

P
A K K R A C H T
N R
4 2 0 1 6
16
B
E U R S N I E U W S
VAN VERPAKKINGSBEURS MET
LOGISTIEK
EN
DISTRIBUTIE
DE BEZOEKERSERVARING VERHOGEN ÉN MEER
INTERACTIE CREËREN: DAT IS HET DOEL VAN
EMPACK BRUSSEL OP 21 EN 22 SEPTEMBER.
DE ORGANISATIE HOOPT DAT ONDER MEER TE
BEREIKEN DOOR DE VIJFTIENDE EDITIE VAN HET
VERPAKKINGSEVENEMENT TE COMBINEREN
MET DE VAKBEURS LOGISTICS & DISTRIBUTION.
DAARMEE BAANT HET DE WEG VOOR EMPACK
2017 IN DEN BOSCH.
In de Bossche Brabanthallen zal verpakkingsbeurs Empack op 5 en 6 april 2017 namelijk voor het
eerst in de Nederlandse geschiedenis samenvallen met vakbeurzen Logistics & Distribution, Label
& Print én Automation. Honderden exposanten bieden dan een kijkje in de werelden van verpak-
ken, printen, logistiek, distributie en automatisering die veel met elkaar te maken hebben.
De reden voor die combinatie is tweeledig, meldt Ivo Horn die namens organisator Easyfairs als
marketing event manager verantwoordelijk is voor Empack 2017. “Mensen ruimen wat minder tijd
in voor vakbeurzen. Daar willen we op vooruitlopen met deze combinatie.” Hij spreekt over Label
& Print, Automation en Logistics & Distribution. “Die beurzen liggen in het verlengde van de ver-
pakkingsproductie. Bezoekers en exposanten hebben ook wel eens moeite met de definitie. Hoort
palletiseren nu bijvoorbeeld op een verpakkings- of intralogistieke beurs? Ook vanuit dat oogpunt is
de combinatie die we maken goed.”
Daarbij komt dat de combinatie tussen beurzen voor verpakken, logistiek en distributie volgens
Easyfairs onder meer in België, Finland, Spanje, Zwitserland en Zweden al succesvol is gebleken.
Het is niet voor niets dat de komende Empack in Brussel wederom samenvalt met Logistics &
Distribution. Horn: “In België werd Empack al eerder met een logistieke beurs gecombineerd. Daar
is het goed geweest en hebben we veel overloop gehad. Bezoekers en exposanten troffen er zaken
die anders niet op Empack aanwezig waren geweest, maar wel interessant voor hen bleken.”
Empack Brussel is eind september aan zijn vijftiende editie toe. Onder meer door de opzet van
de routes Innovation, Automation en E-commerce hoopt de organisatie de bezoekerservaring en
interactie te verhogen. Daarnaast worden vier zones met specifieke thema’s ingericht. Zo kunnen
belangstellenden voor biobased verpakkingen terecht in Biobased Plaza; krijgen bezoekers van het
Food Pack Terrace live de verschillende stappen van het verpakkingsproces te zien; staat Pharma
Village in het teken van de snel evoluerende markt voor farmaceutische verpakkingen én informeert
Machine Safety & Automation Plaza over de veiligheidsuitdagingen die gepaard gaan met automati-
sering van verpakkingslijnen.
Meer informatie: Empack Brussel,
www.empack.beImpressie van Empack 2016 in Utrecht