REPORTAGE Voor een bedrijf dat het grootste deel van haar oplossingen exporteert, mag je toch stellen dat Rademaker een nauwe band onderhoudt met de Nederlandse markt. “We zijn een op en top Nederlands bedrijf en zullen altijd onze pijlen ook op onze thuismarkt blijven richten. Al is het maar om ons verhaal te kunnen blijven vertellen, onszelf te profileren en te laten zien waar we staan. We zijn misschien in de perceptie van veel bakkers een high end speler, maar we hebben zeker nog wel een marktaandeel te winnen in Nederland. De mogelijkheden en kansen zijn zeker aanwezig voor ons als bedrijf en dan met name voor Radini, waarmee we het middensegment van een perfecte deegverwerkingsoplossing kunnen voorzien”, zo duidt Ronald Hoiting (marketeer bij Rademaker). Productie uitbreiden Wat Radini precies voor bakkers met een groter aantal winkels kan betekenen? Mark Haarsma, salesmanager regio Nederland vertelt het de aanwezige bakkers die hun jaarlijkse MOC bijeenkomst hebben van Beko Advies om de jaarcijfers door te spreken. “Met de deegverwerkingslijnen van Radini kunt u uw productie van brood uitbreiden met een verwerkingscapaciteit vanaf 250 tot 1.200 kilogram deeg per uur en verdere automatisering en optimalisatie realiseren. We bieden daarbij een grote flexibiliteit van het te verwerken deeg – zoals groene en voorgerezen degen – en het aantal te produceren producten. De mogelijkheden zijn legio van grootbrood met een gewicht van 600 gram tot kleinbrood bedekt met zaadjes. Daarbij is kwaliteitsverbetering een gegeven, want je kunt bijvoorbeeld deeg met minder broodverbetermiddelen draaien. Ook zal er minder spanning op het deeg komen door de subtiele manier van deegverwerking op een Radini-lijn, wat ook weer een verbetering van het eindproduct betekent.” RADEMAKER PRESENTEERT RADINI AAN M.O.C.-DEELNEMERS VAN BEKO ADVIES Rademaker heeft wereldwijd een sterke reputatie opgebouwd als deegverwerkingsspecialist in de bakkerijbranche waar het haar pijlen voornamelijk richt op grote industriele bakkerijen. Toch heeft Rademaker met Radini een concept dat perfect aansluit op de wensen van bakkers die zich in het middensegment bevinden. Bakkers die op zoek zijn naar automatisering en optimalisering van het productieproces van brood, viennoiserie, croissant, donuts en ga zo maar door. Dat weten de bakkers die onderdeel zijn van de Management Ondernemers Club (M.O.C) van Beko Advies inmiddels ook, waar zij uitgenodigd waren door Rademaker om – naast de onderlinge cijfervergelijkingen – ook nader kennis te maken met de mogelijkheden die Radini hen kan bieden. 14 NBT MAGAZINE NR 4 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4