Second Skin nr 1-2023 Online editie

Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY PRIMADONNA Herfst/winter 2023/2024 second skin Vak t i j d s c h r i f t voo r de t o t a l e l i nge r i e - en badmodeb ran c he | J anua r i 202 3 | 1 7 e j aa r gang no . 1 | P r i j s € 1 0, 50

Fancy for future mey.com

SECOND SKIN NR 1 2023 3 Op het moment dat ik deze visie schrijf, staat het beursseizoen voor de deur. Eindelijk weer een ‘normaal’ beursseizoen, waarbij de lingeriesector samenkomt om inspiratie op te doen, te netwerken en vooral om te genieten van alles wat de branche te bieden heeft. We reizen de komende maanden af naar Salon International de la Lingerie in Parijs, LingeriePRO in Kortrijk en natuurlijk de Bodyfashion Days in het Bodyfashion Center in Almere. Het Bodyfashion Center vormt al jaren het hart van de lingeriesector in Nederland, waar alle gerenommeerde merken te vinden zijn. Onlangs hebben er verschillende veranderingen plaatsgevonden in het centrum. Zo is L. ten Cate verhuisd naar de voormalige showroom van Schiesser (C2.06), Anita Nederland is verhuisd naar de showroom van L. ten Cate (C2.26) en MVL Agency is verplaatst naar de showroom van Anita (C2.44). Onlangs brachten we al een bezoek aan het Bodyfashion Center, waar we in de showroom van Isabella Sarlet Agency in gesprek gingen met eigenaresse Isabella over de ontwikkelingen bij Aubade. Het merk introduceert een capsulecollectie in samenwerking met Haute Couture-ontwerper Elie Saab. Met deze collectie brengen Aubade en Elie Saab fashion en lingerie samen en vertellen ze een bijzonder verhaal. Iemand die ook een bijzonder verhaal te vertellen heeft, is José Gerrits, eigenaresse van Per Tutti Lingerie in Boxtel. In de afgelopen jaren heeft ze veel persoonlijke tegenslagen meegemaakt, maar toch blijft ze positief naar de toekomst kijken. Haar ondernemersdrive en haar passie om mensen extra zelfvertrouwen te geven, stimuleren haar om door te gaan. Volgens haar draait het lingerievak om mensen zelfverzekerd en gelukkig maken en daarbij is het luisteren naar de klant van essentieel belang. Alda, eigenaresse van Alda Bodyfashion in Maarssen, deelt deze visie. Wij gingen op bezoek bij haar lingeriezaak, waar persoonlijkheid voorop staat. Volgens haar moet je als lingeriespecialist ook af en toe als psycholoog fungeren voor de klanten. Ik weet dat er ondernemers zijn die het daar niet mee eens zijn en van mening zijn dat je de focus voornamelijk moet leggen op aspecten die de omzet verhogen, zoals het vernieuwen van de collectie, het up-to-date blijven van ontwikkelingen in de markt, het restylen van de uitstraling, het investeren in social media enzovoorts. Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen, maar een lingeriezaak is geen ‘gewone’ winkel. Mensen geven zich, vaak letterlijk, bloot en daarbij is de passie voor het vak en de oprechte interesse in de klant van groot belang om iemand zich op zijn of haar gemak te laten voelen. Alleen door écht te luisteren naar je klant, kan je het verschil maken en een vertrouwensband ontwikkelen. Uiteindelijk betaalt zich dat altijd uit, daar ben ik van overtuigd. Waar ik trouwens ook van overtuigd ben, is dat jullie positief verrast zullen zijn over de nieuwe collecties voor de herfst/winter van 2023/2024. In deze uitgave geven we een uitgebreid overzicht van de nieuwste collecties en de laatste innovaties. Wij zijn in ieder geval erg enthousiast en kunnen niet wachten om de collecties te bewonderen op de verschillende beurzen. Colofon en De Visie Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY PRIMADONNA Herfst/winter 2023/2024 second skin Vak t i j d s c h r i f t voo r de t o t a l e l i nge r i e - en badmodeb ran c he | J anua r i 202 3 | 1 7 e j aa r gang no . 1 | P r i j s € 1 0, 50 Vaktijdschrift voor de totale lingerie- en badmodebranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.second-skin.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Corien Stakenkamp (hoofdredacteur) c.stakenkamp@gpmedia.nl Guusje Arts (redacteur) g.arts@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift Second Skin heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 20,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Second Skin besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/ of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Corien Stakenkamp Hoofdredacteur Second Skin c.stakenkamp@gpmedia.nl Guusje Arts Redacteur Second Skin g.arts@gpmedia.nl ALLEEN DOOR ÉCHT TE LUISTEREN NAAR JE KLANT, KUN JE HET VERSCHIL MAKEN

