Previous Page  12 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6

12

I

N T E R V I E W

De afgelopen tijd heeft Van der Pol zich nadrukkelijk geprofileerd op meerdere vakevenementen. IBA 2015 en Bakkersvak 2016 zijn daar een

voorbeeld van. “Dergelijke beurzen zijn voor Van der Pol de ideale gelegenheid om zich te presenteren en te laten zien wat we allemaal voor

bakkers kunnen betekenen”, aldus Rien Kos. “Met onze deelname aan IBA 2015 hebben we ons verzekerd van een geweldige exposure, nieuwe

klanten en we kregen de mogelijkheid onze nieuwe producten te tonen.”

FONCEERDEEG

“Hetzelfde gold in grote mate voor Bakkersvak in Rosmalen begin dit jaar”, zo vervolgt Rien. “We staan natuurlijk van oudsher vooral bekend om

onze bladerdegen, koekdegen en croissantdegen, maar we richten ons meer en meer op nieuwe producten. Zo hebben we tijdens Bakkersvak

fonceerdeeg geïntroduceerd. Fonceerdeeg is een gelamineerd deeg met een zeer rustige werking. Het fonceerdeeg is speciaal ontwikkeld voor

het bekleden van vormen en afwerken van quiche of taart. Daarnaast is het deeg geschikt voor zoete en hartige producten. Voor ons is dit een

nieuwe productgroep, maar ook voor bakkers is dit natuurlijk helemaal nieuw. Dan moet je drempels over om ze te overtuigen van de meer-

waarde. Dat hebben we gedaan door ze producten te laten proeven en inspiratie te geven. Ik moet zeggen dat we heel veel positieve reacties

hebben gehad op het fonceerdeeg. Het is weer wat nieuws en dat is ook onderdeel van het ‘moderne’ Van der Pol.”

NIEUWE DEGEN

Met het moderne Van der Pol doelt Rien op een specialist op het gebied van gelamineerde degen, die zich continu blijft ontwikkelen. “We rich-

ten ons steeds meer op andere productgroepen, zonder onze focus te verliezen op onze specialiteiten. We kijken wel goed naar waar onze kan-

sen liggen. Met de gelamineerde degen, samengestelde degen, kookdegen en beslagen hebben we een mooi assortiment en we zoeken binnen

“ONS MOTTO IS:

BAKKERS CREATIEF

LATEN ZIJN

MET ONZE BASISDEGEN”

OP HET GEBIED VAN DEGEN KUN JE EIGENLIJK NIET OM D. VAN DER POL & ZONEN HEEN. DE NEDERLANDSE SPECIALIST IS

MEER DAN ALLEEN EEN VOORAANSTAANDE LEVERANCIER, HET BEDRIJF ZIET VOOR ZICHZELF OOK EEN BELANGRIJKE ROL

WEGGELEGD BIJ PRODUCTONTWIKKELING. DAT BLIJKT ALS WE KIJKEN NAAR DE PRODUCTINNOVATIE BIJ VAN DER POL HET

AFGELOPEN JAAR. RIEN KOS IS ALS SALESMANAGER VOOR DE AFDELING DEEG DE UITGELEZEN PERSOON OM AAN DE TAND

TE VOELEN. WAAR LIGT BIJVOORBEELD DE FOCUS VAN VAN DER POL EN HOE WORDT ER OP TRENDS INGESPEELD?