Second Skin nr1 2020 online

S e c o n d S k i n n r 1 2 0 2 0 49 ETALAGE VERNIEUWEN Met enorm veel passie en plezier runt Antoinette haar zaak. “Ik vind het ontzettend leuk om in de winkel te staan. De combinatie tussen het ondernemen en het adviseren van klanten spreekt mij erg aan. Geen dag is namelijk hetzelfde.” Ook is Antoinette veel bezig met de inrichting van haar zaak. Iets wat volgens haar niet alleen leuk, maar vooral erg belangrijk is. “We merken dat mensen eerder de winkel binnenstappen als er iets nieuws in de etalage staat. Je moet de consument triggeren om de winkel binnen te lopen en door aandacht te besteden aan de etalage en deze regelmatig te vernieuwen, zorg je daarvoor. Als je zes weken lang dezelfde artikelen in de etalage hebt staan, dan spreekt dat mensen niet aan om naar binnen te lopen. Vooral in een kleinere gemeenschap, waar regelmatig dezelfde mensen langs je winkel lopen, is het van groot belang om te blijven vernieuwen.” Niet alleen de inrichting van de etalage, maar ook de inrichting van de zaak is belangrijk. Antoinette legt uit: “Onze winkel is overzichtelijk en ruimtelijk ingedeeld. We krijgen daar erg veel positieve reacties op, omdat het zorgt voor rust en overzicht. Op die manier krijgen klanten een beter beeld van wat we aanbieden en vinden ze sneller waar ze naar op zoek zijn. Kortom, de indeling van de zaak is van groot belang voor de winkelsfeer.” CONCURRENTIE Antoinette wist bij de oprichting van de zaak niet of het een succes zou worden, maar is erg tevreden met hoe het eerste jaar is verlopen. “Natuurlijk is er altijd groei mogelijk, maar ik ben zeker niet ontevreden met hoe het nu gaat.” Volgens Antoinette heeft haar zaak geen last van de online concurrentie en de concurrentie van de grote ketens. “Ik ben ervan overtuigd dat lingeriespeciaalzaken altijd zullen blijven bestaan. Sommigen zullen hun lingerie misschien online of bij een keten kopen, maar er zal altijd een grote groep blijven bestaan die waarde hecht aan goed en persoonlijk advies en het enthousiasme en de passie van de winkelier. Als lingeriespeciaalzaak moet je je niet eens willen meten met de ketens.” SKINY Bilow Underwear & More biedt verschillende merken aan, die elkaar perfect aanvullen. Eén van die merken is Skiny. “Ik kwam per toeval in aanraking met het merk. Voordat ik begon met deze zaak, was ik een keer in het Bodyfashion Center in Almere, waar ik binnenliep bij Skiny. Het merk sprak me eigenlijk direct aan toen ik het zag. Ik bedacht me toen dat ik het merk absoluut in mij zaak wilde hebben als ik ooit een eigen lingeriezaak zou openen. Het merk verkoopt sinds het begin al erg goed, dus daar ben ik ontzettend blij mee. Wat ik vooral leuk vind aan het merk, is dat het een brede doelgroep aanspreekt. Zowel jongeren als volwassenen kopen artikelen van Skiny.” Antoinette is niet alleen erg te spreken over het merk, maar ook over de samenwerking met de meiden die Skiny in Nederland op de markt brengen. “Ik heb goed contact met Tran en Michelle van MVL Agency. Als ik vragen heb of als er iets is, kan ik ze altijd bellen. We werken pas een jaar samen, maar ze geven mij het gevoel dat ze een samenwerking met mij aan willen gaan voor de lange termijn. Dat waardeer ik enorm.” TOEKOMSTPLANNEN Antoinette hoopt dat de zaak in de komende jaren verder gaat groeien, zodat ze uiteindelijk meer personeel kan aannemen en zelf minder kan gaan werken. “Ik vind het leuk om in de winkel te staan en haal daar enorm veel voldoening uit, maar ik zou het fijn vinden om over een tijdje minder te gaan werken. Echter denk ik er voorlopig nog niet aan om minder te gaan werken, want ik vind het nog veel te leuk! En als je je werk leuk vindt, dan kun je het ook niet echt werk noemen, toch?” Meer informatie: Bilow Underwear & More Tel. 024-7854323 www. bilow-underwear.nl “DE COMBINATIE TUSSEN HET ONDERNEMEN EN HET ADVISEREN VAN KLANTEN SPREEKT MIJ ERG AAN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4