SECOND SKIN NR 1 2023 4 INHOUD P. 9 CHANTELLE EASYFEEL In 2021 introduceerde de Chantelle Group een vernieuwde visie voor haar merkenportfolio genaamd 'The Megabrand Project'. De naam Chantelle belichaamt nu het hele bedrijf en verbindt al zijn merken rond gedeelde waarden. Onlangs kondigde Chantelle aan dat ook het merk Femilet een naamsverandering zal ondergaan. Het merk gaat vanaf nu verder als segment EasyFeel onder de merknaam Chantelle. P. 10 GROOT INTERVIEW Het Franse Lingeriemerk Aubade lanceert weer een nieuwe samenwerking voor de herfst/winter van 2023/2024, namelijk met Haute Couture-ontwerper Elie Saab. Deze samenwerking volgt eerdere samenwerkingen op met prestigieuze merken en namen als Viktor & Rolf, Karl Lagerfeld en Iris van Herpen. De capsulecollectie omvat de ‘My Desire’ lingerie en de ‘Whimsical Affair’ nachtkleding, wat staat voor speelse verleiding die zich manifesteert in vrouwelijke vormen. P. 16 COVERSTORY Comfort of fashion? Met een lingeriesetje van PrimaDonna hoeven vrouwen nooit te kiezen. PrimaDonna staat al 150 jaar voor mooie en modieuze lingerie, met een perfecte fit voor een volle boezem. Elk seizoen lanceert het merk een nieuwe collectie die inspeelt op de trends, zo ook voor de herfst/ winter van 2023/2024. P. 30 CALIDA De nieuwe collectie van CALIDA is geïnspireerd op het samenspel tussen het virtuele rijk en de realiteit, natuurlijke tinten en de relatie met de natuur. De collectie biedt een eigentijdse kijk op het nieuwe naturalisme, verrijkt met CALIDA's gebruikelijke duurzame aanpak en nauwkeurig vakmanschap. 9 10 16 30

SECOND SKIN NR 1 2023 5 P. 37 FREYA De nieuwe herfst-/wintercollectie van Freya bevat innovatieve lingerie en activewear. De nieuwe collectie blijft niet onopgemerkt in je lingerielade door nieuwe kleuren en de drang om weer te floreren in je gym outfit. Zo maakt Undetected zijn debuut als dagelijkse beste vriend en combineert moderne styling met stijloplossing. P. 44 LOUISA BRACQ De herfst-/wintercollectie 2023/2024 van Louisa Bracq staat in het teken van jezelf niet al te serieus nemen, loslaten, plezier hebben en dansen, vandaar de slogan ‘Let’s dance’. Het merk heeft een leuke, sprankelende, speelse en onweerstaanbare collectie gecreëerd, vol energie, levensvreugde en goede vibes. De herencollectie wordt onder het motto ‘Be you, be Bracq’ gelanceerd, waarbij het niet uitmaakt wie je bent, waar je vandaan komt of hoe je eruit ziet. P. 47 COLUMN: VAN PYJAMA NAAR BADPAK NAAR PYRAMIDE Gek hoe dat werkt eigenlijk: het is eindelijk een beetje koud geweest, onder de nul graden, de verwarming staat laag, want hoge kosten en iedereen let nu extra op, maar ik verkoop amper nachtmode. Nou ja, amper, eigenlijk haast niets vergeleken met vorige jaren. Het is een tendens die al enige jaren bezig is, maar deze winter had ik er wel iets meer van verwacht. P. 48 SPECIAALZAAK IN BEELD “Hey Bianca!” roept Eveline, collega van eigenaresse Alda, naar een binnenlopende klant. Dit geeft aan wat voor gemoedelijke sfeer er hangt binnen Alda Bodyfashion. Alda en Eveline staan allebei klaar voor de klant, Alda werkt zelfs al bijna vijftig jaar in de bodyfashionbranche. Ze begon als zeventienjarige bij van Domselaar in Driebergen op de afdeling lingerie. 37 44 47 48

www.ninavonc.de Henk Nieuwland Agencies | Phone +31 622 204470 henknieuwlandagenturen@gmail.com Showroom: Cube Fashion Center in Almere, C4.14

