Pakkracht Nr5-2021 Online

P a k k r a c h t n r 5 2 0 2 1 12 V e r p a k k i n g s m a c h i n e s & a u t o m a t i s e r i n g VOLAUTOMATISCH MAATWERK Banderolleren begint veelal met een testperiode. Daarvoor heeft Bandall diverse huur- en leasemogelijkheden. Deze gaan bijna altijd uit van een stand alone machine. In een testperiode wordt ervaring opgedaan met banderolleren. Ook worden er markttests gedaan. Hoe reageert bijvoorbeeld de consument in de winkel op een banderolverpakking? Vervolgstappen leiden steeds vaker naar volautomatische toepassingen, al of niet uitgaande van meerkopsmachines. “De banderol is als product volwassen geworden. Naast de functies bundelen, informeren, communiceren en promoten, is verduurzamen erbij gekomen. Om die reden wordt er nu ook in samenwerking met businesspartner Max Aarts de recent ontwikkelde ECO.BAND aangeboden. Dat betreft een papieren banderol met een innovatieve en milieuvriendelijke coating, de ECO.SEAL. Deze coating bevindt zich alleen op het deel waar geseald wordt, zo'n 2 procent van de banderol. Dat geeft een coating-besparing van 98 procent. De papieren ECO.BAND banderol is hierdoor volledig recyclebaar”, aldus Bandall. Meer informatie: Bandall Tel. +31 (0)348-431520 www.bandall.com Productmanagers, category managers, marketingmanagers, allemaal worden ze de wereld in gestuurd om op zoek te gaan naar verpakkingsoplossingen die leiden tot minder plastics en minder afval in de gehele keten. Co-packers, beschutte werkplaatsen, verpakkingsadviseurs, allemaal bekijken ze ook of banderolleren een optie is binnen het brede scala van verpakkingsoplossingen. Banderolleren is een belangrijke tool om tot veel van bovengenoemde resultaten te komen. Namelijk een duurzame uitstraling, milieuvriendelijke verpakking, fraaie branding, minder tot geen plastics en last but not least: minder afval. Volautomatische stapel- en bundelmachine voor het kruislings banderolleren van stapeltjes met flowpacks “VOLAUTOMATISCH BANDEROLLEREN WORDT MAINSTREAM” DE BANDEROL HEEFT ZICH ONTWIKKELD VAN EEN NICHE NAAR EEN ERKENDE EN VEEL GEBRUIKTE OPLOSSING INDE ETIKETTENMARKT. DE TOEPASSING IS VERBREED VAN IN HET BEGIN EEN EENVOUDIGE WIKKEL VOOR BANKBILJETTEN NAAR EEN KLEURRIJK RONDOM-ETIKET VOOR DE FOOD EN NON-FOOD. EEN BANDEROL GEEFT VAAK EEN LUXE UITSTRALING AAN EEN PRODUCT, MAAR MET HETZELFDE GEMAK EEN DUURZAAM EN MILIEUVRIENDELIJK IMAGO. DE BANDEROL HEEFT MET DEZE TREND FEITELIJK DE OVERSTAP GEMAAKT VAN NICHE NAAR MAINSTREAM. EN DAT IS TE MERKEN AAN DE TOENEMENDE VRAAG NAAR VOLAUTOMATISCHE BANDEROLLEEROPLOSSINGEN IN ALLE HOEKEN VAN DE VERPAKKINGSINDUSTRIE.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4