MEAT&CO nr4 2019

m e a t & c o n r 4 2 0 1 9 38 V o o r b e s c h o u w i n g A n u g a 2 0 1 9 Tijdens een speciaal belegde persconferentie in de Foodhallen Amsterdam nam de beursorganisatie in de zomer samen met enkele foodspecialisten en zo’n vijftig vakjournalisten uit alle delen van Europa alvast een voorschot op de toekomst. “Trends, specifieke thema’s en de te verwachten ontwikkelingen staan al honderd jaar centraal op Anuga. In essentie verandert er dus niets”, vervolgt Schumacher. “De ontwikkelingen van nu zijn echter heel anders dan in 1919. Daar spelen we dus ook op in. Veel bedrijven houden zich bezig met het vraagstuk hoe in de toekomst voldoende voedsel beschikbaar is voor tien miljard mensen. Met Anuga Horizon 2050 zullen wij bedrijven en professionals een platform bieden om hun ideeën te presenteren. Anuga Horizon bestaat uit paneldiscussies, pitches en presentaties van keynote speakers. Iedereen ziet de oplossing anders.” E-COMMERCE EN MOBIEL Food zal altijd een belangrijke rol in blijven nemen, maar door technologie krijgt food een andere functie, vertelt trendwatcher Chris Sanderson, oprichter en CEO van The Future Laboratory. “Een kwart van alle mensen gebruikt zijn mobiel voor het bestellen van de boodschappen, maar nog een veel groter deel (65%) zou willen dat er een betrouwbare ‘Health App’ zou zijn die ze kunnen gebruiken om te controleren of waar is wat er op de verpakkingen staat. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat 85% van de consumenten niet vertrouwt wat er op het label staat. Ook vindt een groot deel van de consumenten dat duidelijker op de verpakking moet komen te staan wat de hoeveelheid suiker en zout is in een bepaald product”, vertelt Sanderson. “Food vormt het hart van alle globale veranderingen. Het is aan de voedingsmiddelenindustrie om in te spelen op de wensen van de consument. Convenience is al jaren een trend, maar de verbinding met gezond voedsel en gezondheid wordt nog te weinig gemaakt.” Anuga 2019: TIEN VAKBEURZEN ONDER ÉÉN DAK ANUGA VIERT BEGIN OKTOBER HAAR 100-JARIG JUBILEUM. ONDER DE NOEMER ‘TIEN VAKBEURZEN IN ÉÉN’ PROFILEERT ANUGA ZICH ANDERMAAL ALS DE GROOTSTE FOODVAKBEURS VAN EUROPA, DIE VAN 5 TOT EN MET 9 OKTOBER PLAATSVINDT IN KÖLN MESSE. ANUGA MEAT NEEMT EEN BELANG- RIJKE POSITIE IN TIJDENS HET TWEEJAARLIJKSE EVE- NEMENT, MET HONDERDEN EXPOSANTEN UIT DE INTERNATIONALE VLEESINDUSTRIE DIE BEZOEKERS KENNIS LATEN MAKEN MET DE LAATSTE ONTWIK- KELINGEN OP HET GEBIED VAN VLEESPRODUC- TEN, -PRODUCTIE EN -VERVANGERS. “DEZE EDITIE STAAT IN HET TEKEN VAN ONS JUBILEUM, MAAR ONZE SLOGAN ‘TASTE TO THE FUTURE’ ZULLEN WE MEER DAN WAARMAKEN”, VERTELT VICEPRESIDENT ANNE SCHUMACHER VAN ANUGA.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4