SECOND SKIN NR 1 2023 7 COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024 FELINA HAALT INSPIRATIE UIT SCANDINAVISCHE LANDEN DE NIEUWE COLLECTIE VAN FELINA IS GEÏNSPIREERD OP DE SCANDINAVISCHE LANDEN EN DRAAGT DE TITEL 'UP NORTH' - MET EEN DUIDELIJK GEDEFINIEERD DESIGN, VAKKUNDIG GESELECTEERDE MATERIALEN EN COMFORT OP MAAT. HET KLEURENPALET WEERSPIEGELT DE NOORDSE RIJKDOM VAN DE NATUUR EN VARIEERT VAN IJZIGE PASTELTINTEN ALS LEIGRIJS EN MYSTERIEUS NACHTBLAUW TOT DIEPE EDELSTEENTINTEN. De collectie is opgedeeld in drie leverdata, die elk een samenhangend thema vormen. Om het seizoen af te trappen, wordt VIVID COMFORT gelanceerd, een innovatieve feelgood-serie in Lavender Rose als modekleur en Volcanic Grey als NOS-kleur. Het hoogtepunt van deze innovatieve serie is de beugelloze smart-beha met driedelige cups en praktische voorsluiting, die zorgt voor een aangename ondersteuning en een onvergelijkbaar draagcomfort. Daarnaast inspireert deze serie dankzij het ultraplatte, zeer elastische powerkant. VIVID COMFORT maakt deel uit van de NORDIC LOVE STORY-leveringstermijn. Deze leveringstermijn wordt onder meer aangevuld met de bestverkochte MOMENTS-serie in de kleur Frosty Mint. De elegante VISION DELUXE wordt vanwege het ongekende succes nu voor het eerst aangeboden als NOS-assortiment. De moderne serie in de elegante tint Obsidian Grey biedt de fijnste microvezelkwaliteit voor een draagervaring als een tweede huid. De serie omvat onder meer de succesvolle spacer- en voorgevormde beha's, twee beha-vormen met beugels die de vrouwelijke rondingen zacht omarmen en uitstekende ondersteuning garanderen tot grote cupmaten. De tweede leverdatum heet ICEBERG BLUE EYES en bestaat onder meer uit de populaire NOS-lijn SECRET DELIGHT met de updatekleur Blue Fjord. Deze lijn wordt ook aangevuld met een nieuwe beugelloze beha-variant. De populaire series RHAPSODY en CHOICE inspireren in de derde leveringsdatum genaamd SPARKLING DARKS met een mode-update in sensuele edelsteenkleuren: terwijl in RHAPSODY het ornamentele borduurwerk schittert in krachtige Smaragd, wekt CHOICE verlangen op in verleidelijke Barolo. Meer informatie: Zeegers Fashion Specialities Tel. +31 (0)70 5112198 www.zeegers.nl RHAPSODY VISION DELUXE VIVID COMFORT

FREYALINGERIE.COM R O S E B L O S S O M Kortrijk 29.30 Januari 2023 Showroom Almere 5.6.7 Februari 2023

SECOND SKIN NR 1 2023 9 INTERVIEW “De afgelopen jaren heeft ons bedrijf veel inspanningen geleverd om onze merkenportefeuille, waaronder Femilet, complementair te herstructureren”, vertelt Patrick. “Het doel van deze herstructurering was om ons aanbod completer te maken. Nu is het moment aangebroken om ze allemaal onder één sterke en betekenisvolle naam, Chantelle, te brengen. Zo hebben ze baat bij de uitstraling en bekendheid van het merk Chantelle, wat de lijnen en reeksen van vroegere merken uiteindelijk zal helpen in een breder klantenbereik.” Tegelijkertijd met de merkverandering, naar Chantelle EasyFeel, is ook het lingerieaanbod