Previous Page  4 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 44 Next Page
Page Background

I

N H O U D

20

P. 20 HTI

Het bakken van producten in de winkel wordt steeds populairder onder bakkers. De beleving die het creëert in de

winkel is ongekend en er wordt vanuit klanten nagenoeg altijd positief op gereageerd. Dat zag de redactie van vak-

tijdschrift NBT Magazine met eigen ogen bij Bakkerij Holland in Nijmegen. Daar heeft John Holland samen met zijn

zoon Niels onlangs de winkel compleet verbouwd volgens het ‘belevingsconcept’. “We wilden graag afbakken in

de winkel op een stenen vloeroven en dan vooral desembroden, maar niet in een simpel winkeloventje”, zo vertelt

John Holland onder meer.

P. 31 Oliebollen Experience Het einde van het jaar is in zicht en veel (banket)bakkers zijn al volop bezig met de receptuur van de beste oliebol. Een oliebol is geen product meer dat je even simpel ‘erbij verkoopt’. Maandenlange voorbereiding is nodig om tot het perfecte resultaat te komen. Maar hoe kom je tot de beste oliebol? En waar wordt op gelet bij de keuring van bijvoorbeeld het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC)? Om bakkers zo goed mogelijk van deze kennis te voorzien organiseerde Koopmans de Oliebollen Experience 2015 in samenwerking met het NBC in Wageningen. 31 8 P. 14 Spronk Deze uitgave van NBT Magazine staat onder meer in het teken van ovens. Wat de laatste jaren opvalt, is de toenemende vraag naar elektrische inschietovens met stenen vloer. Aanbieders zijn er genoeg, maar als u op zoek bent naar een oven in deze categorie neemt u waarschijn- lijk ruim de tijd om informatie in te winnen. Spronk Bakkerijmachines heeft met Wachtel een premium merk in haar assortiment.

P. 8 IBA 2015

Afgelopen maand vond IBA 2015 plaats en we kunnen wel zeggen: het lange wachten werd beloond! De 23e editie van IBA trok maar liefst 77.500 bezoekers, wat een

toename is van 10% ten opzichte van de 2012-editie. In deze uitgave blikken wij terug op IBA 2015 met een uitgebreid verslag.

NB T M

A G A Z I N E

N R

5 2 0 1 5

4