Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

c

o l o F o n

E N

d

e

V

I s I e

Vakblad voor de totale bakkersbranche.

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Coen de Jager (hoofdredacteur)

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseurs:

Bert de Vries,

b.devries@gpmedia.nl

Emiel Bruning,

e.bruning@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

NBT Magazine heeft het HOIKeurmerk.

Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

24,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

5,70

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

NBT Magazine besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze

verantwoordelijk voor schade, van welke

aard ook, die is ontstaan als gevolg van

handelingen en/of beslissingen die geba-

seerd zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708168)

Vakblad voor de totale bakkersbranche

|

Oktober 2016

|

17e jaargang no.5

|

Prijs

10,50

Special

Ovens&

OliebOllen-

benOdigdheden

Wachtel

streeft naar hoogst

mogelijke kwaliteit

nbt magazine

De afgelopen tijd was er weer veel ophef als het gaat om eten. Het wordt echt steeds

gekker als het gaat om zogenaamde ‘foodies’. Heeft u die twee blonde dames gezien?

Merel von Carlsburg en Tessa Moorman, oprichters van The Green Happiness, komen

met de meest idiote beweringen. Ze vertellen het alsof het wetenschappelijk bewezen

is en dus de waarheid. Het meest hilarische van hun beweringen is natuurlijk dat het

ei de menstruatie van de kip zou zijn en dus ongezond…

Het vercommercialiseren van voedsel en hoe daar mee om te gaan heeft zijn hoog-

tepunt (of eigenlijk dieptepunt) hiermee hopelijk bereikt. Na meerdere publieke

optredens en interviews in landelijke kranten en tijdschriften kwamen de ideeën en

de adviezen van deze twee vrouwen onder vuur te liggen. Een berg kritiek van dië-

tisten en kenners was het gevolg, maar deze twee vrouwen hebben dus wel 200.000

volgers op social media. 200.000 mensen – overwegend vrouwen – die zich laten

beïnvloeden door deze nonsens. Zo min mogelijk vlees, vis, gluten en zuivel en maar

liefst 400 gram rauwe groente en twee stuks fruit. Daar ga je je beter van voelen. Ik

moet er niet aan denken.

Ik vind het best wel beangstigend dat er van alles geroepen en geschreven kan worden

alsof het de waarheid is en dat er een grote groep mensen zo makkelijk in mee gaat.

De onwetendheid over ons voedsel is blijkbaar heel erg groot en er zijn mensen die

dit commercieel willen uitbuiten. Laten we dan ervoor zorgen dat de experts er van

profiteren: bakkers, slagers, fruit- en groenteboeren en ga zo maar door. Het is tijd om

de consumenten echt te gaan informeren over het gevaar van dergelijke zelfbenoemde

voedselkenners, want juist zij zijn een gevaar voor de gezondheid van ons allemaal.

Het lijkt er in ieder geval op dat de vrouwen onbewust een hoop losgemaakt hebben,

want aan alle kanten proberen programma’s en tijdschriften de dwaze beweringen

van de The Green Happiness te ontkrachten. Laten we hopen dat het beeld op gezond

eten daardoor ook weer verandert, want een bruine boterham hoort in een goed dieet.

Veel leesplezier met deze uitgave van NBT Magazine!

Hoofdredacteur NBT Magazine

De Visie

Coen de Jager

nB T M

a g a z I n e

n r

5 2 0 1 6

3

‘DE ONWETENDHEID OVER ONS

VOEDSEL IS BLIJKBAAR HEEL ERG GROOT’