van het vroegere Femilet uitgebreid. “We hebben het lingerieaanbod verder ontwikkeld om een unieke Scandinavische mix van zacht comfort en pure vrouwelijkheid te creëren, een combinatie waarvan we weten dat het overal ter wereld potentie heeft. Die combinatie is precies waar dit nieuwe segment van Chantelle EasyFeel op aansluit: een duidelijke samentrekking van de componenten "easy fit" en "soft feel", aspecten die de producten bijzonder aantrekkelijk maken en waardoor ze zo geliefd zijn bij klanten die de stap naar Femilet waagden.” EIGENSCHAPPEN De naam verandert, maar de waarden die het merk al die jaren heeft nagestreefd, blijven hetzelfde. Patrick legt uit: “We behouden dezelfde producten, dezelfde serienamen, dezelfde pasvorm, dezelfde kwaliteit geproduceerd in dezelfde eigen fabrieken. Kortom, alleen het merk wijzigt in Chantelle, zodat vanaf nu al het cliënteel deze Scandinavische positionering kan ontdekken onder een bekend en vertrouwd merk.” Op de vraag wat dit segment van Chantelle uniek maakt, antwoordt Patrick: “Wat EasyFeel zo bijzonder maakt is de combinatie van ongekende zachtheid, comfort, pure vrouwelijke producten voor elke dag, een gemakkelijke pasvorm, geruststellende snits en een groot aantal maten. Daarnaast staat het segment bekend om de minimalistische Scandinavisch stijl. Puurheid. Zo gaat het om ondoorzichtige stoffen met een zacht design en weinig of geen tierlantijntjes of sieraden.” MUSTHAVE VOOR LINGERIEZAKEN Door het brede maatbereik, de gemakkelijke pasvorm, de zachte materialen en betaalbare prijs is Chantelle EasyFeel voor een brede doelgroep toegankelijk, wat ervoor zorgt dat het merk erg aantrekkelijk is voor iedere lingeriezaak. “Chantelle EasyFeel is er voor vrouwen van alle leeftijden die op zoek zijn naar eenvoud en natuurlijkheid, gecombineerd met ongekende zachtheid en ultiem comfort. Omdat het merk een brede doelgroep aanspreekt, zijn wij ervan overtuigd dat Chantelle EasyFeel voor vele klanten van toegevoegde waarde zal zijn.” Patrick kijkt er enorm naar uit om, samen met de lingeriezaken, het merk Chantelle verder uit te bouwen. “We staan aan het begin van een nieuw tijdperk voor ons merk. We kunnen niet wachten om met Chantelle - na Badmode, SoftStretch, Periodiek ondergoed, Chantelle X en EasyFeel - nieuwe trends te bestuderen en zo verdere impulsen te geven aan de mooie lingeriemarkt!” Meer informatie: Chantelle Lingerie Tel. +32 (0)3 32333655 www.groupechantelle.com CHANTELLE HERLANCEERT 'FEMILET' ONDER DE NAAM 'CHANTELLE' IN 2021 INTRODUCEERDE DE CHANTELLE GROUP EEN VERNIEUWDE VISIE VOOR HAAR MERKENPORTFOLIO GENAAMD 'THE MEGABRAND PROJECT'. DE NAAM CHANTELLE BELICHAAMT NU HET HELE BEDRIJF EN VERBINDT AL ZIJN MERKEN ROND GEDEELDE WAARDEN. ONLANGS KONDIGDE CHANTELLE AAN DAT OOK HET MERK FEMILET EEN NAAMSVERANDERING ZAL ONDERGAAN. HET MERK GAAT VANAF NU VERDER ALS SEGMENT EASYFEEL ONDER DE MERKNAAM CHANTELLE. DE REDACTIE VAN SECOND SKIN GAAT IN GESPREK MET DIRECTEUR PATRICK VANTHILLO OVER DEZE KEUZE.

