Previous Page  22 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

a g a z i n e

n r

6 2 0 1 6

22

C

o v e r s t o r y

K

a a k

G

r o e p

KAAK GROEP

HOE ZIET DE TOEKOMST VOOR DE BROODINDUSTRIE ERUIT

EN WAAR GAAN WE ALS BRANCHE NAARTOE? BELANGRIJKE

VRAAGSTUKKEN VOOR ELK BEDRIJF DAT ZICH BEGEEFT IN

ONZE BRANCHE EN ZEKER VOOR DE KAAK GROEP. WAAR

STAAT DE KAAK GROEP OVER VIJF JAAR EN HOE GAAN ZE

DIE DOELSTELLINGEN BEREIKEN? AART-JAN HARTMAN, CCO

VAN DE KAAK GROEP, VERTELT HET ONS IN EEN UITGEBREID

INTERVIEW EN GAAT DIEPER IN OP EEN GROOT AANTAL

ONTWIKKELINGEN BINNEN DE KAAK GROEP. “DE AFGELO-

PEN DRIE JAAR ZIJN HEEL POSITIEF GEWEEST EN OOK DE

KOMENDE DRIE JAAR ZIE IK HEEL POSITIEF IN, NIET ALLEEN

VOOR ONS, MAAR VOOR IEDEREEN IN DE BRANCHE. DE

BROODCONSUMPTIE NEEMT WERELDWIJD ALLEEN MAAR

TOE EN DAAR KUNNEN WE VAN PROFITEREN DOOR IN TE

SPELEN OP ACTUELE EN TOEKOMSTIGE VRAAGSTUKKEN”, ZO

VERTELT AART-JAN HARTMAN ONDER MEER.

HOE GAAT DE

ZICH DE KOMENDE JAREN

ONTWIKKELEN?

“De Kaak Groep breidt uit en in een gezond en stabiel tempo”, zo begint Aart-Jan

Hartman zijn verhaal tegen de redactie van NBT Magazine. Wij zijn op uitnodiging

van de Kaak Groep aanwezig op het hoofdkantoor in Terborg om de toekomstplan-

nen van het bedrijf aan te horen. “Vijf jaar geleden had de Kaak Groep een omzet

van rond de 120 miljoen en dit jaar gaan we uitkomen op een omzet van ongeveer

160 miljoen. Er is dus een gezonde groei en achter de groei zit een strategie. Het

doel is om in 2017 175 miljoen euro omzet te draaien en we hopen in 2020 een

omzetniveau van 200 miljoen euro te kunnen realiseren. We moeten de groei kunnen

beheersen en dat denken wij te kunnen door ons te richten op een viertal strategie-

ën. Een parallelle ontwikkeling van de juiste product markt combinaties vinden, het

verder geografisch ontwikkelen, het doorzetten van het verticaal complementair

doorintegreren en dit alles binnen de kaders van het Quick Response Management”

GEOGRAFISCH

“We hebben als eerste onze geografische strategie. De Kaak Groep heeft een aantal

kernmarkten waarin wij actief zijn. Dat is bijvoorbeeld de Benelux, nog steeds een

ongelooflijk belangrijke markt voor ons waar we sterk vertegenwoordigd zijn. In deze

kernmarkt groeien we sterk. Hetzelfde geldt voor Duitsland, Frankrijk, Engeland,

Spanje, Oostenrijk en Zwitserland. Dat noemen wij ook wel onze ‘triple A’ kernmark-

ten. Dan zien we ook stevige groei in andere landen waar traditioneel veel brood

wordt gegeten, maar waar automatisering echter nog niet heeft plaatsgevonden. Dat

zijn op dit ogenblik bijvoorbeeld vier werelddelen waar we als Kaak Groep ons op

hebben gericht en waar we succesvol zijn. Dan heb je het over het Midden-Oosten

met landen als Koeweit, Abu Dhabi en Saoedi Arabië, maar ook Afrika. Daar zien we

Lodewijk van der Borg (CEO Kaak Groep),

Aart-Jan Hartman (CCO Kaak Groep) en

Roy Schoorlemmer (CFO Kaak Groep)