Pakkracht nr4 2020 Online

P a k k r a c h t n r 4 2 0 2 0 26 C o v e r s t o r y – B E C K E R D r u k - e n V a c u ü m p o m p e n De sterke relaties die BECKER de afgelopen decennia heeft opgebouwd met haar klanten zijn van grote waarde, vindt Nico. Volgens hem is BECKER dan ook niet zomaar een pompenleverancier, maar echt een betrouwbare en duurzame businesspartner, die klaarstaat voor en meedenkt met haar klanten. “Meewerken aan het succes van onze klanten maakt ook ons succesvol”, zo luidt het motto van Nico. “Daar zetten wij ons graag voor in.” WERELDWIJD FAMILIEBEDRIJF De BECKER-groep is wereldwijd actief en bestaat inmiddels uit ruim 900 medewerkers. “En het voelt nog altijd als een hechte familie. Dat familiaire karakter is voor ons heel belangrijk en dragen wij ook uit naar onze klanten”, vertelt Nico. “Daarnaast is het de kwaliteit van onze diensten en producten die het verschil maakt. Werknemers staan daar écht achter en onze klanten hebben er alle vertrouwen in. Bovendien streven we er altijd naar om de beste vacuümpomp op de markt te maken en onze klanten de beste service te bieden; we concurreren als het ware met onszelf. Die drie componenten – het familiaire karakter, de kwaliteit en innovatiekracht – maken ons tot de toonaangevende speler die we zijn.” TOEKOMSTIGE TECHNOLOGIEËN Digitalisering verandert de branche: de integratie van nieuwe technologieën in machines maakt het intel- ligent gebruik van gegevens mogelijk. Daaromtrent zal BECKER de komende tijd veel van haar innovatie- kracht steken in het ontwikkelen van AIRLINK. “We zijn bezig met een concept omtrent slimme pompen, dat nog verder gaat dan bijvoorbeeld communiceren over onderhoud. Wij willen dat onze slimme pomp, door het monitoren van het pompgedrag, zelf kan opmerken dat er iets verandert in het proces, zodat wij en de machinebouwers en onze eindklanten dan daarop kunnen anticiperen. Een veelbelovend concept, maar nog volop in ontwikkeling. Om precies te achterhalen wat hierin belangrijk is, zijn wij in gesprek gegaan met klanten,”, vertelt Nico. “Bij dit soort ontwikkeling is de synergie tussen ons en onze klanten van groot belang: wij zijn experts op het gebied van vacuümtechnologie, en onze klant weet precies wat er nodig is in het proces en dus waar de installatie aan moet voldoen. Daar luisteren wij altijd goed naar.” BECKER IN DE VERPAKKINGSINDUSTRIE Een van de belangrijkste industrieën waarin BECKER haar duurzame en moderne druk- en vacuümpompen levert, is de verpakkingsindustrie. “Wij zijn sterk op het gebied van primair én secundair verpakken. Ons kwalitatieve product- gamma biedt alle mogelijkheden voor verpakkers en is vol- ledig afgestemd op de noden van de verpakkingsindustrie”, stelt Nico. Een mooi voorbeeld van wat BECKER voor haar klanten kan betekenen binnen het verpakkingsproces, is de klantcase bij Parmacotto, producent van onder meer gekookte ham. “We hebben bij deze klant individueel nauwkeurig bekeken wat er nodig is om de optimale oplossing te bieden en dus een product geïnstalleerd dat geen één-op-één kopie is van de standaard, maar juist op maat. In dit geval specifiek gericht op parmaham, maar dit kunnen wij ook voor andere producten en toepassingen bewerkstelligen”, besluit Nico. Nico Segers, directeur van BECKER Druk- en Vacuümpompen HET CREËREN VAN DE BEST MOGELIJKE OPLOSSINGEN OP MAAT VOOR HAAR KLANTEN; DIT IS AL SINDS 1885 DAGELIJKSE KOST VOOR BECKER GMBH TE WUPPERTAL, DUITSLAND. NA 135 JAAR IN DE VACUÜMWERELD IS DE KWALITEIT VAN DE PRODUCTEN VOOR DE SPECIALISTEN VAN BECKER EEN TWEEDE NATUUR GEWORDEN. HET BENELUX-TEAM MAAKT DAAR DANKBAAR GEBRUIK VAN DOOR HUN AANDACHT EN INSPANNINGEN TE RICHTEN OP IETS WAT EVENZO BELANGRIJK IS: DE KLANT. “WIJ HEBBEN ONS SUCCES GROTENDEELS TE DANKEN AAN ONZE STERKE RELATIES MET ONZE KLANTEN”, ALDUS NICO SEGERS, DIRECTEUR VAN BECKER DRUK- EN VACUÜMPOMPEN. VACUÜMTECHNOLOGIE OP MAAT: BECKER denkt mee

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4