SECOND SKIN NR 1 2023 10 Isabella is al meer dan 25 jaar werkzaam in de branche. Voor Aubade is ze negen jaar werkzaam geweest als countrymanager voor Noord-Europa (Scandinavië, Duitsland & Oostenrijk), daar heeft ze alle in- en verkoop facetten van de lingeriebranche geleerd. Ongeveer zes jaar geleden kwam er een nieuwe uitdaging op haar pad met Seafolly en maakte ze de stap om een agentschap op te bouwen met de merken die een sterk DNA hebben zoals Aubade, Seafolly, Jets, Maaji, Pretty London, Megami en de laatste die is toegevoegd aan het agentschap, is CCDK. Aubade is sinds dag één onderdeel van het portfolio en neemt een speciale plek in binnen het agentschap. “Aubade is een prachtig merk met een rijke historie, dat in de afgelopen jaren enorm is gegroeid. Die ontwikkeling heb ik van dichtbij meegemaakt en ik zie nog steeds een enorme groeipotentie in het merk. Hoe dat komt? Omdat Aubade continu blijft innoveren en daardoor inspeelt op de wensen en behoeften van consumenten en daarmee ook groeimogelijkheden biedt voor de lingeriezaken.” GROEIENDE VRAAG NAAR VERLEIDELIJKE ARTIKELEN Dat Aubade nog steeds een groei doormaakt, is onder meer te verklaren door de toenemende vraag naar verleidelijke artikelen, mede als gevolg van de coronacrisis. De consument wilde gedurende en na de coronacrisis op een andere manier geïnspireerd worden. Isabella legt uit: “Wij zagen dat de consument op zoek was naar iets verrassends, iets nieuws. Onder andere voor zichzelf, maar ook om de partner te verrassen en te verleiden. Aubade ontwikkelt innovatieve, comfortabele en kwalitatief hoogwaardige lingerie met een vleugje verleiding, daar ligt de kracht van het merk.” Door deze visie wordt Aubade vaak gezien als de ‘kers op de taart’, of een ‘snoepje’ voor in de lingerielade. Toch biedt het merk ook een sterke basiscollectie, waar ook verleiding in terugkomt. “De kracht van het merk, de verleiding, is inmiddels ook doorgevoerd in de basiscollecties van Aubade, waaronder de collectie Rosessence. In de Rosessence-lijn vind je mooie voorgevormde beha’s die naadloos zijn, maar wel volledig van kant wat de verleiding en romantiek van het merk niet verloochend. Kortom, het draait bij Aubade om de verleidelijke, romantische basiscollecties, met ‘snoepjes’ eromheen waar een verhaal met beleving inzit, zoals de capsulecollectie die in samenwerking met Elie Saab is ontwikkeld”, vertelt Isabella. SAMENWERKING ELIE SAAB Door de samenwerking met Elie Saab aan te gaan, bewijst Aubade haar innovatiedrang. “Veel merken zijn de afgelopen periode op safe gegaan, Aubade niet, dat past niet binnen het DNA van het merk”, vertelt Isabella. Waar eerder al is samengewerkt met Viktor&Rolf, Karl Lagerfeld en Iris van Herpen, wordt dit jaar de samenwerking met modeontwerper Elie Saab gelanceerd. Aubade wil met deze samenwerkingen lingerie en fashion samenbrengen, zodat er een verhaal ontstaat. Dit geeft de mogelijkheid om een beleving van fashion en lingerie te koppelen, waardoor je lingerie niet alleen op basis van pasvorm verkoopt, maar met een fashionverhaal. Door de samenwerking met Elie Saab komen culturen bij elkaar. Isabella presenteert ons tijdens het interview een krantenartikel in het NRC-handelsblad, waar een stuk over Elie Saab in staat. Het artikel staat in het teken van de Libanese modeontwerper, waarin duidelijk wordt dat hij een verhaal te vertellen heeft. Op vijftienjarige leeftijd begint Elie Saab met het ontwerpen van jurken om zijn ouders hiermee te ondersteunen en op zijn achttiende lanceerde hij zijn eigen merk. Door middel van zijn ontwerpen laat hij zijn Libanese afkomst zien. Zijn high fashion ontwerpen van luxe materialen en uitgekiende composities zijn momenteel niet meer uit de samenleving weg te denken, met ateliers gevestigd in Parijs en Beirut. De samenwerking met Aubade is de eerste keer dat de ontwerper met lingerie werkt. Hij benoemt het als ‘een heel persoonlijk en intiem item’. “Aubade en Elie Saab delen dezelfde liefde voor hoog vakmanschap, wat terug te zien is in de collectie”, aldus Isabella. “De collectie omarmt elk silhouet op een kunstige manier met sculpturale ornamenten, doordrenkt met glinsterende gouden Lurex-borduursels en contrasterend tule. De nachtkleding bevat gouden applicaties, details en diepzwart GROOT INTERVIEW ELIE SAAB X AUBADE: LINGERIE MET EEN VERHAAL- #CREATEYOUROWNRULES LIVE YOUR DESIRE HET FRANSE LINGERIEMERK AUBADE LANCEERT WEER EEN NIEUWE SAMENWERKING VOOR DE HERFST/WINTER VAN 2023/2024, NAMELIJK MET HAUTE COUTURE-ONTWERPER ELIE SAAB. DEZE SAMENWERKING VOLGT EERDERE SAMENWERKINGEN OP MET PRESTIGIEUZE MERKEN EN NAMEN ALS VIKTOR & ROLF, KARL LAGERFELD EN IRIS VAN HERPEN. DE CAPSULECOLLECTIE OMVAT DE ‘MY DESIRE’ LINGERIE EN DE ‘WHIMSICAL AFFAIR’ NACHTKLEDING, WAT STAAT VOOR SPEELSE VERLEIDING DIE ZICH MANIFESTEERT IN VROUWELIJKE VORMEN. ELIE SAAB SPEELT IN OP DEZE VERLEIDELIJKE SFEER EN ZET DE KENMERKENDE VROUWELIJKHEID VAN AUBADE IN EEN GLAMOUREUS LICHT. DE REDACTIE VAN SECOND SKIN GAAT IN GESPREK MET ISABELLA SARLET, EIGENARESSE VAN ISABELLA SARLET AGCENY, WAAR OOK HET MERK AUBADE ONDER VALT, OVER DEZE NIEUWE SAMENWERKING EN DE SUCCESFACTOREN VAN HET MERK.

