NB T M
a g a z i n e
n r
1 2 0 1 7
19
Asselt en Alferink aangeboden Hein Ecostone2 LR-108-H rotatie-oven
uitgekomen.” Vervolgens moest Bakkers Brigade ook de aandeelhouders
overtuigen van deze beslissing, maar dit bleek gelukkig geen probleem.
HEIN ECOSTONE2
De Hein Ecostone2 is een rotatie-oven die gebruik maakt van een rook-
gas-terugvoersysteem bestaande uit een wand van geïsoleerde stenen.
“Hierdoor is deze oven zuiniger, efficiënter en productiever dan andere
(rotatie)ovens. Het warmteverlies dat normaal wordt bij dit model tot 20%
beperkt en ook tijdens het bakken is er sprake van minder warmteverlies”,
aldus Stef Alferink van Van Asselt & Alferink.
Bakkers Brigade besloot om zes Ecostone2-ovens te bestellen. Op
de vraag waarom de ovens van Hein de voorkeur kregen, antwoordt
Hendrikx; “We hebben al eerder zaken gedaan met Van Asselt & Alferink
en Hein. Dit is ons toen erg goed bevallen. Bovendien blinkt deze Hein
rotatie-oven uit in alles wat wij belangrijk vinden: hij is solide, van hoge
kwaliteit en biedt veel mogelijkheden. Het kwam op me over als de dege-
lijkste oven.”
INSTALLATIE
Het lijkt soms wel alsof het de bedrijven die in artikelen als deze worden
uitgelicht altijd voor de wind gaat. Uit de verhalen die Hendrikx vertelt
over de verbouwing van de zaak blijkt echter dat niets minder waar is:
“Toen de oude ovens waren weggehaald, bleek dat de vloer die eronder
lag flink door die ovens was aangetast. Dit betekende dat de hele vloer
eruit moest, en dat er een nieuwe fundering geslagen moest worden. Pas
toen er een nieuwe vloer in lag konden de nieuwe ovens geplaatst wor-
den. Dat hadden we natuurlijk niet ingecalculeerd.”
Door een goede planning kon nog grotere financiële schade voorkomen
worden: “Met behulp van ovens op een andere plek konden we blijven
produceren en leveren. Vervolgens werden de ovens één voor één vervan-
gen zodra er een nieuwe oven kon worden geplaatst. Al met al is het dus
een veel groter project geworden dan gepland.”
POSITIEF
Als dit soort onvoorziene problemen zich voordoen, is het prettig dat een
leverancier flexibel is en meedenkt met de klant. Bijvoorbeeld door, zoals
in dit geval, alle producten apart te leveren in plaats van in één keer. Bij
Van Asselt & Alferink was dat gelukkig geen probleem. Sowieso is Ton
Hendrikx erg tevreden over Van Asselt & Alferink: “We hadden zoals
gezegd al eerder tot tevredenheid samengewerkt met Van Asselt & Alferink. Ook
deze keer vonden we de samenwerking heel goed verlopen. Vooral de geboden ser-
vice hebben we als erg prettig ervaren.”
Niet alleen over de service van Van Asselt & Alferink, maar ook over de oven van
Hein is Hendrikx uitermate tevreden: “Ik ben heel blij dat we deze stap hebben
genomen. Ik kan ook echt zien dat de afbakkwaliteit van de producten met de
nieuwe oven een stuk beter is dan hiervoor. Zo is de kleuring bijvoorbeeld verbe-
terd. Dit komt waarschijnlijk door de uitgebreide instelmogelijkheden van de oven,
waardoor we de instellingen van de oven beter kunnen afstemmen op de verschil-
lende producten.”
Bakkers Brigade valt als leverancier op door de dagverse, ambachtelijke, kwalita-
tieve producten. Zelf zien ze kwaliteit echter niet als onderscheid, maar als vaste
voorwaarde. De missie bestaat uit het waarborgen van de authentieke kwaliteit.
Dankzij Hein en Van Asselt en Alferink kunnen ze dat blijven doen, ook in de toe-
komst.
Meer informatie:
Van Asselt & Alferink
Tel. +31 (0)345 820204
www.vanasseltenalferink.nlStand: D.1015
“DE AFBAKKWALITEIT VAN DE
VERSCHILLENDE PRODUCTEN IS
zichtbaar beter met
de nieuwe ovens”