Previous Page  19 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 52 Next Page
Page Background

NB T M

a g a z i n e

n r

1 2 0 1 7

19

Asselt en Alferink aangeboden Hein Ecostone2 LR-108-H rotatie-oven

uitgekomen.” Vervolgens moest Bakkers Brigade ook de aandeelhouders

overtuigen van deze beslissing, maar dit bleek gelukkig geen probleem.

HEIN ECOSTONE2

De Hein Ecostone2 is een rotatie-oven die gebruik maakt van een rook-

gas-terugvoersysteem bestaande uit een wand van geïsoleerde stenen.

“Hierdoor is deze oven zuiniger, efficiënter en productiever dan andere

(rotatie)ovens. Het warmteverlies dat normaal wordt bij dit model tot 20%

beperkt en ook tijdens het bakken is er sprake van minder warmteverlies”,

aldus Stef Alferink van Van Asselt & Alferink.

Bakkers Brigade besloot om zes Ecostone2-ovens te bestellen. Op

de vraag waarom de ovens van Hein de voorkeur kregen, antwoordt

Hendrikx; “We hebben al eerder zaken gedaan met Van Asselt & Alferink

en Hein. Dit is ons toen erg goed bevallen. Bovendien blinkt deze Hein

rotatie-oven uit in alles wat wij belangrijk vinden: hij is solide, van hoge

kwaliteit en biedt veel mogelijkheden. Het kwam op me over als de dege-

lijkste oven.”

INSTALLATIE

Het lijkt soms wel alsof het de bedrijven die in artikelen als deze worden

uitgelicht altijd voor de wind gaat. Uit de verhalen die Hendrikx vertelt

over de verbouwing van de zaak blijkt echter dat niets minder waar is:

“Toen de oude ovens waren weggehaald, bleek dat de vloer die eronder

lag flink door die ovens was aangetast. Dit betekende dat de hele vloer

eruit moest, en dat er een nieuwe fundering geslagen moest worden. Pas

toen er een nieuwe vloer in lag konden de nieuwe ovens geplaatst wor-

den. Dat hadden we natuurlijk niet ingecalculeerd.”

Door een goede planning kon nog grotere financiële schade voorkomen

worden: “Met behulp van ovens op een andere plek konden we blijven

produceren en leveren. Vervolgens werden de ovens één voor één vervan-

gen zodra er een nieuwe oven kon worden geplaatst. Al met al is het dus

een veel groter project geworden dan gepland.”

POSITIEF

Als dit soort onvoorziene problemen zich voordoen, is het prettig dat een

leverancier flexibel is en meedenkt met de klant. Bijvoorbeeld door, zoals

in dit geval, alle producten apart te leveren in plaats van in één keer. Bij

Van Asselt & Alferink was dat gelukkig geen probleem. Sowieso is Ton

Hendrikx erg tevreden over Van Asselt & Alferink: “We hadden zoals

gezegd al eerder tot tevredenheid samengewerkt met Van Asselt & Alferink. Ook

deze keer vonden we de samenwerking heel goed verlopen. Vooral de geboden ser-

vice hebben we als erg prettig ervaren.”

Niet alleen over de service van Van Asselt & Alferink, maar ook over de oven van

Hein is Hendrikx uitermate tevreden: “Ik ben heel blij dat we deze stap hebben

genomen. Ik kan ook echt zien dat de afbakkwaliteit van de producten met de

nieuwe oven een stuk beter is dan hiervoor. Zo is de kleuring bijvoorbeeld verbe-

terd. Dit komt waarschijnlijk door de uitgebreide instelmogelijkheden van de oven,

waardoor we de instellingen van de oven beter kunnen afstemmen op de verschil-

lende producten.”

Bakkers Brigade valt als leverancier op door de dagverse, ambachtelijke, kwalita-

tieve producten. Zelf zien ze kwaliteit echter niet als onderscheid, maar als vaste

voorwaarde. De missie bestaat uit het waarborgen van de authentieke kwaliteit.

Dankzij Hein en Van Asselt en Alferink kunnen ze dat blijven doen, ook in de toe-

komst.

Meer informatie:

Van Asselt & Alferink

Tel. +31 (0)345 820204

www.vanasseltenalferink.nl

Stand: D.1015

“DE AFBAKKWALITEIT VAN DE

VERSCHILLENDE PRODUCTEN IS

zichtbaar beter met

de nieuwe ovens”