Pakkracht nr 2 2018

4 P a k k r a c h t n r 2 2 0 1 8 I n h o u d P. 9 MILIEU- EN DUURZAAMHEIDSTRENDS Het onderzoek van Euromonitor stelt dat consumenten meer gebruiksgemak eisen, wat de vraag naar kleinere verpakkingen verhoogt. Tegelijkertijd willen gebrui- kers verpakkingsmateriaal milieuvriendelijk en gerecycled is. De verpakkingsindustrie wordt vormgegeven door deze vraag naar duurzaamheid en dat heeft grote gevolgen voor de toekomst van de branche. 20 9 P. 20 WAT KUNNEN WE VERWACHTEN VAN EMPACK 2018? Stands worden geperfectioneerd, persberichten vliegen de deur uit en de extra visitekaartjes worden gedrukt; de verpakkingsbranche maakt zich weer op voor Empack. De redactie van Pakkracht sprak met Marketing Event Manager Michelle van Helvoirt van Easyfairs over wat we allemaal kunnen verwachten tijdens Empack 2018. P. 12 BUNZL VERHOOGT KLANTBELE- VING VERZENDVERPAKKING Om de klantbeleving te versterken, ging fietsspecialist Mantel samen met Bunzl Retail & Industry op zoek naar een verzendverpakking waarmee het bedrijf haar eigen passie voor fietsen kon overbrengen op de klant.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4