Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de totale bakkersbranche.

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Coen de Jager (hoofdredacteur)

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseurs:

Bert de Vries,

b.devries@gpmedia.nl

Emiel Bruning,

e.bruning@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

NBT Magazine heeft het HOIKeurmerk.

Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 24,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

€ 5,70

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

NBT Magazine besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze

verantwoordelijk voor schade, van welke

aard ook, die is ontstaan als gevolg van

handelingen en/of beslissingen die geba-

seerd zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708168)

Vakblad voor de totale bakkersbranche

|

September 2016

|

17e jaargang no.4

|

Prijs

10,50

Special

AUTOMATISERING

&VERPAKKINGEN

DANVO BAKERIES

IS KLAAR VOOR

DE TOEKOMST

nbt magazine

De komende periode is er voor ondernemers weer genoeg inspiratie op te doen en

dan doel ik niet alleen op deze uitgave van NBT Magazine. De Beko Najaarsdagen

staan voor de deur, BakePlus organiseerde in samenwerking met een groot aantal

leveranciers op maandag 12 september voor het eerst een eigen event, Südback vindt

volgende maand (22 tot en met 25 oktober) plaats en dan hebben we ook nog van 8

tot en met 11 oktober de IBIE in Las Vegas. Zo zie je maar dat je gedurende het jaar

meer dan genoeg evenementen hebt waar je als bakker de laatste ontwikkelingen in

onze branche kunt zien, ruiken, proeven en beleven.

Ik schrijf dit stuk als we in Nederland optimaal mogen genieten van zomerse tem-

peraturen, maar toch wil ik het alvast even hebben over Nederlands favoriete snack

die vooral aan het einde van het jaar veel gegeten wordt: de oliebol. Ik weet dat een

groot aantal oliebollenbakkers al ruimschoots voor de zomer bezig zijn met het opti-

maliseren van het perfecte recept. Een goede zaak, maar er zijn ook genoeg bakkers

die zich wellicht voor het eerst gaan wagen aan het maken van oliebollen. Speciaal

voor hen en natuurlijk ook voor andere belangstellenden wordt binnenkort (27 en 28

september) door het Nederlands Bakkerij Centrum en Koopmans Meel de Oliebollen

Experience georganiseerd en hebben Zeelandia en Everbake de handen ineen gesla-

gen om u te inspireren met de ‘Frituur Inspiratie Sessies’. Vorig jaar ben ik een kijkje

gaan nemen bij de eerste Oliebollen Experience en de informatie die daar verstrekt

werd was zeker van toegevoegde waarde.

Laten we eerlijk zijn: een oliebol is geen product dat je even simpel ‘erbij maakt

en verkoopt’. Maandenlange voorbereiding is nodig om tot het perfecte resultaat te

komen. Maar hoe kom je tot de beste oliebol? En waar wordt op gelet bij de keuring

van bijvoorbeeld het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC)? De antwoorden op deze

vragen worden gegeven tijdens de Oliebollen Experience.

Nog een aandachtspunt voor oliebollenbakkers: de AD oliebollentest. Als oliebol-

lenbakker ben je aan het einde van het jaar overgeleverd aan een anonieme jury die

je kan maken of breken. Hoe hoger in de lijst, hoe beter uiteraard. Dan is het goed

om te weten waar op wordt gelet! AD journalist Paul Hovius (tevens bedenker van de

AD oliebollentest) is aanwezig tijdens de Oliebollen Experience en geeft uitleg. Wel

zo handig om wat tips mee te krijgen en zo uw oliebol nog verder te perfectioneren.

Zeker als je in gedachte houdt

dat een goede notering in de AD

oliebollentest voor een welkome

extra omzet kan zorgen. Goed

nieuws is in ieder geval dat wij

in onze volgende uitgave volop

aandacht besteden aan de olie-

bol – ook mijn favoriete snack

overigens – en alles wat er komt

kijken bij het creëren van het

perfecte eindresultaat.

Veel leesplezier met deze uitgave

van NBT Magazine!

Hoofdredacteur NBT Magazine

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6 3

EEN OLIEBOL IS GEEN

PRODUCT DAT JE EVEN SIMPEL

‘ERBIJ MAAKT EN VERKOOPT’