Pakkracht nr3-2021 Online

P a k k r a c h t n r 3 2 0 2 1 12 I n t e r v i e w F r o Q b r a n d s e r v i c e s / A l b e r t H e i j n Hoe het vijftien jaar geleden allemaal begon: Twee bestaande design studio’s werden samengevoegd door Edgar van der Velde, Richard Veldhuizen en Maureen Beerepoot. Hun grootse ambities met de digitale packaging start-up werden direct omarmd door de toenmalige Design Manager van Albert Heijn. Zodoende is de supermarktketen klant geworden en gebleven. SERVICEGERICHTE PARTNER VOOR HET ARTWORKPROCES Jeroen Provoost werkt nu reeds tien jaar bij Albert Heijn en benadrukt de waarde van deze langdurige samenwerking: “Het vertrouwen dat je in elkaar hebt opgebouwd door de jaren heen, is ongeëvenaard. Die sterke basis maakt dat je precies weet wat je aan elkaar hebt. Voor ons bij Albert Heijn is het bovendien heel waardevol dat FroQ als partner bovengemiddeld service- georiënteerd is. Dat helpt ons bij het oplossen van de uitdagingen waar wij in dit vakgebied dagelijks voor komen te staan.” Maureen gaat dieper in op de complexiteit van het packaging design- proces. “Het begint bij een nieuw idee: een nieuw product dat moet worden uitgewerkt. Vanaf het moment dat het idee wordt geboren, wil onze klant het natuurlijk zo snel mogelijk op de schappen hebben staan. Dat is ook logisch, maar het proces is te complex om dit binnen een week te realiseren”, weet ze. “Er komen heel veel verschillende partijen bij kijken, die allemaal hun eigen aandeel hebben. Als FroQ vormen wij voor onze klanten die laatste schakel waar alle puzzelstukjes worden samengevoegd. Alle facetten komen bij ons samen zodat wij onze klanten volledig kunnen ontzorgen in dat stressvolle, deadline-gebonden eindproces. En dan bovendien op een hoog kwaliteits- en serviceniveau. Onze mensen vinden het leuk om honderd dingen tegelijk te doen en snel te schakelen en daarbij onze klanten ervan te verzekeren dat het allemaal zo optimaal mogelijk vorm krijgt. Daar is ons bureau voor opgericht.” UITGEBREIDE EXPERTISE Ook qua expertise zit het bij FroQ goed, verzekert Jeroen: “Ieder project en zelfs ieder product is uniek. Maar omdat FroQ dermate veel expertise en ervaring heeft in dit vakgebied, beschikken zij over enorm veel breed toepasbare kennis en kan steeds het ene project worden verbonden met het andere project. Het gaat om het delen van de best practices, dat doen zij als de beste.” FROQ BRANDSERVICES IS SPECIALIST IN PACKAGING DESIGN & EXECUTIE, NU REEDS VIJFTIEN JAAR. VANAF DE START IS ALBERT HEIJN EEN BELANGRIJKE OPDRACHTGEVER VAN HET BEDRIJF, DAT IN 2006 VOLLEDIG DIGITAAL EN PLAATSONAFHANKELIJK WERD OPGEZET ALS START-UP. SINDSDIEN DAGEN DE TWEE BEDRIJVEN ELKAAR CONTINU UIT; ALBERT HEIJN EN FROQ WILLEN BEIDE ALTIJD VOOROP LOPEN. FROQ BEHOORT TOT AHOLD DELHAIZE LEAD AGENCIES EN ONLANGS IS DE SAMENWERKING WEDEROM LANGDURIG VERLENGD. TER GELEGENHEID VAN DIT NIEUWS, VERTELLEN MAUREEN BEEREPOOT, DIRECTEUR EN MEDE-OPRICHTER VAN FROQ, EN JEROEN PROVOOST, DIRECTOR DESIGN & OWN BRANDS BIJ ALBERT HEIJN ONS MEER OVER HET PARTNERSCHAP: “WIJ ZIJN SPARRINGPARTNERS OM SNELLER, FLEXIBELER EN BETER TE WORDEN.” Al vijftien jaar de FroQ-directie v.l.n.r.: Maureen Beerepoot, Richard Veldhuizen, Edgar van der Velde

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4