Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de totale bakkersbranche.

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Coen de Jager (hoofdredacteur)

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseurs: Emiel Bruning

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 24,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

€ 5,70

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

NBT Magazine besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze

verantwoordelijk voor schade, van welke

aard ook, die is ontstaan als gevolg van

handelingen en/of beslissingen die geba-

seerd zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakblad voor de totale bakkersbranche

|

November 2015

|

16e jaargang no.5

|

Prijs

10,50

Special

OVENS &

OLIEBOLLEN-

BENODIGDHEDEN

nbt magazine

VAN ASSELT & ALFERINK

INTRODUCEERT DE

HEIN ECOSTONE

2

De verloren trouwring van de Zwolse Stadsbakker Arend Kisteman was begin oktober

even nationaal nieuws! Elke nieuwssite berichtte over de trouwring van Kisteman, die

hij tijdens het kneden van het deeg voor de Herfstbroden verloren had. Een dag later

volgde het nieuws dat de ring terug was. Opluchting op het internet, maar al snel

bleek het een publiciteitsstunt (alweer) van Kisteman en wat een goede als je het mij

vraagt. Eventjes was de Stadsbakker uit Zwolle nationaal in het nieuws en daarmee

kreeg Kisteman precies wat hij wilde: naamsbekendheid erbij en aandacht voor zijn

winkel. Hoe simpel kan het zijn om jezelf in de picture te zetten.

Eigenlijk zijn veel bakkers te bescheiden als het om marketing gaat. Bijna alles is aan-

leiding om uw winkel in de picture te zetten, maar degene die de aandacht moet vra-

gen, dat bent u zelf. Facebook, Twitter, Instagram, lokale media, je website: allemaal

tools om te communiceren met je doelgroep. En dit hoeft echt niet veel tijd te kosten.

Een berichtje is zo geplaatst of gestuurd en ook al is het effect ervan niet meetbaar,

als mensen je naam maar weer ergens gezien hebben, is het al goed. Dat ondervinden

ook Ria en Theo Engelen. Zij kregen dit jaar de titel ‘De Lekkerste Speculaasbakker van

Nederland’ en daar komt natuurlijk veel publiciteit en aandacht bij kijken. Wij spraken

met hen over de toch wel onverwachte winst.

Ergens de beste in zijn, is zonder meer aanleiding om jezelf volledig in de spotlight

te zetten. Of dat nu met de lekkerste speculaas of met de beste oliebol is. Een oliebol

is geen product meer dat je even simpel ‘erbij verkoopt’. Maandenlange voorberei-

ding is nodig om tot het perfecte resultaat te komen. Maar hoe kom je tot de beste

oliebol? Ik was één van de vele aanwezigen tijdens de eerste editie van de Oliebollen

Experience bij het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) in Wageningen. Ruim twee-

honderd bakkers en oliebollenbakkers kwamen naar het NBC om het geheim van de

perfecte oliebol te ontdekken. Dat geeft aan dat er serieus wordt gekeken naar de

oliebol. Belangrijk, want aan het einde van het jaar kan een lekkere oliebol je nog

een leuke extra omzet opleveren. Maar laat je klanten dan wel weten dat je oliebollen

weer beschikbaar zijn.

Veel leesplezier met deze uitgave van NBT Magazine!

Hoofdredacteur NBT Magazine

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

‘Aan het einde van het jaar kan een lekkere

oliebol je nog een leuke extra omzet opleveren’

NB T M

A G A Z I N E

N R

5 2 0 1 5 3