SECOND SKIN NR 1 2023 11 zijdesatijn. De Elie Saab x Aubade collectie is verkrijgbaar in twee kleurenpaletten: ‘Naughty Black’, diepzwart met verleidelijke gouden accenten op transparante tule en ‘Love Affair’, een elegante nudekleurige rosé die een naakt lingerie-effect oproept. De collectie bevat daarnaast verschillende soorten beha’s van A tot en met G-cup die elk gecombineerd kunnen worden met verschillende soorten slips. Om de verleiding compleet te maken zijn body’s, bustiers, jarretels en een luxueuze nachtkledinglijn toegevoegd.” ‘LIVE YOUR DESIRE’ Aubade is altijd uniek geweest in het tonen van de aantrekkingskracht tussen product en fotografie sinds 1958, waarbij het ‘spel in de liefde’ werd uitgespeeld in de zwart-wit campagnes. Met deze lessen in de liefde realiseerde het merk 95% van de naamsbekendheid. Aubade luistert nauw naar de verlangens van vrouwen en heeft haar merk-DNA hierop aangepast. In de nieuwe campagne, genaamd ‘Live your desire’ en #createyourownrules, staat zelfliefde centraal. In Frankrijk wordt de campagne getoond op bussen en komt tot leven door de prachtige fotografie in combinatie met de slogan en bijpassende hashtag. Op de vraag wat Aubade met de campagne wil bereiken, antwoordt Isabella: “De campagne ‘Live your desire’ staat in teken van vrouwen om zich zelfverzekerd, verleidelijk en volmaakt te voelen. Met Aubade durven vrouwen verleidelijkheid te uiten, wordt het verlangen bevrijd en kunnen zij zichzelf zijn. Met deze campagne wil Aubade nog meer naamsbekendheid creëren, wat uiteindelijk ook een positief effect heeft op verkoop in de lingeriewinkels die de visie van Aubade delen. Storytelling tussen consument en retail bereidt de winkelier voor om de consument te blijven binden in de toekomst.” COMMUNICATIE Dat Aubade al veel naamsbekendheid heeft gegenereerd, blijkt uit de toenemende vraag naar de verleidelijke artikelen met een verhaal en het aantal lingeriezaken dat Aubade in de afgelopen jaren als klant heeft mogen verwelkomen. Nu het aantal partners stabiel is, streeft Isabella ernaar om een breder aanbod te realiseren bij de bestaande klanten. Hierbij is een intensieve en persoonlijke samenwerking met de winkelier essentieel volgens haar. “Het allerbelangrijkste bij een samenwerking, is goede communicatie. Zo reageren we altijd binnen 24 uur als iemand een vraag of opmerking heeft en staan we garant voor een snelle en betrouwbare levering. Kortom, we komen onze afspraken na. Daarnaast gaan we altijd het gesprek aan over wat de visie van de winkel is, wat de ondernemer wil bereiken en hoe Aubade daaraan kan bijdragen, nu en in de toekomst. Om die reden vragen we ook altijd aan onze klanten: ‘Wat heb je dit seizoen gemist?’. Met dat antwoord gaan we aan de slag. Wij koppelen onze feedback altijd terug aan Aubade en daarmee wordt ook écht wat gedaan. Aubade streeft ernaar om lingeriespecialisten en diens klanten te voorzien in hun wensen en behoeften, daarom wordt er ook geluisterd naar ons, en daarmee ook onze partners.” DUURZAAMHEID Uit de gesprekken met de partners blijkt dat de consument in eerste instantie een comfortabele beha wil, maar wél met een vleugje verleiding. Dat is precies waar Aubade op inspeelt met de basiscollectie. “Er is een toenemende vraag naar de kleur rood, waardoor Aubade ervoor heeft gekozen om deze kleur aan het basisassortiment toe te voegen. Zwart is de nummer één, daarna rood en daarna pas huidskleur.” Iets waar ook steeds meer behoefte aan is binnen de branche, zijn duurzame collecties. Om die reden ligt de focus bij Aubade, naast een goede en verleidelijke basiscollectie, op duurzaamheid. “Als je als merk niet bezig bent met verduurzamen, dan kan het snel achteruitgaan”, geeft Isabella aan. Bij Aubade is duurzaamheid terug te zien in de collecties Lovessence, Softessence, Sweetessence. Daarnaast heeft het bedrijf als doelstelling om in de toekomst alle collecties te verduurzamen. Isabella kijkt er enorm naar uit om samen met haar team Aubade verder te laten groeien bij de bestaande én nieuwe klanten. “Blijven innoveren, inspelen op de behoeften uit de markt en het gesprek aangaan met je partners, dat zal altijd centraal blijven staan bij Aubade én bij Isabella Sarlet Agency”, besluit Isabella. Meer informatie: Isabella Sarlet Agency Showroom: Bodyfashion Center, C2.18 | Tel. +31 (0)20-261 9550 backoffice: Mirjam Barwegen | agency@isabellasarlet.nl

