Pakkracht nr2-2023 Online

PAKKRACHT NR 2 2023 31 BEDRIJFSNIEUWS Al meer dan 150 jaar levert Solidus expertise en diensten van wereldklasse voor een verscheidenheid aan industrieën. Het bedrijf transformeert producten op basis van gerecycled papier in een uitgebreid assortiment van circulaire verpakkingen en massief karton. In 2023 lanceert Solidus een nieuw logo en een nieuwe merkidentiteit, maar de missie van het merk blijft onveranderd. ‘Your circular packaging partner’ is de nieuwe slogan, die duidelijk maakt dat Solidus zich als betrouwbare partner inzet voor circulariteit. Al sinds 1870 staat circulariteit centraal binnen het bedrijf, en ook vandaag bouwt Solidus verder op deze basis. De toonaangevende producent van verpakkingen streeft ernaar gerecyclede natuurlijke materialen om te zetten in circulaire waardeproposities die bijdragen aan een schonere wereld met minder afval. Solidus gebruikt oud papier voor de productie van verpakkingen, grafisch karton, kokers en hulzen, hoekbeschermers en vakverdelingen voor voeding en drank, reclame, consumptiegoederen en industriële toepassingen. In 2022 produceerde het bedrijf 375.000 ton massief karton, waarvan bijna 99% geproduceerd werd uit teruggewonnen papier. Investeren Als grote speler in massief karton en met vijf kartonfabrieken, twaalf productverwerkende bedrijven en 1500 gespecialiseerde werknemers, zet het nieuwe merk Solidus ook in op nieuwe groei en marktexpansie. Solidus heeft onlangs Futurline® gelanceerd, een reeks innovatieve verpakkingsoplossingen voor de retail sector, waaronder skinverpakkingen, MAP (Modified Atmosphere Packaging) en bakjes en schaaltjes. Dankzij een investering van elf miljoen euro worden deze producten nu al uitgerold in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Het bedrijf ziet ook De toonaangevende leverancier van massiefkartonnen verpakkingen Solidus Solutions, vanaf nu Solidus, introduceert een nieuwe merkidentiteit. Hiermee verenigt het bedrijf zich onder één duidelijke bedrijfsmissie, merkdoelstelling en richting, waarbij het zich verder blijft inzetten voor een circulaire economie en het ondersteunen van de steeds veranderende verpakkingsindustrie. De nieuwe merkidentiteit valt samen met een nieuwe fase van groei voor het bedrijf, dat in maart een nieuwe CEO, Rienk Jan van der Kooi, benoemde en eerder dit jaar een investering van 11 miljoen euro aankondigde voor een nieuwe lijn verpakkingsoplossingen. nieuwe mogelijkheden voor Futurline® in het Midden-Oosten en Afrika, aangezien voedingsbedrijven in die regio’s ook op zoek zijn naar duurzamere verpakkingsoplossingen. Nieuwbenoemde Solidus CEO, Rienk Jan van der Kooi, legt uit: “Solidus investeert voortdurend in verdere groei aan de hand van toekomstgerichte productiemethoden, innovatieve machines en duurzame processen. Met deze rebranding komt onze hernieuwde toewijding om een circulaire economie te bevorderen en tegelijkertijd waarde toe te voegen voor zowel klanten als eindgebruikers volledig tot zijn recht. Dit is een spannend nieuw hoofdstuk.” Meer informatie via www.solidus.com. SOLIDUS GAAT VOLGENDE GROEIFASE IN MET NIEUWE MERKIDENTITEIT

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4