P
a k k r a c h t
n r
5 2 0 1 6
7
B
e d r i j f s n i e u w s
Om aan de hoogste technische eisen te blijven voldoen, is Multipond lid van EHEDG. Deze Europese
organisatie bestaat uit experts uit de machine- en componentenbouw, vakspecialisten uit de voedings-
middelenindustrie, onderzoeksinstituten en gezondheidsautoriteiten. De hoofdtaak van EHEDG is
bijdragen aan een hygiënische constructie en inrichting op alle gebieden van de voedingsmiddelen-
productie en daardoor een veilige productie van levensmiddelen waarborgen.
De complete constructie van de machine, van het framedesign tot de monitorhouder en het bakontwerp, is door
Multipond onder handen genomen en opnieuw ontwikkeld. Dit nieuwe machinetype voldoet aan de strengste
hygiënevoorschriften wereldwijd. Naast de hygiëne speelt in veel industrieën de reiniging een zeer belangrijke
rol; een dagelijkse reiniging met chemicaliën en hoge waterdruk is geen uitzondering. De Multipond J-weger is
voor deze omstandigheden ontwikkeld: de machine is volledig IP69 waterdicht, dus zelfs geschikt voor reiniging
met hoge druk. De nieuwe, intelligente besturing maakt zelfs een zelfstandig herkennen en oplossen van proble-
men mogelijk. Daarmee is het apparaat een stap gebruiksvriendelijker geworden.
Meer informatie:
Multipond Benelux B.V.
Tel. 040-2628090
info@multipond.nl www.multipond.comMULTIPOND PRESENTEERDE OP EMPACK BRUSSEL DE NIEUWE J-GENERATIE 14-KOPS MULTIHEAD
WEEGAUTOMAAT MP 14-2400/1250-J, WAARBIJ HYGIËNE HET SLEUTELWOORD IS. VOLGENS
INDUSTRIËLE EXPERTS UIT DE USA NEEMT MULTIPOND MET HET NIEUWE HYGIËNISCHE J-DESIGN
EEN GROTE VOORSPRONG IN DE INDUSTRIE.
NIEUWE WEGER VAN
MULTIPOND
HEINEKEN
ZOEKT BIERFLESJE VAN DE TOEKOMST
HET NEDERLANDSE BIERMERK HEINEKEN HOUDT EEN ELEVATOR PITCH TIJDENS HET AIPIA CONGRES, HALF NOVEMBER IN
AMSTERDAM. INZET IS DE VRAAG HOE DE NIEUWE GENERATIE BIERFLESJES ERUIT MOET ZIEN. ONTWERPERS KRIJGEN VIJF MINU-
TEN OM HUN ONTWERP TE PRESENTEREN. WINNAARS WORDEN UITGENODIGD OM MET HEINEKEN IN GESPREK TE GAAN OVER
EVENTUELE SAMENWERKING.
Hoe kan technologie de Heinekenflesjes zodanig verrijken dat ze op een nieuwe en grappige manier kunnen verrassen en verbinden met consu-
menten, vraagt de biergigant zich af. Heineken zoekt voor het antwoord intelligente verpakkers die voldoen aan de volgende criteria:
•
Slim gebruik van technologie
•
Verrassend en verbindend
•
Een flesje dat er ‘staat’
•
Het ontwerp moet aansluiten bij het Heinekenmerk
•
Verantwoord in de context van alcoholverkoop
AIPIA staat voor Active & Intelligent Packaging. Industry Association. De beurs van deze groep trok
vorig jaar in de jaarbeurs te Utrecht meer dan tweehonderd bezoekers in twee dagen. Dit jaar hoopt
organisator Eef de Farante nog meer mensen uit de branche te overtuigen van de kracht van actieve en
intelligente verpakkingen op 14 en 15 november in het Mövenpick Hotel in Amsterdam. Hierna trekt
het congres weer verder over de wereld.
Meer informatie:
Mail naar Eef de Ferrante:
Eef@aipia.info www.aipia.info