RENÉ MULDER AGENTUREN B . V. . FASH ION CUBE . SHOWROOM 2 . 20 VE LUWEZOOM 7 . ALMERE T E L +31 20 820 0911 . I NFO@RENEMULDERAGENTUREN.NL

SECOND SKIN NR 1 2023 13 INTERVIEW “Ik heb er niks aan om bij de pakken neer te gaan zitten”, begint José haar verhaal. Ze staat positief in het leven en haalt energie uit het samenzijn met anderen. Dat ze graag onder de mensen is, is altijd al zo geweest en dat is ook de reden dat ze jarenlang in de horeca heeft gewerkt. “Ik heb altijd in de kroeg gewerkt, dat vond ik geweldig om te doen. Het nadeel was alleen dat ik vaak pas midden in de nacht thuiskwam, dat vond zowel ik als mijn man op den duur steeds minder fijn. Ik wist alleen niet zo goed wat ik wilde gaan doen, mij hart lag namelijk bij de horeca.” Toen José een keer aan het shoppen was in een kledingwinkel waar ze regelmatig kwam, stelde de eigenaresse, Natasja, een vraag die José aan het denken heeft gezet. “Het pand naast de kledingwinkel kwam vrij en Natasja wilde de kans grijpen om daarheen te verhuizen. Ze had de ambitie om in de nieuwe winkel kleding met lingerie te combineren in de vorm van een shop-in-shop. Ze vroeg aan mij of ik ervoor open stond om het lingeriegedeelte op te richten. Een vraag die ik niet zag aankomen en waar ik het antwoord ook niet op wist. Ik had helemaal geen verstand van lingerie en het ondernemerschap, maar toch wekte het mijn interesse. Ik heb het met mijn man besproken en besloot er uiteindelijk vol voor te gaan.” HET VERSCHIL MAKEN José volgde verschillende cursussen en heeft zich verdiept in de wereld van lingerie. “Ik vond het vak vanaf het eerste moment al ontzettend leuk. Waarom? Omdat het ook bij het lingerievak draait om mensen. Je kunt het verschil maken met jouw advies en persoonlijke aandacht, dat vind ik geweldig. Het draait om mensen zelfverzekerd en gelukkig maken.” VOOR IEDEREEN Op het moment dat José de zaak oprichtte, wist ze één ding zeker: “Ik wilde voor een zo breed mogelijke doelgroep toegankelijk zijn. Vandaar ook de naam Per Tutti, wat in het Italiaans ‘voor iedereen’ betekent. Dat we voor iedereen toegankelijk zijn, uit zich in de verschillende prijsklassen en het brede assortiment in een verscheidenheid aan maten.” SHOP-IN-SHOP Ondanks dat José geen ervaring in de lingerie en het ondernemerschap had, ging ze deze uitdaging vol vertrouwen aan, voornamelijk dankzij Natasja. “Natasja had in de jaren ervoor natuurlijk al een klantenbestand opgebouwd, ik daarentegen niet. Doordat de lingeriezaak in de kledingwinkel zat gevestigd, leerden de klanten van Natasja ook de lingeriezaak kennen. In het begin verkocht ik voornamelijk bijpassend ondergoed wanneer iemand wat in de kledingwinkel kocht. Naarmate de tijd vorderde, bouwde ik ook mijn eigen klanten op en inmiddels komt het ook vaak voor dat ze alleen voor lingerie komen of juist vanuit de lingeriezaak een kijkje gaan nemen in de kledingwinkel. Kortom, het is echt een win-winsituatie.” Wat José ook fijn vindt aan het shop-in-shop concept, is dat ze een sparringpartner heeft. “Als ondernemer is het fijn om met iemand te kunnen sparren over alles wat met het ondernemerschap te maken heeft. Natasja en ik leren veel van elkaar en daarnaast is het ook super gezellig om dit op deze manier samen te kunnen doen.” TOEKOMSTPLANNEN Inmiddels bestaat Per Tutti bijna vijf jaar en is het klantenbestand enorm toegenomen, wat heeft geresulteerd in een uitbreiding van het team met twee medewerkers. Op de vraag hoe ze de toekomst voor zich ziet, antwoordt José: “Ik ben erachter gekomen dat je de toekomst niet kunt voorspellen, vandaag kan zomaar je laatste dag zijn. Zo lang als het kan, hoop ik samen met mijn team in de lingeriezaak te staan en mensen blij te maken. We volgen regelmatig cursussen om up-todate te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in de branche en zullen dat ook altijd blijven doen, maar wat we vooral zullen blijven doen: goed naar de klant luisteren. Alleen dan kan je écht het verschil maken.” Meer informatie: Per Tutti Lingerie Tel. +31 (0)6 18883563 | www.per-tutti-lingerie.nl ONDANKS ALLE PERSOONLIJKE TEGENSLAGEN, KIJKT JOSÉ GERRITS POSITIEF NAAR DE TOEKOMST JOSÉ GERRITS, EIGENARESSE VAN PER TUTTI LINGERIE IN BOXTEL, HEEFT TURBULENTE JAREN ACHTER DE RUG. IN 2021 KREEG ZE DE DIAGNOSE KANKER. EEN OPERATIE VOLGDE, MET SUCCES. NIET VEEL LATER BLEEK ZE ECHTER EEN BLINDEDARMONTSTEKING TE HEBBEN. OP DAT MOMENT WAS ZE IN HET BUITENLAND, WAAR ZE OOK WERD BEHANDELD. DAT HEEFT VOOR VEEL COMPLICATIES GEZORGD BLEEK ACHTERAF. VERSCHILLENDE OPERATIES VOLGDEN EN OOK DE KANKER KWAM TERUG, WAARVOOR ZE WEER ONDER HET MES MOET. OP HET MOMENT DAT WE JOSÉ SPREKEN IS HET ENKELE WEKEN VOOR DE OPERATIE. ONDANKS DE ONZEKERE EN ZWARE PERIODE, BLIJFT ZE ONTZETTEND POSITIEF EN KIJKT ZE UIT NAAR VOLGEND JAAR, WAARIN ZE HOOPT WEER IN HAAR LINGERIEZAAK TE STAAN.

