Pakkracht nr.5 2017

P a k k r a c h t n r 5 2 0 1 7 20 K o r t n i e u w s COLORWARE MAAKT DEBUUT OP LABELEXPO EUROPE NA EEN SUCCESVOLLE DEELNAME AAN LABELEXPO USA VORIG JAAR, WAS COLORWARE NU KLAAR VOOR ZIJN DEBUUT OP LABELEXPO EUROPE. HET INNOVATIEVE SOFTWAREBEDRIJF, GESPECIALISEERD IN PRINTKWALITEIT MANAGEMENT OPLOSSINGEN, TOONDE HET NIEUWE PROGRAMMA MEASURECOLOR EN EEN VAN DE BELANG- RIJKSTE FUNCTIES, MEASURECOLOR REPORTS. MeasureColor is een modulair systeem dat onzekerheid of vragen over kleur wegneemt. De software, die al geïmplementeerd is op diverse locaties over de hele wereld, wordt gewaardeerd vanwege de handige gebruikersinterface voor elk type gebruiker. “Met de introductie van MeasureColor 17.2 is deze functie zelfs nog beter geworden”, zegt Erik Koldenhof. DEVICE INDEPENDENT SOFTWARE MeasureColor is gebaseerd op een netwerk: alle gegevens worden opgeslagen op de server van de gebruiker. Dit zorgt voor een snelle analyse en vormt de beste manier om eventuele discussies over het eigendom van de gegevens te vermijden. De gegevens kunnen worden gedeeld en geëxporteerd in diverse formaten voor het gebruik in externe applicaties. MEASURECOLOR REPORTS Colorware toonde op Labelexpo Europe vol trots de belangrijkste functie van MeasureColor: MeasureColor Reports. “Deze functie maakt het mogelijk om op maat gemaakte printrapporten voor individuele klanten op te stellen,” legt Koldenhof uit. “Het systeem verbindt zich met meerdere gegevensbronnen van derden. Daarbij combineert het de gegevens in een enkel rapport of een live dashboard. Voor drukkerijen en premedia- experts is het niet meer nodig om meerdere softwareoplossingen te kopen om met hun klanten te communiceren.” Meer informatie: Colorware Tel. 070-3360491 www.colorware.eu MEER AANDACHT VOOR VERPAKKEN OP VISCOM HOE MOETEN VERPAKKINGEN ER UITZIEN OM MEER STOPPING POWER TE CREËREN? HET ANTWOORD KONDEN BEZOEKERS VINDEN OP DE BEURS VISCOM, DIE VAN 18 TOT 20 OKTOBER PLAATSVOND IN DÜSSELDORF. MET HET NIEUWE PACKAGING-TERREIN EN DE ‘FOCUSDAG POS, DISPLAY EN PACKAGING’ OP DE TWEEDE DAG BOOD EUROPA’S VAKBEURS VOOR VISUELE COMMUNICATIE DIT JAAR EEN PROGRAMMA VOOR VERPAKKINGS- DESKUNDIGEN. “Het thema ‘Packaging’ heeft op de beurs een nieuwe betekenis gekre- gen”, zegt viscom Director Petra Lassahn. De Packaging Area was ingericht met geslaagde toepassingsvoorbeelden, nieuwe materialen en productietechnieken. De agentuur voor food packaging design was M.I.L.K. aanwezig met een Food Research & InnovationLab op wielen. Verpakkingsspecialist Pacproject demonstreerde de digitale ‘Trend Connector’. Bezoekers konden live uitproberen, hoe snel en eenvou- dig verpakkingseigenschappen met trends en voordelen verbonden kunnen worden. Verpakkingsspecialist colordruck Baiersbronn stelde onder andere zijn e-business-portaal ‘designyourpackaging’ voor, waarmee ook de mass customization van verpakkingen gerealiseerd kan worden. NIEUW: BRAND COMMUNICATION SCHOOL De beursorganisatie wilde graag alle marktdeelnemers met elkaar in contact brengen: packaging en display designer, maar ook ver- pakkingsingenieurs, merkvertegenwoordigers, productmanagers en fabrikanten. Daarom stond de tweede dag van de beurs helemaal in het teken van de verpakkingsbranche: met de Focusdag POS, Display en Packaging. Een highlight daarbij was de première van de Brand Communication School, waar internationale verpakkingsspecialisten hun kennis deelden. Op de agenda stond ook één van de belangrijkste thema’s van de 21e eeuw: de digitale transformatie. De bezoekers maakten kennis met best-practice voorbeelden van merken die deze uitdaging succesvol aangegaan zijn. Kijk voor meer informatie op www.viscom-messe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4