NBT magazine nr 6-2024 Online

VOEDSELVERSPILLING BAKKERIJ NOLLEN PAKT VOEDSELVERSPILLING AAN: 'KLANTEN WETEN WAT ZE KIEZEN' Bakkerij Nollen, met 21 winkels in Overijssel en de Achterhoek en de centrale bakkerij in Hengevelde, heeft een vernieuwend initiatief gelanceerd om voedselverspilling tegen te gaan: het WhatsApp-platform ‘Laatste Rondje’. Klanten kunnen hiermee twee uur voor sluitingstijd pakketten met de laatste producten bestellen voor aantrekkelijke prijzen die kunnen oplopen tot wel vijftig procent korting. We spraken over dit concept met marketing manager Bob Vervoort van de ambachtelijke bakkerij. Laatste Rondje is een platform via WhatsApp, waarmee klanten eenvoudig twee uur voor sluitingstijd van hun bakkerijvestiging een pakket kunnen bestellen met de laatste broden, gebakjes of taart van die dag. “In plaats van deze producten weg te gooien, bieden we ze tegen een scherpe prijs aan onze klanten aan”, legt Vervoort uit. “Ze krijgen rond de vijftig procent korting op de reguliere prijs en kunnen de productsoorten kiezen die ze willen. Geen verrassingen dus, zoals bij Too Good To Go, waar we ook mee werken. Al hebben we – voor wie dat wil – ook een verrassingspakket.” 16 NBT MAGAZINE NR 6 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4