C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakblad voor de totale bakkersbranche.
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: (+31) (0)24 3246146
Telefax:
(+31) (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Coen de Jager (hoofdredacteur)
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs: Emiel Bruning
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 24,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€ 5,70
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
NBT Magazine besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze
verantwoordelijk voor schade, van welke
aard ook, die is ontstaan als gevolg van
handelingen en/of beslissingen die geba-
seerd zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakblad voor de totale bakkersbranche
|
Juni 2015
|
16e jaargang no.3
|
Prijs
€
10,50
RETRO:
BAKKERIJ
ABBEKERK
W
EESP
COVERSTORY
50 JARIG
BESTAAN
HOBA
nbt magazine
Voor u ligt NBT Magazine ‘nieuwe stijl’. NBT is in een nieuw jasje gestoken en ons
hele team is hartstikke trots op het eindresultaat. Het eerste verschil is u al meteen
opgevallen: we hebben onze cover aangepast. Daarnaast ziet u nog veel meer ver-
andering als u het blad doorbladert, maar daarbij hebben we de herkenbare stijl van
NBT Magazine niet losgelaten.
Verandering kan nooit kwaad. Dat weet u als ondernemer als geen ander. Daar waar
mogelijk, is het zeker raadzaam om af en toe uw eigen onderneming eens onder de
loep te nemen. Bent u toe aan verandering? Dat kan van alles zijn: van uw winkel-
uitstraling tot uw productieruimte. Inspelend op de trends op het gebied van automa-
tisering, verpakkingen en koelen & vriezen, heeft de redactie van NBT Magazine de
laatste ontwikkelingen op een rijtje gezet om u te helpen waar mogelijk.
Er komt de laatste tijd gelukkig ook weer steeds meer goed nieuws naar buiten
aangaande broodconsumptie. De negatieve berichtgeving lijkt achter ons te liggen
wat betreft de effecten van brood op de gezondheid. Ikzelf ben nooit een twijfelaar
geweest op dit gebied, maar helaas moet ik toegeven dat mijn wederhelft wel tot de
doelgroep behoort van vrouwen tussen de twintig en 45 die gevoelig zijn voor de
negatieve en tegenstrijdige informatie over brood. Ondanks overtuigende pleidooien
van mijn kant, heeft ze toch vorig jaar de keuze gemaakt om minder brood te gaan
eten. Ontbijten met yoghurt en granen, het is voor mij gewoon niet weggelegd. Ik
zou niet weten wat ik zonder mijn heerlijke boterhammetje van de bakker moet,
ongeacht de berichtgeving in de media. Dat vooral hoogopgeleide vrouwen in de
leeftijdscategorie van twintig tot 45 daar wel gevoelig voor zijn, zegt misschien wel
wat, maar voordat ik mij uit ga laten over de beïnvloedbaarheid van deze groep en
mensen in hokjes ga plaatsen, wil ik u wijzen op het nieuwe broodoffensief: Brood.
Wat zit daarin? Het doel is om van broodtwijfelaars weer broodfans te maken door op
allerlei manieren het eerlijke verhaal over brood te vertellen. Een geweldig initiatief,
met hopelijk een positieve uitkomst voor uw verkoop. Wij hopen u verder positief te
verrassen met NBT Magazine nieuwe stijl, om het optimisme nog maar even vast te
houden.
Veel leesplezier met deze prachtige uitgave van NBT Magazine!
Coen de Jager
Hoofdredacteur NBT Magazine
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
'De negatieve berichtgeving lijkt achter ons
te liggen wat betreft de effecten van brood
op de gezondheid'
NB T M
A G A Z I N E
N R
3 2 0 1 5 3