Pakkracht Nr5-2021 Online

P a k k r a c h t n r 5 2 0 2 1 31 B e u r s n i e u w s “Het voelt als een reünie. Waarbij het bijna een surrealistisch gegeven is om te bedenken dat we de gehele community volgende maand weer bij elkaar kunnen ontvangen. Voor ons is het niet nieuw overigens, daar we in september een succesvolle editie van de verpakkingsbeurs Empack hebben gedraaid, en het was fan-tas-tisch om dit weer mee te mogen maken. Bij deze nodig ik je dan ook van harte uit om op 17 en 18 november af te reizen naar Taets Amsterdam”, aldus Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Content & Marcom. INNOVATIES, NETWERKEN, INTERACTIE Van den Nieuwenhuizen: “Bovenstaande elementen waren afgelopen jaar moeilijk over te brengen of na te bootsen. Innovaties konden worden getoond, maar het netwerken en de daaruit voortvloeiende interactie bleven digitaal simpelweg uit. Laat staan het tastbare element wanneer je denkt aan inspirerende en innoverende verpakkingen. Elementen die altijd al belangrijk zijn tijdens Packaging Innovations, maar waar we nu nog meer de nadruk op gaan leggen. Denk hierbij aan interactieve conferenties, workshops en een heuse netwerk area”. PEOPLE, BUSINESS, PLANET De expert sessies die plaatsvinden tijdens Packaging Innovations worden langzamerhand bekendgemaakt. Op 17 november 2021 zoomt men in op de beste duurzaamheidsstrategie die gehanteerd kan worden in onder meer het design proces. De cohesie en context tussen ‘people, business, planet’ wordt door vooruitstrevende bedrijven toegelicht. Philips gaat in op de transitie van ‘plastic free’ in 2025 en Pieter Pot licht de innovatieve verpakkingsvrije bezorgdienst toe. Van den Nieuwenhuizen: “En de rest houden we nog even geheim, maar maken we spoedig bekend via onze website.” PENTAWARDS: TURNING CHALLENGES INTO OPPORTUNITIES De internationale packaging design awardshow strijkt tijdens Packaging Innovations neer in Taets met een expositie en (inter)nationaal conferentieprogramma. “The Pentawards Conference will be the place where design, brand and technology collides”, aldus Adam Ryan, Head of Pentawards. De expositie is beide dagen te bezoeken. Het hoogwaardige conferentieprogramma vindt plaats op donderdag 18 november. NEUROMARKETING: EXPERT SESSIE EN LIVE ONDERZOEK Uiterlijk en functionaliteit zijn van essentieel belang bij verpakkingen. Maar hoe zorg je ervoor dat je met jouw verpakkingsdesign en materiaalkeuze opvalt in het schap? Van den Nieuwenhuizen licht toe: “Trends en ontwikkelingen volgen elkaar in het retaillandschap in rap tempo op. De eerste indruk van de consument is cruciaal, zeker omdat consumenten steeds makkelijker op een ander merk overstappen. Wij zijn erg benieuwd hoe onze community, die vanzelfsprekend al kijk heeft op de ultieme verpakking, denkt over de ideale verpakking. Wij zijn dan ook erg blij met het feit dat we dit jaar tijdens het event op 17 en 18 november live onderzoek gaan doen en waarvan de deelnemers als eerste de resultaten van mogen ontvangen na afloop van de beurs.” Meer informatie via www.packaging-innovations.nl . OP 17 EN 18 NOVEMBER 2021 KEERT PACKAGING INNOVATIONS TERUG NAAR TAETS AMSTERDAM. HET EXCLUSIEVE MARKETING GEDREVEN CONSUMENTENVERPAKKINGSEVENT VINDT DAN TWEE DAGEN PLAATS IN HET HART VAN DE CREATIEVE INDUSTRIE. “BEN JIJ OP ZOEK NAAR VERPAKKINGSOPLOSSINGEN OM JOUW VERPAKKINGEN UNIEK EN DUURZAAM TE MAKEN EN JE MERKHERKENNING TE VERSTERKEN? PRIKKEL JOUW CREATIEVE BREIN OP PACKAGING INNOVATIONS.” STIMULEER HET CREATIEVE BREIN OP PACKAGING INNOVATIONS

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4