Second Skin nr1-2022 Online

S e c o n d S k i n n r 1 2 0 2 2 18 B e d r i j f s p r o f i e l uitzonderlijk comfort.” Het tweede nieuwe product is een beugelbeha met voorgevormde cups. “Om aan verschillende wensen en behoeften te kunnen voldoen, is de beugelbeha beschikbaar in twee verschillende ontwerpen. Eén met ondoorzichtige, gladde en onzichtbare mesh cups, en het andere ontwerp bestaat uit subtiel en fijn geborduurde tule cups om te voorkomen dat het door de kleding heen zichtbaar is.” DE COLLECTIE De nieuwe locatie inspireerde Matthieu om een futuristisch accent te implementeren in de nieuwe collectie, met een vleugje moderniteit en mysterie. De collectie bestaat uit maar liefst vijf nieuwe lijnen, beïnvloed door verschillende universums zoals de digitale regen van de Matrix-film, maar ook de mysterieuze vegetatie met rokerige en fantasievolle bloemen. Over de futuristische accenten die terug te zien zijn in de nieuwe collectie, vertelt Matthieu het volgende: “Bij alles wat we doen, zijn we bezig om de toekomst te creëren. We moeten altijd anticiperen op het onvoorspelbare, en dat is hetgeen wat ik in de nieuwe collectie wilde verwerken. Ik wilde niet een onhaalbare fantasie creëren, maar een bepaalde werkelijkheid laten zien. Voor deze nieuwe collectie werkte ik aan grafische referenties uit science fiction, ik liet me ook inspireren door kosmische fenomenen en vertaalde dit in een zeer eigentijdse interpretatie.” Louisa Bracq LANCEERT ZIJN ALLEREERSTE HERENCOLLECTIE Zodra we de showroom binnenstappen, is de passie voor lingerie voelbaar. “Deze locatie ademt lingerie”, glimlacht Matthieu. De passie voor lingerie heeft Matthieu al van jongs af aan meegekregen. Zijn overgrootmoeder, Louisa Bracq, richtte het merk op en ook een groot deel van de rest van de familie is werkzaam of werkzaam geweest binnen het bedrijf. “In haar tienerjaren was mijn overgrootmoeder al bezig met handwerken, naaien en borduurwerk, ook op het gebied van lingerie. Daar is de passie voor het vak eigenlijk ontstaan, wat uiteindelijk heeft geleid tot de oprichting van het merk Louisa Bracq”, vertelt Matthieu trots. DEZELFDE VISIE Matthieu kwam in 2014 in het bedrijf terecht en vervult de functie van Artistic Director. In de afgelopen jaren hebben er verschillende veranderingen plaatsgevonden, maar het credo van het merk is door de komst van Matthieu absoluut niet gewijzigd. “Wij zullen altijd trouw blijven aan de knowhow, harmonie en verfijnde kleuren van de stijl van mijn overgrootmoeder. Dat is hetgeen waar we goed in zijn en wat ons uniek maakt. Daarnaast is het onze visie om toegankelijk te zien voor iedereen, dat is de reden waarom we lingerie bieden in een breed scala aan maten. We bieden een A t/m I cup en de omvangsmaten zijn beschikbaar in 65 t/m 115.” NIEUWE DIMENSIE Dat het merk trouw blijft aan zijn visie, wil niet zeggen dat het merk zich niet ontwikkelt. In tegendeel. “Wij streven er continu naar om onze collecties te verbeteren en te innoveren. Dat zijn we aan onszelf, de winkeliers en de eindconsument verplicht”, aldus Matthieu. Zo is er sinds de oprichting van de studio en showroom in Brussel, een hele nieuwe dimensie geopend. Matthieu legt uit: “We hebben een groot aantal nieuwe producten onderzocht en ontwikkeld, waarbij we een meer wetenschappelijke en laboratoriumbenadering hebben onderzocht en toegepast. Om tot de beste resultaten te komen, zijn al onze ontwikkelingen nauwkeurig bestudeerd, zowel technisch als creatief.” Eén van de nieuwe producten, is een Spacer-beha zonder beugel en zonder naden die volledig onzichtbaar onder eenT-shirt is dankzij de voorgevormde cup. “Onze nieuwe Spacer-beha’s, al bekend door ons beugelmodel, laten de huid ademen terwijl ze zich aanpassen aan de vorm van de borst zonder het volume te vergroten. Het fijne, luchtige en regelmatige schuim biedt ONLANGS OPENDE HET MERK LOUISA BRACQ EEN CREATIEVE STUDIO EN SHOWROOM IN HARTJE BRUSSEL. MET DE OPENING VAN DEZE LOCATIE, IS ER EEN GEHEEL NIEUWE DIMENSIE GEOPEND VOOR HET MERK. HET TEAM VAN VAKTIJDSCHRIFT SECOND SKIN HAD DE EER OM DEZE LOCATIE TE BEWONDEREN EN KENNIS TE MAKEN MET DE NIEUWE COLLECTIE, WAARMEE HET MERK ZICHZELF ABSOLUUT OVERSTIJGT. MATTHIEU BRACQ, ARTISTIC DIRECTOR VAN HET MERK EN ACHTERKLEINZOON VAN OPRICHTSTER LOUISA BRACQ, VERTELT ONS ALLES OVER DE INSPIRATIE EN HET CREATIEVE PROCES ACHTER DE COLLECTIES EN LAAT ONS DE ALLEREERSTE HERENLIJN ZIEN, GENAAMD BRACQ.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4