C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakblad voor de totale bakkersbranche.
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: (+31) (0)24 3246146
Telefax:
(+31) (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Coen de Jager (hoofdredacteur)
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs: Emiel Bruning
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 24,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€ 5,70
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
NBT Magazine besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze
verantwoordelijk voor schade, van welke
aard ook, die is ontstaan als gevolg van
handelingen en/of beslissingen die geba-
seerd zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakblad voor de totale bakkersbranche
|
September 2015
|
16e jaargang no.4
|
Prijs
€
10,50
S
PECIAL
:
IBA
2015
COVERSTORY
KAAK GROEP
PAKT UIT TIJDENS IBA 2015
nbt magazine
Wanneer u deze uitgave van NBT Magazine ontvangt, geniet ik van een welverdiende
vakantie. Een huwelijksreis zelfs, want twee weken geleden ben ik getrouwd. Na alle
hectiek van de afgelopen maanden, zowel ‘binnen’ als ‘buiten’ het werkveld ben ik
wel toe aan een paar weken vrij. Lekker het hoofd leegmaken, even opladen en weer
door. Ik ga er gemakshalve vanuit dat u ook heeft genoten van uw vakantie en dat u
er klaar voor bent om volle frisse moed de laatste maanden van het jaar in te gaan.
Er staat weer een belangrijke periode voor de deur. Zo start over ruim een week IBA
2015 en daar kijk ik zelf heel erg naar uit.
IBA vindt natuurlijk maar eens in de drie jaar plaats, maar dan krijg je ook wat.
Verspreid over twaalf hallen worden alle innovaties, trends en inventieve oplossingen
met de bezoekers gedeeld, waar de afgelopen drie jaar hard aan gewerkt is. Meer
dan 1.250 exposanten zijn aanwezig en er worden ruim 70.000 bezoekers verwacht.
Wellicht gaat u ook richting München om met eigen ogen de laatste ontwikkelingen
in de branche te zien, want vernieuwing is er zeker. Ik zou een bezoek aan IBA altijd
aanraden, want je wordt er nooit dommer van.
Mocht u toch niet in de gelegenheid zijn om IBA 2015 te bezoeken, dan heeft u
natuurlijk NBT Magazine altijd nog. In deze uitgave blikken wij alvast vooruit op de
belangrijkste vakbeurs binnen ons vakgebied en laten we u alvast kennis maken met
een aantal noviteiten van vooraanstaande exposanten die tijdens IBA aanwezig zijn.
Vooral de Kaak Groep is prominent aanwezig in deze uitgave. Zowel op de voorzijde,
het hart van het blad áls de achterzijde is Kaak terug te vinden, dus laten we deze
uitgave dan ook maar meteen omdopen tot officieuze Kaak-uitgave en daarnaast als
officiële IBA-uitgave. Maar u vindt natuurlijk nog veel meer in deze uitgave.
Zo hebben wij gesproken met Flip van Straaten over de landelijke campagne ‘Brood.
Wat zit daarin?’ van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). Het doel van deze cam-
pagne is om objectief het eerlijke verhaal over brood te vertellen. Ik sprak de vorige
keer al van een geweldig initiatief en uit ons gesprek met Flip blijkt het succes van de
campagne. Meer dan honderdduizend unieke bezoekers per maand op de website en
er zijn in totaal al tweeënhalf miljoen mensen bereikt. Dat komt het imago van onze
branche alleen maar ten goede.
Veel leesplezier met deze prachtige IBA-uitgave van NBT Magazine!
Coen de Jager
Hoofdredacteur NBT Magazine
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
‘Ik zou een bezoek aan IBA altijd aanraden’
NB T M
A G A Z I N E
N R
4 2 0 1 5 3