NB T M
a g a z i n e
n r
1 2 0 1 7
44
E
v e n e m e n t
Tour de Bakker is binnen vijf jaar uitgegroeid tot een traditie onder de deelnemers, die allemaal
een passie voor het fietsen delen. “Tour de Bakker is ook vanuit onze passie ontstaan”, zo vertelt
Harry van den Besselaar. “Peter, ik en Piet van Dongen hebben vijf jaar geleden de handen ineen
geslagen om toch weer wat schwung onder bakkers erin te krijgen. Brood stond destijds redelijk
negatief in de media en wij vonden dat we door gezond bezig te zijn met onze klanten, alles weer
wat positiever in het daglicht konden zetten. Daarbij zou het voor onze bedrijven met een beperkt
marketingbudget een leuk contactmoment zijn met onze klanten.” “Wij hebben als Sonneveld
vorig jaar voor het eerst deelgenomen aan Tour de Bakker, maar we waren zeer onder de indruk”,
zo vult John Smit aan. “Vooral de sfeer en het onderlinge contact was bijzonder goed.”
THE BREADHOUSE
Vier enorm succesvolle edities volgden, maar vorig jaar kwam de klad er
toch een beetje in. “Piet besloot zich terug te trekken uit de organisatie”,
zo geeft Peter Eversdijk aan. “We besloten om Tour de Bakker toch voort
te zetten, voornamelijk door de tomeloze inzet en positiviteit van Harry.
Hij ging er vol voor en we zijn samen doorgegaan, maar hebben ook een
prachtige groep (hoofd)sponsors aan ons weten te binden die zich inzetten
voor het goede doel, stichting The Breadhouse in dit geval. De hoofdspon-
sors zijn naast Everbake Capway, Vamo en Sonneveld ook Koopmans Meel,
Ideas4You, Bakkersvak 2017 en Citroën. En natuurlijk willen we de suppor-
ters ook even bedanken: Vipam, Winters Chocolaterie, Tourmalet, Lef Advies,
Uitzendbureau Ambacht, Steensma/Damco, Van der Pol en Civoba. Met
elkaar hebben we gezorgd voor een geweldige dag, maar ook een prachtig
bedrag voor The Breadhouse: het geweldige initiatief van Eric van Otten,
waarmee hij mensen voorziet van brood in gebieden waar dat voorheen echt
TOEN DE TOUR DE BAKKER OP DE TWEE-
DE DINSDAG VAN SEPTEMBER VERREDEN
WERD, WAS NOG NIET DUIDELIJK WAT ER
IN TOTAAL BIJ ELKAAR GEFIETSTWAS VOOR
HET GOEDE DOEL. WEL WAS DESTIJDS DE
GROTE ANIMO OPVALLEND, WANT HET
LUSTRUM VAN TOUR DE BAKKER MOCHT
REKENEN OP DEELNAME VAN MEER DAN
HONDERD BAKKERS. AL MET AL IS HET
‘SPORTIEFSTE EVENEMENT’ VOOR BAK-
KERS IN VIJF JAAR TIJD UITGEGROEID
TOT EEN BIJZONDER SAMENKOMEN.
GRONDLEGGERS VAN HET EERSTE UUR
HARRY VAN DEN BESSELAAR (VAMO) EN
PETER EVERSDIJK (EVERBAKE CAPWAY) ZIJN
DAN OOK MAAR WAT TROTS OP ‘HUN’
TOUR DE BAKKER. WIJ SPRAKEN HEN EN
MEDE-HOOFDSPONSOR JOHN SMIT VAN
SONNEVELD BIJ BAKKER ERIC VAN OTTEN,
DIE DE ZEER MOOIE OPBRENGST VAN
TOUR DE BAKKER 2016 ONTVING VOOR
ZIJN STICHTING THE BREADHOUSE.
Tour de Bakker
ZAMELT BIJNA
€
10.000,- IN VOOR
The Breadhouse
▲
V.l.n.r.: Eric van Otten, Claudia de Jong, John Smit, Harry van den Besselaar en Peter Eversdijk