NBT Magazine nr 4 2019

21 NB T M a g a z i n e n r 4 2 0 1 9 C o v e r s t o r y CHRIS VREUGDENHIL OVER VACUUM COOLING: “HET VERSCHIL TUSSEN ‘OK’ EN SUPER” SAMEN MET ZIJN BROER GERARD VORMT CHRIS DE VIERDE GENERATIE VAN HET GESLACHT VREUGDENHIL DIE IN HET ZUID HOLLANDSE MAASDIJK EEN PRACHTIG EN EVENEENS UNIEK AMBACHTELIJK BAKKERSBEDRIJF RUNT. VREUGDENHIL STAAT AL JAREN AAN DE NEDERLANDSE TOP EN KREEG DAARVOOR DIVERSE ONDERSCHEIDINGEN. DE EERSTE - INMIDDELS EEN VAN DE NEGEN DIE ONS LAND RIJK IS – DRIE STERREN-BAKKERS STRALEN EEN ENORME PASSIE UIT, DIE ZE DRIJFT TOT STEEDS GROTERE HOOGTE. HET VREUGDENHIL MOTTO ‘NIET GROTER OF MEER, WEL BETER’ WORDT DAGELIJKS NAGELEEFD IN HET STREVEN NAAR VERBETERING VAN KWALITEIT. EN DAT WETEN DE KLANTEN TE WAARDEREN. OP EEN GEMIDDELDE ZATERDAG WORDT DE KASSA IN MAASDIJK VELE HONDERDEN KEREN AANGESLAGEN. EEN DEEL VAN HET SUCCES IS TERUG TE VOEREN OP DE TOEPASSING VAN VACUUM COOLING IN DE PRODUCTIE. GROOTSTE FAN MAAKT HET PRODUCT “Elk product van de bijna 1.100 die hier worden geproduceerd, heeft tenminste één superfan in de bakkerij. Als geen van ons een product echt lekker vindt, kan er niet de maximale liefde in gestoken worden en wordt het dus niet geproduceerd. Neem bijvoorbeeld bananenbrood, nu een heel hip product wat lijkt in te spelen op de gezondheidstrend, maar wat ons nog geen ‘wow-gevoel’ heeft gegeven. Dat komt bij ons dan dus niet in de verkoop’”, aldus Chris. “En roggeknar (een variatie op roggebrood met tarwe erin red.); ik ben daar zelf geen echte fan van, maar mijn vader Jan is er gek op, dus die maakt het. Naast zijn gezin is het bedrijf het vierde kind van mijn vader. Hij hoeft niet meer te werken, maar is hier toch wel veel aanwezig, gewoon omdat hij het leuk vindt. Hij was een zeer gedreven, zeer gepassioneerde wedstrijdbakker en heeft de passie voor het vak dat in zijn DNA terug te vinden is aan ons overgedragen.” ▲ Chris Vreugdenhil

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4