoals het volgens ons bedoeld is." Meer informatie via Nice to Meat Tel. +31 (0)36-5359200 of kijk op nicetomeat.nl OVER NICE TO MEAT Nice to Meat is één van de grootste en oudste horecaslagerijen van Nederland. Een familiebedrijf met circa 1000 klanten in Nederland in de top van de markt. Nice to Meat snijdt jaarlijks circa 12 miljoen steaks van ossenhazen, entrecotes en ribeyes. Dit gebeurt met zo'n honderd medewerkers. Nice to Meat bedient onder andere toprestaurants en tophotels. Maar óók succesnummers als Loetje, de Harbour Club, Entourage Group en Roadhouse Arnhem Bar & Kitchen. Naast Nice to Meat is er ook Nice to Meat International, het importbedrijf waarvan Patrick Pouw eigenaar is. Dit bedrijf importeert vanuit de hele wereld en verkoopt het vlees weer in 23 Europese landen. De broers Patrick (links) en Mikel Pouw

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4