Meat&co nr4 2022 Online

Me a t &c o n r 4 2 0 2 2 5 P.30 CASESTUDY SISMATEC BIJ NICO TO MEAT Toen Nice to Meat enkele jaren geleden op zoek ging naar een duurzame oplossing voor het slicen en snijden van haar vleeswaren, werd de horecaslagerij uit Almere door Sismatec gewezen op de mogelijkheden van de Divider startUp van Treif. “De startUp is de kleinste industriële slicer binnen het gamma van Treif. Ideaal voor vleesverwerkers zoals Nice to Meat, die hun snijproces deels willen automatiseren zonder in te boeten op de ambachtelijke uitstraling van hun vleeswaren”, vertelt accountmanager Martin Braamhaar van Sismatec. P.40 BETTCHER Steeds meer Nederlandse slachthuizen en vleesverwerkende bedrijven kiezen voor de trimmers van Bettcher. Sinds het Amerikaanse merk anderhalf jaar geleden is afgestapt van een dealernetwerk en het de verkoop in ons land zelf in de hand heeft genomen, is een forse groei waarneembaar. “Sinds 2020 is het aantal Bettcher-trimmers dat in Nederland wordt gebruikt ruim verzesvoudigd. Het belangrijkste doel is om nu het heerschap te krijgen op de Nederlandse markt”, vertelt Senior Customer Advisor Herald Siemerink van Bettcher. 40 30 P.33 DOSSIER BRAZILIË De Braziliaanse vleessector doet een beroep op de Europese Unie om de Europese markt open te stellen voor varkensvlees uit het Zuid-Amerikaanse land. Daarbovenop laat Brazilië weten in de startblokken te staan om het ‘export-vacuüm’ op te vullen dat de Nederlandse eiwitbranche mogelijk moet laten als de plannen van het kabinet doorgaan om twintig tot 30 procent van de (vee)boeren te ruimen. “Er zouden geen grenzen voor food mogen bestaan, want er is een groeiende vraag wereldwijd naar veilig en kwalitatief goed voedsel. Door protectionisme van de EU is export van ons varkensvlees echter onmogelijk”, aldus president Ricardo Santin van ABPA.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4