Pakkracht nr1-2023 Online

PAKKRACHT NR 1 2023 39 BEURSNIEUWS “OP INTERPACK GEEFT DE BRANCHE VORM AAN DE TOEKOMST OP MONDIAAL NIVEAU” In achttien hallen met nieuwe speciale presentaties, gerichte tentoonstellingssegmenten en fora, toont de branche haar innovatiekracht. Rond de 2.700 exposanten van overal ter wereld – waarvan zeker honderd uit Nederland en zestig uit België – presenteren toptechnologieën en verpakkingstrends uit de hele waardeketen. Interpack is al geruime tijd volgeboekt; de beurs zal het complete beursterrein van Messe Düsseldorf beslaan. HOOFDTHEMA’S Interpack biedt impulsen voor voortschrijdende en visionaire concepten en breidt daarom haar vakprogramma uit. “Tijdens de beurs ligt de focus vooral op de hoofdthema’s circulaire economie, resourcebesparing, digitale technologieën en productveiligheid”, aldus Dohse. “Gedurende de zeven beursdagen worden antwoorden gepresenteerd op actuele uitdagingen van de verpakkingsindustrie. Themadagen zullen ervoor zorgen dat bezoekers gerichte informatie krijgen, bijvoorbeeld middels Tightly Packed TV. We hebben een televisiestudio ingericht op de beursvloer waar relevante en actuele thema’s worden besproken.” NA EEN DOOR DE PANDEMIE VERPLICHTE PAUZE VAN ZES JAAR STAAT INTERPACK, DE INTERNATIONALE VAKBEURS VOOR DE VERPAKKINGSINDUSTRIE EN DE AANVERWANTE PROCESINDUSTRIE, WEER IN DE STARTBLOKKEN. VAN 4 TOT EN MET 10 MEI 2023 IS MESSE DÜSSELDORF EEN BUSINESSPLATFORM EN TECHNOLOGIE-WERKPLAATS VOOR DE TOEKOMST. “IN 2017 KWAM DE BRANCHE VOOR HET LAATST VOOR INTERPACK BIJEEN, DUS WIJ KIJKEN ONTZETTEND UIT NAAR DE KOMENDE EDITIE”, BLIKT THOMAS DOHSE, DIRECTEUR INTERPACK BIJ MESSE DÜSSELDORF, TERUG TIJDENS EEN BIJEENKOMST GEORGANISEERD BIJ TROUWE NEDERLANDSE EXPOSANT MPAC IN WIJCHEN. UW REDACTIE WERD HIER BIJGEPRAAT OVER WAT BEZOEKERS VAN INTERPACK 2023 KUNNEN VERWACHTEN. NIEUW HALLENCONCEPT Dit jaar zal voor het eerst een nieuw en efficiënt hallenconcept in gebruik worden genomen tijdens interpack. Om beursbezoekers te helpen bij het vinden wat ze zoeken, is de halinrichting gebaseerd op de kerndoelgroepen en duidelijke focuspunten voor elke sector: voeding, dranken, zoetwaren, bakkerijproducten, cosmetica, non-food en industriële goederen. Dohse: “Hiermee maken we ons motto ‘simply unique’ waar. Ook andere tentoonstellingssegmenten, zoals verpakkingsmateriaal en verpakkingsproducten, etikettering, codering en print hebben ieder een eigen hal. De exposanten van ‘components’, de parallel lopende beurs voor toeleveranciers, zullen ook in een eigen hal staan. Met dit concept kunnen bezoekers zich optimaal oriënteren en hun beursbezoek effectief plannen.” DE HELE INTERPACK BINNEN HANDBEREIK De organisatie van interpack is tot slot enorm te spreken over de ontwikkelde app, waarmee beursbezoekers de hele interpack binnen handbereik hebben. Met een interactieve sitemap en plattegronden van de hallen kunnen zij zich gemakkelijk oriënteren. “Met een simpele druk op de knop komt u in de afzonderlijke hallen, kunt u geleidelijk inzoomen op individuele stands om vervolgens de volledige gegevens van een exposant te bekijken, evenals de producten die zij aanbieden”, aldus Dohse. “Exposerende bedrijven zullen in de aanloop naar de beurs hun bedrijf presenteren, hun contactpersonen op interpack voorstellen en hun productinnovaties in de exposanten- en productdatabank delen.” Meer informatie via www.interpack.com. Thomas Dohse, directeur interpack bij Messe Düsseldorf

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4