C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakblad voor de totale bakkersbranche.
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Coen de Jager (hoofdredacteur)
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs:
Bert de Vries,
b.devries@gpmedia.nlEmiel Bruning,
e.bruning@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
NBT Magazine heeft het HOIKeurmerk.
Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 24,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€ 5,70
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
NBT Magazine besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze
verantwoordelijk voor schade, van welke
aard ook, die is ontstaan als gevolg van
handelingen en/of beslissingen die geba-
seerd zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakblad voor de totale bakkersbranche
|
Juli 2016
|
17e jaargang no.3
|
Prijs
€
10,50
Special
KOELEN&
VRIEZEN,
HYGIËNE
VALLEI TECHNIEK
EN
FANUC
SLAAN HANDEN
WEDEROM INEEN
nbt magazine
De afgelopen tijd kwamen weer verschillende bakkers goed in het nieuws door
‘anders’ te denken en te doen. In het Limburgse Grubbenvorst genoot Bakkerij Engels
al bekendheid als lokale ondernemer, maar door een speciale actie kreeg hij binnen
no time landelijke aandacht. Hoe hij dat voor elkaar kreeg? Door de frikandellenvlaai
te introduceren. Ludiek begonnen waarschijnlijk, maar een mooi voorbeeld van hoe
je met iets kleins op social media snel bekendheid kunt krijgen.
Er zijn trouwens veel meer voorbeelden te geven, wat aangeeft dat u actief bezig bent
met het promoten van uw producten via meerdere kanalen. Het kan eigenlijk niet gek
genoeg! Opvallen is het devies en daarop voortbordurend is er onlangs een interes-
sant onderzoek naar buiten gebracht door de Rabobank. Zij stellen dat vers brood één
van de snelst groeiende categorieën in de online supermarkt is. Het is volgens Cyrille
Filott, global strategist Consumer Foods bij de Rabobank, dan ook van doorslaggevend
belang voor bakkers om met online verkoop aan de slag te gaan.
“Voor alle industriële bakkers, van klein tot groot, geldt dat ze vroeg of laat met
online verkoop aan de slag moeten. De bakkerijen van de toekomst zullen opnieuw
moeten kijken naar hun assortiment, naar hun marketing en de logistiek rondom hun
product”, licht Cyrille Filott toe. “Met het oog op het delen van kennis en ervaringen
met betrekking tot de wensen van de consument, ligt een nauwere samenwerking met
supermarkten voor de hand.”
Hoewel het consumentengedrag verschilt per land, is de trend onmiskenbaar dat onli-
ne winkelen snel terrein wint. De Rabobank verwacht dat in 2030 de West-Europese
consument 20-25% van zijn kruidenierswaren online koopt. Dat geeft ons veel stof tot
nadenken, maar nog meer noodzaak om meteen in te spelen op deze trend. Laat uw
producten door een professionele fotograaf vereeuwigen en zet uw assortiment online,
mocht u dat nog niet gedaan hebben. Zorg ervoor dat consumenten u online kunnen
vinden en val op in de virtuele
wereld. Bijvoorbeeld door een
frikandellenvlaai aan te bieden
op Facebook en ervoor te zor-
gen dat klanten deze meteen
kunnen bestellen. Dan volg je
het principe van ‘bake-to-order’
en weet je waar je aan toe bent.
Dat is geen toekomstmuziek,
dat is de realiteit.
Veel leesplezier met deze nieu-
we uitgave van NBT Magazine!
Hoofdredacteur NBT Magazine
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
NB T M
A G A Z I N E
N R
3 2 0 1 6 3
ZORG ERVOOR DAT CONSUMENTEN
U ONLINE KUNNEN VINDEN EN
VAL OP IN DE VIRTUELE WERELD