NB T M
A G A Z I N E
N R
3 2 0 1 6
36
SONNEVELD BESTAAT DIT JAAR ZESTIG JAAR. KUNT U
KORT IETS VERTELLEN OVER DE HISTORIE?
“Het is allemaal in 1956 begonnen. Engel Jan Sonneveld (vader van Geert) had
een bakkerij in Sliedrecht. In plaats van alle ingrediënten zoals reuzel, suiker,
melkpoeder etc. apart af te wegen, maakte hij voor zichzelf een pasta hiervan.
Dit werd bekend bij zijn collega-bakkers in de omgeving. Hij is dit toen ook voor
hen gaan maken en dat is het begin van het mooie bedrijf Sonneveld geweest.
Geert Sonneveld heeft dit later als visionair uit weten te bouwen en Sonneveld
echt op de kaart gezet. Het delen van kennis heeft Geert uiteindelijk ook kunnen
verwezenlijken door het EBIC (European Bakery Innovation Centre).”
HOE GAAN JULLIE HET ZESTIGJARIG BESTAAN VIEREN?
“Dit gebeurt op verschillende momenten door het jaar heen. De aftrap was
op de Bakkersvak in Rosmalen met de traktatie van de jarige; koffie met taart.
Afgelopen weekend (4 & 5 juni red.) hebben we het gevierd met het perso-
neel door een mooi weekend uit te gaan. Dit is fantastisch om mee te maken
met alle collega’s en de partners. We hebben een mooi weekend gehad op
Terschelling, een sportief feestweekend met prachtig weer. Voor de bakker
hebben we een mooie consumentenactie deze zomer rond de Kwarkbol en we
sluiten in november af met een congres over duurzaamheid.”
HET ISEENJAARVANMIJLPALENVOORSONNEVELD.
ZOALS U IN DE VORIGE UITGAVE AL HEEFT KUNNEN
LEZEN BESTAAT HET BEDRIJF IN 2016 ZESTIG JAAR
EN HEEFT HET BEDRIJF EEN NIEUWE HUISSTIJL
ONTWIKKELD WAARMEE ECHT DUIDELIJK WORDT
WIE SONNEVELD IS, WAT SONNEVELD DOET EN
WAAR SONNEVELD VOOR STAAT. DAARNAAST
IS HET ALWEER TIEN JAAR GELEDEN DAT HET
EUROPEAN BAKERY INNOVATION CENTRE (EBIC)
IN HET LEVEN WERD GEROEPEN. ALS KLAP OP DE
VUURPIJL VIERT DE NOG STEEDS ENORM POPULAIRE
KWARKBOL HAAR TWINTIGSTE JUBILEUM. ALLES
VALT SAMEN DIT JAAR EN DUS IS ER GENOEG
TE VERMELDEN! WIJ SPRAKEN MET PIM VAN DER
BREGGEN, COMMERCIEEL DIRECTEUR NEDERLAND
BIJ SONNEVELD OVER DE DRIE JUBILEA.
“IN ONZE GENEN ZIJN WE NOG STEEDS
een echt familiebedrijf
”
I
N T E R V I E W
Pim van der Breggen