NBT Magazine Nr5-2021 Online

NB T M a g a z i n e n r 5 2 0 2 1 34 O v e n s FRANS VAN DER KOOGH WERD BEGIN VAN DEZE ZOMER AANGESTELD ALS DE NIEUWE COMMERCIEEL ADVISEUR VAN DE AFDELING BAKERY SOLUTIONS BINNEN DE VEENHUIZEN GROEP. DAT HOUDT IN DAT HET PARADEPAARDJE VAN DE VEENHUIZEN GROEP – MIWE – DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN FRANS WERD. EEN PRACHTIGE UITDAGING, ZEKER ALS JE WEET DAT MIWE WERELDWIJD EEN ENORM STERKE REPUTATIE HEEFT OPGEBOUWD. DE DUITSE OVENBOUWER IS IN EIGEN LAND ZELFS ONOMSTREDEN MARKTLEIDER, EEN POSITIE DIE DE VEENHUIZEN GROEP IN NEDERLAND OOK GRAAG WIL VERWERVEN EN DAT MOET GAAN GEBEUREN ONDER DE SUPERVISIE VAN FRANS. WIJ SPRAKEN MET HEM OM NADER KENNIS TE MAKEN EN NATUURLIJK METEEN TE HOREN WAAROM MIWE IN ZIJN OGEN DE BESTE KEUZE IS OP HET GEBIED VAN OVENS VOOR IEDERE BAKKER. MIWE KAN IEDERE BAKKER ONTZORGEN MET STATE-OF-THE-ART OVEN-AANBOD Frans heeft een lange historie in de bakkersbranche. Op zijn veertiende stond hij al iedere zaterdag in de bakkerij. “Tijdens mijn carrière heb ik vaak aan de grondstoffenkant gezeten, maar de techniek heeft me altijd geïnteresseerd”, vertelde hij daar al eerder over. “Ik heb bij de drie grootste grondstoffenleve- ranciers in Nederland gewerkt, maar deze uitdaging kon ik niet laten schie- ten. Ik kom nu met een hele andere insteek bij bakkers over de vloer en het speelveld is veel groter, want iedere bakker is een potentiële klant. Ikzelf ben echter nog steeds dezelfde persoon en van huis uit bakker. Daardoor kan ik op gelijk niveau met mijn klanten sparren en ze snel helpen en adviseren. Ik ben er net als al mijn collega’s binnen de Veenhuizen Groep op gebrand om de bakker te ontzorgen en dit past ook bij de filosofie van Veenhuizen. We lossen problemen op. En de producten die we hiervoor gebruiken zijn ovens, rijskasten, koelingen, werkbanken etc. Dit zit ‘m bijvoorbeeld in het meeden- ken en vragen naar de behoeften van de klant. Op die manier wil ik echt van meerwaarde zijn voor die bakker.” PROEFBAKKERIJEN “Wat mij ook opvalt is dat iedereen MIWE wel kent”, zo vertelt Frans als we hem treffen in Voorthuizen. “Veenhuizen daarentegen is een wat minder bekende naam, maar daar gaat zeker verandering in komen. Als je ziet wat we allemaal doen als Groep dan is dat ronduit indrukwekkend. Daarom gaan we Veenhuizen als bedrijf ook breder in de markt zetten, zonder de focus van het merk MIWE uit het oog te verliezen, want daar valt voor ons nog een enorme winst te behalen. Er zijn echter ook al hele mooie resultaten geboekt. Zo werken een groot aantal grondstoffenleveranciers zoals Zeelandia, AB Mauri, Puratos, Royal Steensma en Bakels in hun proefbakkerijen al met MIWE en Frans van der Koogh

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4