C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakblad voor de totale bakkersbranche.
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Coen de Jager (hoofdredacteur)
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs: Emiel Bruning
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 24,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€ 5,70
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
NBT Magazine besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze
verantwoordelijk voor schade, van welke
aard ook, die is ontstaan als gevolg van
handelingen en/of beslissingen die geba-
seerd zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakblad voor de totale bakkersbranche
|
November 2015
|
16e jaargang no.5
|
Prijs
€
10,50
Special
OVENS &
OLIEBOLLEN-
BENODIGDHEDEN
nbt magazine
VAN ASSELT & ALFERINK
INTRODUCEERT DE
HEIN ECOSTONE
2
De verloren trouwring van de Zwolse Stadsbakker Arend Kisteman was begin oktober
even nationaal nieuws! Elke nieuwssite berichtte over de trouwring van Kisteman, die
hij tijdens het kneden van het deeg voor de Herfstbroden verloren had. Een dag later
volgde het nieuws dat de ring terug was. Opluchting op het internet, maar al snel
bleek het een publiciteitsstunt (alweer) van Kisteman en wat een goede als je het mij
vraagt. Eventjes was de Stadsbakker uit Zwolle nationaal in het nieuws en daarmee
kreeg Kisteman precies wat hij wilde: naamsbekendheid erbij en aandacht voor zijn
winkel. Hoe simpel kan het zijn om jezelf in de picture te zetten.
Eigenlijk zijn veel bakkers te bescheiden als het om marketing gaat. Bijna alles is aan-
leiding om uw winkel in de picture te zetten, maar degene die de aandacht moet vra-
gen, dat bent u zelf. Facebook, Twitter, Instagram, lokale media, je website: allemaal
tools om te communiceren met je doelgroep. En dit hoeft echt niet veel tijd te kosten.
Een berichtje is zo geplaatst of gestuurd en ook al is het effect ervan niet meetbaar,
als mensen je naam maar weer ergens gezien hebben, is het al goed. Dat ondervinden
ook Ria en Theo Engelen. Zij kregen dit jaar de titel ‘De Lekkerste Speculaasbakker van
Nederland’ en daar komt natuurlijk veel publiciteit en aandacht bij kijken. Wij spraken
met hen over de toch wel onverwachte winst.
Ergens de beste in zijn, is zonder meer aanleiding om jezelf volledig in de spotlight
te zetten. Of dat nu met de lekkerste speculaas of met de beste oliebol is. Een oliebol
is geen product meer dat je even simpel ‘erbij verkoopt’. Maandenlange voorberei-
ding is nodig om tot het perfecte resultaat te komen. Maar hoe kom je tot de beste
oliebol? Ik was één van de vele aanwezigen tijdens de eerste editie van de Oliebollen
Experience bij het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) in Wageningen. Ruim twee-
honderd bakkers en oliebollenbakkers kwamen naar het NBC om het geheim van de
perfecte oliebol te ontdekken. Dat geeft aan dat er serieus wordt gekeken naar de
oliebol. Belangrijk, want aan het einde van het jaar kan een lekkere oliebol je nog
een leuke extra omzet opleveren. Maar laat je klanten dan wel weten dat je oliebollen
weer beschikbaar zijn.
Veel leesplezier met deze uitgave van NBT Magazine!
Hoofdredacteur NBT Magazine
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
‘Aan het einde van het jaar kan een lekkere
oliebol je nog een leuke extra omzet opleveren’
NB T M
A G A Z I N E
N R
5 2 0 1 5 3