Meat&Co nr3 2021 Online

m e a t & c o n r 3 2 0 2 1 10 I n t e r v i e w ‘WIJ GELOVEN MET MEATLESS FARM IN KLEINE STAPJES DIE VOOR GROTE VERANDERINGEN KUNNEN ZORGEN’ GEEN LAND TER WERELD WAAR PER HOOFD VAN DE BEVOLKING ZO VAAK NAAR EEN VLEESVERVANGER OF VEGETARISCH/VEGAN ALTERNATIEF WORDT GEGREPEN DAN IN NEDERLAND. HET WEKT IN DIE ZIN DAN OOK GEEN VERBAZING DAT HET BRITSE MERK MEATLESS FARM, GESPECIALISEERD IN PLANTAARDIGE VLEESPRODUCTEN, ZIJN HOOFDKANTOOR HEEFT GEVESTIGD IN AMSTERDAM. CHIEF MARKETING OFFICER (CMO) VAN MEATLESS FARM GLOBAL IS FERRY KAMP. “WIJ ZIJN NIET TEGEN VLEES ETEN OF UITGESPROKEN PRO-VEGAN. WIJ GELOVEN WEL IN WAT MINDER VLEES EN HET MAKEN VAN KLEINE STAPJES, DIE UITEINDELIJK GROTE VERANDERINGEN TEWEEG KUNNEN BRENGEN”, VERTELT KAMP. Meatless Farm timmert hard aan de weg. Het merk ligt inmiddels in twintig landen in het supermarktschap. Na een succesvolle introductie in thuisland Groot-Brittannië (Meatless Farm is gevestigd in Leeds), volgde een bijzondere samenwerking met de Spaanse voetbalclub Real Madrid en werden de handen ineengeslagen met Amerika’s bekendste hotdogmerk Nathan’s Famous. In oktober 2020 waagde Meatless Farm ook zijn eerste stappen op de Nederlandse markt. “Voor Unilever heb ik ruim twintig jaar in Europe en Azië gewerkt aan het opbouwen van merknamen, het introduceren van grote en kleine merken en het samenwerken met startups. Ik houd van het ondernemende karakter en de snelheid van innoveren bij startups, volledig gedreven door wat de consument wil of zou willen hebben. Vanuit mijn persoonlijke passie voor duurzaamheid en food ben ik het ‘plant-based wereldje’ ingerold. Mijn functie als CMO bij Meatless Farm, die bestaat uit het uitrollen van ons merk in nieuwe markten en regio’s en het begeleiden van de gehele marketing wereldwijd, sluit in die zin perfect aan bij waarnaar ik op zoek was.” Ferry Kamp is CMO Global van Meatless Farm.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4