Pakkracht 1 2021

P a k k r a c h t n r 1 2 0 2 1 9 C o r o n a c r i s i s IN HOEVERRE HEEFT DE CORONAPANDEMIE ALLES VERANDERD OMTRENT DUURZAAM VERPAKKEN? De conclusie van het onderzoek: ondanks de wereldwijde gezondheidscrisis, het winkelend publiek nog steeds oog heeft voor het milieu; 85% van de consumenten wil producten kopen waarbij zo weinig mogelijk verpakkingsmateriaal wordt gebruikt, en bijna een derde (29%) geeft toe dat zij zijn gestopt met het kopen van bepaalde merken omdat hun verpakking niet duurzaam was. COMBINATIE VAN HYGIËNE EN DUURZAAMHEID Hoewel het momenteel erg belangrijk is dat producten ‘hygiënisch verpakt’ zijn, betekent dit niet dat merken en retailers hun milieu-inspanningen over het hoofd kunnen zien. De onderzoeksresultaten belichten de gevolgen voor duurzaam verpakken op drie belangrijke gebieden, namelijk perceptie van duurzaamheid bij de consument, houding en gedrag in de winkel en thuis, en communiceren over duurzaamheid. DUURZAAMHEID PRIORITEIT Wat de perceptie van de consument van duurzaamheid betreft, concludeert het onderzoek dat de gewoonten misschien zijn veranderd, maar de houding niet, en het is deze houding die blijft ontwikkelen. Er wordt met name besproken in welke mate consumenten prioriteit blijven geven aan duurzame verpakkingen, en de bereidheid om te handelen ten gunste van duurzame verpakkingen. Het rapport benadrukt het commerciële risico voor zowel merken als e-commerce retailers, bij gebrek aan duurzame verpakkingen en hoe moeilijk het is geworden om het traject van de shopper te onderscheppen. ONTDEK DE TOEKOMSTIGE DUURZAME VERPAKKING Het onderzoek suggereert ook dat deze perceptie van duurzaamheid de drijvende kracht is achter een aantal verrassende en belangrijke veranderingen in de manier waarop consumenten omgaan met verpakkingen, en benadrukt hoe we moeten samenwerken om het bewustzijn van de circulaire economie te vergroten. WHITEPAPER In de whitepaper ‘Sustainable Packaging – Did Covid-19 change everything?’ leest u meer over hoe verpakkingsontwerp en -communicatie moeten worden aangepast aan de trends van Covid-19. Niet alleen door plastic voor eenmalig gebruik te elimineren, maar door innovatieve verpakkingsoplossingen die het product nog steeds beschermen tegen beschadiging, voedselverspilling of hygiënische problemen. Download de whitepaper om te begrijpen of de COVID-19 pandemie alles heeft veranderd voor u en uw bedrijf wanneer het gaat om duurzame verpakkingen of neem contact op met DS Smith. Downloaden kan via https://blog.dssmith.com/nl/sustainable-packaging-covid19. Meer informatie: DS Smith Tel. 0313-677911 www.dssmith.com DS SMITH EN IPSOS MORI, EEN WERELDLEIDER OP HET GEBIED VAN MARKTONDERZOEK, HEBBEN EEN NIEUWE STUDIE UITGEVOERD. DEZE KEER ONDERZOCHTEN ZIJ HET EFFECT VAN DE CORONAPANDEMIE OP DUURZAME VERPAKKINGEN - EN HOE U UW VERPAKKINGSONTWERP EN BERICHTGEVING KUNT AANPASSEN. DE BEDRIJVEN HEBBEN HIEROMTRENT EEN INFORMATIEVE WHITEPAPER UITGEBRACHT, WAARIN ZIJ DE RESULTATEN EN INZICHTEN MET U DELEN.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4