NBT magazine nr 5 2024 Online

OVENS ’t Stoepje is met meer dan honderd franchisenemers die op meer dan zeshonderd markten staan inmiddels de grootste franchiseformule van Nederland in de bakkersbranche. Het concept zal u bekend zijn, maar je kunt je ook voorstellen dat het bakken voor een dergelijk aantal afnemers een hele klus is. Niet voor niets beschikt ’t Stoepje over een indrukwekkende bakkerij, met een aantal zeer grote productielijnen. Alles draait om efficiency en capaciteit, buiten een zo hoog mogelijke eindkwaliteit van het product uiteraard. Recent heeft het stoepje fors geïnvesteerd in vernieuwing van haar ovens en daarbij is de keus gevallen op HEUFT. Zodoende staan er in de bakkerij bij ’t Stoepje in Spakenburg zes nieuwe HEUFT VTR wagenovens op volle kracht te bakken, waar volgend jaar ook nog een tunneloven in gebruik genomen gaat worden. Wij spreken met Sjacco Nel van Market Food Group over dit omvangrijke project. MARKET FOOD GROUP KIEST VOOR HEUFT: “DE ROLLS-ROYCE ONDER DE OVENS” Bakkerij ‘t Stoepje, opgericht in 1979, is de bekendste en grootste franchise formule in brood, koek en banket op markten in Nederland. Wat is begonnen met een lokale bakkerij in Spakenburg is uitgegroeid tot een landelijk bekende formule. Inmiddels kom je Bakkerij ‘t Stoepje wekelijks op meer dan 600 markten in Nederland tegen. Het uitgekiende distributiesysteem is er op gericht alle producten ovenvers en op tijd op de markten te krijgen. Naast het centrale distributiecentrum in Spakenburg maken de regionale distributiecentra in Helmond, Bleskensgraaf, Hoogeveen en Stein deel uit van deze organisatie. Iedere dag opnieuw moet er dan ook een groot aantal producten vers gemaakt worden en de dagverse producten worden sinds kort gebakken in de zes nieuwe HEUFT VTR wagenovens. “Wat ons betreft de Rolls-Royce onder de ovens”, aldus Sjacco Nel. 10 NBT MAGAZINE NR 5 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4