Previous Page  16 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 44 Next Page
Page Background

P

A K K R A C H T

N R

4 2 0 1 6

16

B

E U R S N I E U W S

VAN VERPAKKINGSBEURS MET

LOGISTIEK

EN

DISTRIBUTIE

DE BEZOEKERSERVARING VERHOGEN ÉN MEER

INTERACTIE CREËREN: DAT IS HET DOEL VAN

EMPACK BRUSSEL OP 21 EN 22 SEPTEMBER.

DE ORGANISATIE HOOPT DAT ONDER MEER TE

BEREIKEN DOOR DE VIJFTIENDE EDITIE VAN HET

VERPAKKINGSEVENEMENT TE COMBINEREN

MET DE VAKBEURS LOGISTICS & DISTRIBUTION.

DAARMEE BAANT HET DE WEG VOOR EMPACK

2017 IN DEN BOSCH.

In de Bossche Brabanthallen zal verpakkingsbeurs Empack op 5 en 6 april 2017 namelijk voor het

eerst in de Nederlandse geschiedenis samenvallen met vakbeurzen Logistics & Distribution, Label

& Print én Automation. Honderden exposanten bieden dan een kijkje in de werelden van verpak-

ken, printen, logistiek, distributie en automatisering die veel met elkaar te maken hebben.

De reden voor die combinatie is tweeledig, meldt Ivo Horn die namens organisator Easyfairs als

marketing event manager verantwoordelijk is voor Empack 2017. “Mensen ruimen wat minder tijd

in voor vakbeurzen. Daar willen we op vooruitlopen met deze combinatie.” Hij spreekt over Label

& Print, Automation en Logistics & Distribution. “Die beurzen liggen in het verlengde van de ver-

pakkingsproductie. Bezoekers en exposanten hebben ook wel eens moeite met de definitie. Hoort

palletiseren nu bijvoorbeeld op een verpakkings- of intralogistieke beurs? Ook vanuit dat oogpunt is

de combinatie die we maken goed.”

Daarbij komt dat de combinatie tussen beurzen voor verpakken, logistiek en distributie volgens

Easyfairs onder meer in België, Finland, Spanje, Zwitserland en Zweden al succesvol is gebleken.

Het is niet voor niets dat de komende Empack in Brussel wederom samenvalt met Logistics &

Distribution. Horn: “In België werd Empack al eerder met een logistieke beurs gecombineerd. Daar

is het goed geweest en hebben we veel overloop gehad. Bezoekers en exposanten troffen er zaken

die anders niet op Empack aanwezig waren geweest, maar wel interessant voor hen bleken.”

Empack Brussel is eind september aan zijn vijftiende editie toe. Onder meer door de opzet van

de routes Innovation, Automation en E-commerce hoopt de organisatie de bezoekerservaring en

interactie te verhogen. Daarnaast worden vier zones met specifieke thema’s ingericht. Zo kunnen

belangstellenden voor biobased verpakkingen terecht in Biobased Plaza; krijgen bezoekers van het

Food Pack Terrace live de verschillende stappen van het verpakkingsproces te zien; staat Pharma

Village in het teken van de snel evoluerende markt voor farmaceutische verpakkingen én informeert

Machine Safety & Automation Plaza over de veiligheidsuitdagingen die gepaard gaan met automati-

sering van verpakkingslijnen.

Meer informatie: Empack Brussel,

www.empack.be

Impressie van Empack 2016 in Utrecht