Pakkracht nr6-2023 Online

PAKKRACHT NR 6 2023 15 VERPAKKINGSMATERIAAL Minder verspillen, meer recyclen “De EVOH zit door de 21-laags folie verwerkt waardoor het een zuurstof- en waterdampbarrière heeft en zo de houdbaarheid van verse producten aanzienlijk verlengt”, vertelt Tom. “Het ligt natuurlijk aan het soort product, maar een product met een verpakking van deze folie is gemiddeld 15 tot 21 dagen langer houdbaar.” Jeroen voegt toe: “De innovatieve 21-laags technologie zorgt ervoor dat de verpakking steeds dunner kan worden zonder de barrièreeigenschappen te verliezen. Daarnaast is de folie een monomateriaal en bevat het minder dan 5% stoorstoffen. Het is dus goed te recyclen.” Flex Film zal zich blijven inzetten voor duurzaamheid doorfinnovatieve producten te vinden die voldoen aan de wensen van klanten en de eisen van Europese regelgeving. Zo bereiden zij klanten voor op de toekomst van de verpakkingsindustrie. Ze adviseren klanten gedurende het hele proces: van het ontwikkelen van de juiste oplossing tot het instellen van de machine. Flex Film zorgt ervoor dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken. Meer dan een leverancier Flex Film is meer dan alleen een leverancier, vertelt Tom. “We proberen klanten zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen. Zo regelen wij het voorraadbeheer en assisteren we bij het instellen van machines. En natuurlijk kijken we welke producten klanten nodig hebben en welke opties, zoals bedrukken of perforeren, mogelijk zijn. Negen van de tien keer weten klanten nog niet precies wat voor een (primaire) verpakking ze nodig hebben, vooral gezien alle aankomende Europese voedsel- en verpakkingsregelgeving. Onze klanten waarderen het advies over de folie die het beste past bij een product waar met al deze aspecten rekening wordt gehouden.” Meer informatie: Flex Film International BV Tel. +31 182 38 87 00 E-mail: info@flexfilm.nl www.flexfilm.nl FLEX FILM BETREEDT NIEUWE MARKT MET HOGE BARRIÈRE KRIMPFOLIE Al meer dan 25 jaar helpt Flex Film klanten met het beantwoorden van hun verpakkingsvraagstukken. Jeroen en Tom Kruiper, de broers die sinds 1 januari de nieuwe directie vormen, zetten deze traditie samen met het ervaren Flex Film-team voort. Ze zijn altijd op zoek naar innovatieve producten om toe te voegen aan het brede assortiment van Flex Film. Pakkracht deed bij de broers Kruiper verslag van de nieuwe, hoge barrière krimpfolie die zij sinds kort leveren. Ze verwachten met deze folie een nieuwe markt te betreden waar klanten op zoek zijn naar alternatieven. Flex Film levert allerlei soorten folies met een meerwaarde voor de klant. “We hebben dit jaar een hoge barrière krimpfolie toegevoegd aan ons assortiment”, zegt Jeroen. “Deze folie is geschikt voor verse producten zoals vlees, vis, gevogelte, verse pizza’s en kaas. De specialistische folie hebben wij samen ontwikkeld met Fibope, onze Portugese producent. Wij hebben een nieuwe machinelijn waarmee we 21-laags folie kunnen maken. Hiermee hebben we een state-of-the-art, hoge barrière krimpfolie ontwikkeld. Deze folie heeft hele goede eigenschappen betreffende houdbaarheid, recyclebaarheid en verwerkbaarheid op de machine.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4