NBT-Magazine Nr 2-2024 Online

NBT MAGAZINE NR 2 2024 41 bubbel voor het gebakje te vinden. Dat geeft maar aan naar welk niveau Ritchie streeft. Het wordt uiteindelijk gekozen voor de champagne van Pol Roger. Een champagne van één van de meest gerenommeerde wijnhuizen uit de regio en de favoriete mousserende wijn van Sir Winston Churchill. Naast dit specifieke gebakje krijgt ook de rest van het assortiment een kwaliteitsinjectie. Er wordt veel aandacht besteed aan de kwaliteit van grondstoffen en ingrediënten en de wijze waarop ieder stuk patisserie eruit ziet. Met groot succes, want de klanten stromen binnen en met name de aardbeiensloffen en tompoucen zijn niet aan te slepen. Op weekbasis vliegen er gemiddeld 800 tot 900 aardbeiensloffen en 2.000 tot 2.500 tompoucen de winkel uit! Kwaliteit De kwaliteit van de grondstoffen en de pure ambacht met Franse filosofie is kenmerkend voor het zesde Tummers-tijdperk onder leiding van Ritchie. Met deze sterke Franse oriëntatie en een scherpe focus op duurzaamheid en het gebruik van pure, hoogwaardige grondstoffen, en dankzij de tomeloze inzet van het team, heeft Patisserie Tummers succes na succes weten te boeken. “We zijn vijf jaar geleden een nieuwe weg ingeslagen met als uitgangspunt een hoogwaardig assortiment bieden. De huisstijl is opgefrist en we hebben een meer duurzame insteek, met een lokaal assortiment. Maar in het begin wil je alles vernieuwen, waar dat niet altijd nodig is. Daarom hebben we ook ouderwetse parels terug in het assortiment genomen. Klassieke smaken zijn terug in een nieuw jasje. Zo is onze mokka rouleau eigenlijk gewoon cake met mokkaroom, maar het ziet er geweldig uit en de smaak is precies wat onze klanten ervan verwachten. Bij ons betalen onze klanten stevig dus moeten we de verwachtingen ook wel waarmaken. We kiezen voor kwaliteit en dat houdt in dat we prijzige grondstoffen gebruiken, zoals vruchtenpurees zonder suiker en Hollandse aardbeien het héle jaar door. Dat hakt in op de marge, maar we doen geen concessies, want kwaliteit geeft altijd de doorslag.” Lokale ambities Welke ambities heeft Ritchie nog? “Ik heb mijn ambities vooral op lokaal niveau, want daar bevindt zich onze belangrijkste doelgroep. Achter de schermen zijn we druk bezig met een nieuw winkelinterieur. Ook willen we de bakkerij op één locatie samenvoegen, zodat alles onder één dak geproduceerd kan worden. We zullen meer en meer de focus op onze winkel gaan hebben. Een goed derde kanaal is van belang, maar de verkoop in de winkel is voor ons het belangrijkste afzetkanaal. Dat is omzet die de salarissen betaalt.” IK KIJK VOL VERTROUWEN UIT NAAR DE MOOIE JAREN DIE VOOR ONS LIGGEN EN IK HEB ER ONTZETTEND VEEL ZIN IN Trots Hoe kijkt Ritchie terug op het avontuur dat hij als zelfstandig ondernemer tot nu toe heeft beleefd? “Ik heb hele bewuste keuzes gemaakt. Achteraf heb ik toch wat spijt van het moment van instappen, maar dat kun je niet voorspellen. Normaal maak je alles wat wij tot nu ervaren hebben in een hele loopbaan mee als ondernemer. Ik heb wel hele wijze lessen geleerd en dat neem je mee richting de toekomst. Zelf heb ik mijn hele privéleven opgeofferd en woon ik nog steeds bij mijn moeder, maar ik kijk met heel veel trots op waar we nu staan en wat we gerealiseerd hebben. Als ondernemer ben ik verder heel dankbaar op onze mensen en de gemeenschap die ons elke keer weer steunt. Al vijf jaar ben ik ontzettend trots om de eigenaar te mogen zijn van Patisserie Tummers. Ik kijk vol vertrouwen uit naar de mooie jaren die voor ons liggen en ik heb er ontzettend veel zin in. Ik sta nog steeds elke dag met veel plezier op om weer aan de slag te gaan”, zo sluit Ritchie enthousiast af.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4