Pakkracht nr5 2022 Online

... PAKKRACHT NR 5 2022 35 Beursnieuws PROFESSIONALS UIT DE SECTOR: 85 PROCENT BESLISSERS De resultaten van een bezoekersonderzoek door een onafhankelijk instituut bevestigden dat meer dan negentig procent van de vakbezoekers tevreden of zeer tevreden was met de producten en diensten in de beurshallen. Vijfentachtig procent van de vakbezoekers gaf aan betrokken te zijn bij de inkoop- en aanbestedingsbeslissingen in hun bedrijf. Meer dan de helft had een leidinggevende functie. De bezoekers waren vooral afkomstig uit de sectoren levensmiddelen en dranken, farmaceutische en medische producten, cosmetica, chemie, elektronica en auto’s, detailhandel, verpakkingen en logistiek. Save the date: FACHPACK wordt in 2024 opnieuw gehouden in het Exhibition Centre Nürnberg van 24 tot 26 september. Meer informatie via www.fachpack.de/en. ‘HET VOELDE EINDELIJK WEER ALS EEN NORMALE BEURS!’ DAT WAS DE CONSENSUS ONDER EXPOSANTEN EN BEZOEKERS OP FACHPACK DIT JAAR. ONGEVEER 32.000 VAKBEZOEKERS, WAARVAN ONGEVEER EEN DERDE VAN BUITEN DUITSLAND, MAAKTEN VAN DE GELEGENHEID GEBRUIK OM OP DE STANDS VAN DE 1.154 EXPOSANTEN KENNIS TE NEMEN VAN DE NIEUWSTE TRENDS EN INNOVATIES EN MET DE DESKUNDIGEN TE DISCUSSIËREN OVER DRINGENDE VERPAKKINGSVRAAGSTUKKEN. “BEURZEN MAKEN DE TOEKOMST TASTBAAR” Het hoofdthema van dit jaar, ‘Transition In Packaging’, gaf de tijdgeest weer. “Ook al is de algemene situatie voor veel bedrijven momenteel niet gemakkelijk, de Europese verpakkingssector toonde zich op FACHPACK uiterst innovatief en oplossingsgericht”, vat Heike Slotta, Executive Director Exhibition bij NürnbergMesse, het evenement samen. “Beurzen zijn als het ware smeltkroezen voor nieuwe ideeën en maken de toekomst tastbaar”, zegt Slotta. “Natuurlijk, gezien de pandemie, de oorlog in Oekraïne, de stijgende energiekosten en de inflatie zal de nabije toekomst niet per se rooskleurig zijn. Maar juist daarom moeten we praten over hoe we de overgang vorm willen geven. Om het jargon van de consumptiegoederenindustrie te lenen: de transitie zelf is een fast moving commodity geworden sinds duurzaamheid en digitalisering op stoom zijn gekomen, en de verwachtingen van de consument en de algehele situatie veranderen voortdurend.” BEZOEKERS UIT TIENTALLEN LANDEN FACHPACK bestreek een uitgebreid aanbod van producten uit de gehele verpakkingsprocesketen, van verpakkingsmaterialen en -machines tot bedrukking en verwerking, logistieke systemen en diensten. De bezoekers van FACHPACK reisden vanuit 89 landen, voornamelijk in Europa, naar Neurenberg. Na Duitsland kwamen de meeste bezoekers uit Oostenrijk, Italië, Polen, Zwitserland, Nederland, Tsjechië, Frankrijk, Turkije en Slovenië. Het internationale contingent groeide dit jaar tot ongeveer 32 procent, tegenover 29 procent in 2021. © NürnbergMesse

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4