Meat&Co nr6-2020 Online

m e a t & c o n r 6 2 0 2 0 10 R e p o r t a g e : G o - T a n Han Go is de tweede generatie Go binnen het bedrijf, dat zich zowel richt op retail als op foodservice en de voedingsmiddelenindustrie. “Kiezen voor twee markten wordt door de buitenwacht als bijzonder gezien, maar voor ons is dat al bijna dertig jaar gemeengoed”, legt Go uit. Zijn vader Frans richtte het bedrijf in 1954 op en dat groeide toen gestaag. In 1975 verhuisde Go-Tan naar Kesteren, waar de productiefaciliteit nog steeds is gevestigd en sindsdien verder is ontwikkeld. De naamsbekendheid is zeer groot. Samen met zijn broer Bing is Han directeur, terwijl ook andere familieleden -zoals zijn oudste broer Cliff Go- actief zijn in het familiebedrijf. “We hebben bij Go-Tan van huis uit liefde voor beide markten”, vult hij aan. “Daarbij willen we ons onderscheiden door kwaliteit. Dan maakt het niet uit of je produceert voor een chef-kok, de supermarktklant of een vleesverwerker.” Go geeft aan dat zijn Aziatische achtergrond in combinatie met een Nederlandse opvoeding ervoor gezorgd heeft dat bij Go-Tan het beste van twee totaal verschillende keukens samenkomt. “We houden ‘de ziel’ en de bedoeling van Aziatische recepturen in ere, maar houden rekening met de lokale acceptatie. In Thailand en Indonesië is de beleving van wat pittig is bijvoorbeeld echt heel anders dan in Nederland. Te veel pittigheid, kan in Nederland worden ervaren als smaakloos. Chilipepers hebben echter enorm veel smaak, los van de pittigheid. In de juiste balans toegepast, kan je dus de authentieke smaakbelevenis geven zonder weerstand op te roepen”, vervolgt Go. “Dat komt op allerlei manieren terug in onze producten. De manier waarop wij de chilipepers verwerken in de chilisaus is uniek en sluit helemaal aan bij de ontwikkelende smaak van een Nederlander. Onze klanten moeten er altijd van op aan kunnen dat zij de smaak van hun saté, spareribs of kant- en-klaarmaaltijden verbeteren door Go-Tan te gebruiken. Er gaan hier geen producten de deur uit die mijn broer en ik zelf niet superlekker vinden.” INTERESSANT VOOR VLEESSECTOR Ario Pijnenburg, accountmanager foodservice van Go-Tan, geeft aan dat het merk zich sinds dit voorjaar meer is gaan richten op de vleessector. “Door corona hadden de catering, wok- en wereldrestaurants een terugval in afname, maar binnen de vleesverwerkende industrie en slagerijen nam de vraag juist toe. Zodoende zijn we ons ook meer op deze sectoren gaan focussen. Neem bijvoorbeeld onze ketjaps, chilisauzen en GO-TAN GENIET EEN HOGE MATE VAN BEKENDHEID BINNEN DE FOODSERVICE EN RETAIL. CHEF- KOKS, CATERAARS EN ANDERE FOODPROFESSIONALS MAKEN DAN OOK AL DECENNIALANG GEBRUIK VAN DE CHILISAUZEN, WOKSAUZEN EN SMAAKMAKERS VAN HET AZIATISCHE MERK. GO-TAN RICHT ZICH OOK STEEDS MEER OP VLEESVERWERKERS EN SLAGERIJEN. VOOR DEZE DOELGROEP HEEFT GO-TAN DE ZOGEHETEN ASIAN KITCHEN ESSENTIALS. “DIT IS EEN CLEAN LABEL- LIJN MET ALLERLEI KWALITEITSPRODUCTEN ZONDER KUNSTMATIGE TOEVOEGINGEN, DIE PERFECT ZIJN VOOR KLEINE EN GROTE GESPECIALISEERDE VLEESVERWERKERS DIE ELKE DAG DE HOOGSTE KWALITEIT EN BESTE SMAAK NASTREVEN”, STELT CREATIEF DIRECTEUR HAN GO. ‘ER GAAN HIER GEEN PRODUCTEN DE DEUR UIT DIE MIJN BROER EN IK ZELF NIET superlekker vinden’

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4