NBT magazine nr 6-2024 Online

REPORTAGE Om te beginnen een introductie van Incubaker. Bottomline helpen ze spelers in de wereld van brood en banket aan een duurzame toekomst. “Wat wij doen als innovatieburo voor de bakkerijsector, is samen met ketenspelers projecten initiëren en realiseren om de waarde van brood en banket te verhogen", vertelt Eva. Daardoor krijgen ketenspelers meer ruimte om hun aanbod beter en relevanter te maken, hetgeen nodig is om als bedrijf succesvol te zijn in de wereld van nu. Food bedrijven moeten zich steeds drukker maken over extra onderwerpen als transparantie, footprint en gezondheid om in de behoefte van afnemers te voorzien en financieel gezond te blijven. De sweetspot van innovatie zit in het optimaal samenkomen van marktbehoeftes, commercieel slim acteren en creativiteit. Dat zorgt ervoor dat een benodigde verandering leidt tot een effectief resultaat, althans dan is de kans van slagen het grootst. HET BANKETHUIS HERPOSITIONEERT ZICH ALS SPECIALITEITENBAKKERIJ MET HULP VAN INCUBAKER Het Bankethuis in Est heeft onlangs een complete herpositionering doorgevoerd. Waar voorheen nog veel dagvers banket geproduceerd werd, ligt tegenwoordig de focus op halffabricaten voor bakkerijen. Een enorme transitie van doelgroepbenadering tot productie. Dat vraagt om een nieuwe bedrijfsstrategie waarin Het Bankethuis ondersteund is door Eva Jansen van Incubaker. Mascha van Mourik van Het Bankethuis kwam vijf jaar geleden al in contact met Eva. “Ik had toen de vraag hoe we een plan konden neerzetten om meerwaarde te creëren voor een retailklant. Inmiddels zijn we door ontwikkelingen in de markt een andere koers gaan varen. We zijn nu een echte specialist in halffabricaten op het gebied van taarten, cake en kapsel.” 8 NBT MAGAZINE NR 6 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4