AUTUMN / WINTER 2023

SECOND SKIN NR 1 2023 15 ANITA CARE De Anita Care-collectie viert de vele facetten van vrouwelijkheid: romantisch, elegant, verleidelijk, rebels en sterk. Voor elke stemming en smaak zit er de juiste comfortabele stijl in een klassieke kleurstelling of een trendy modekleur bij. Zeer functionele modellen, uitgerust met slimme, innovatieve en moderne features die vrouwen na een borstoperatie nodig hebben om zich goed beschermd en zelfverzekerd te voelen, en deze zekerheid uit te stralen, staan in deze collectie centraal. ANITA SINCE 1886 Binnen Anita Since 1886 wordt een nieuwe serie geïntroduceerd, genaamd Leni. Wat vrouwen nodig hebben voor hun dagelijkse bezigheden, is praktische mode die er chic uitziet en perfect past, zonder compromissen. Dat is precies wat de Leni-serie doet. Verder wordt de Lace bralette binnen het Essentials-assortiment van Anita Since 1886 uitgebracht in Maritim Blue en Rosewood om zo in te spelen op de nieuwste fashiontrends en modekleuren. Wat ook nieuw is binnen Anita Since 1886, is de Pocket Panty. Hiermee worden zowel de hipster als de High Waist-broek in de kleur zwart bedoeld met een dubbelgenaaid, omgeslagen verborgen zakje waarmee de panty kan worden omgetoverd in een klein draagbaar pakje, of omgekeerd. De Pocket Panty is zo klein, handig en licht dat deze in de kleinste handtas, handschoenenkastje of lade past zonder te worden ontmaskerd als ondergoed. ANITA ACTIVE Onderdeel van Anita Active is de air control DeltaPad, die komend seizoen wordt geïntroduceerd in felgekleurd Peacock met zachte glinsterende boorden. De air control DeltaPad is een echte allrounder binnen het assortiment van Anita Active. Stijlvolle kenmerken van de sportbeha met het elegant gebogen V-decolleté zijn de gepatenteerde ademende en triangelvormige DeltaPad-schuimcups. Deze garanderen niet alleen de ultieme ondersteuning, maar zorgen ook voor een constante luchtcirculatie dankzij uitsparingen in het onderste gedeelte en de zijkanten. ROSA FAIA Met trots kondigt Rosa Faia de nieuwe collectie voor de herfst/ winter van 2023/2024 aan, waarbij de series Rosemary en Selma een kleurupdate krijgen. Daarnaast wordt er een geheel nieuwe serie gelanceerd: Bobette. Vrouwelijk, zinnelijk-elegant en verleidelijk: Bobette is een ode aan de vrouwelijkheid en laat het silhouet mooi uitkomen. Het samenspel van de stijlvolle materialen is exquise: elastische gebloemde kant komt als all-over prachtig tot zijn recht, terwijl een gladde, glanzende stof zorgt voor een moderne twist. In elegant zwart zijn de stijlen van Bobette echte klassiekers in de lingeriekast voor vrouwen van alle leeftijden. Intens robijnrood als modekleur van het seizoen doet denken aan de retrolook van de grote Hollywooddiva’s uit de jaren zestig, zoals Rita Hayworth & Co. Bobette heeft met drie verschillende beha-vormen de perfecte oplossing voor elke cup. Meer informatie: Anita Nederland B.V. Tel. +31 (0)29 4414446 | www.anita.com MAAK KENNIS MET DE INNOVATIEVE COLLECTIES VAN ANITA EN ROSA FAIA MET TROTS KONDIGT HET MERK ANITANIEUWE COLLECTIES AAN. ZOWORDEN ER BINNEN ANITA ACTIVE, ANITA CARE EN ANITA SINCE 1886 VERSCHILLENDE INNOVATIES GEÏNTRODUCEERD. OOK ROSA FAIA PRESENTEERT MET TROTS DE NIEUWE COLLECTIE VOOR DE HERFST/WINTER VAN 2023/2024 EN INTRODUCEERT EEN NIEUWE SERIE, GENAAMD BOBETTE. COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024

SECOND SKIN NR 1 2023 16 DOE HET OP JOUW MANIER,IN LINGERIE VAN PRIMADONNA Zijn wie je wil zijn, dat is dragen waar jij je goed in voelt en dat begrijpen ze bij PrimaDonna als geen ander. Het merk ontwikkelt lingerie die écht goed zit en vrouwen extra zelfvertrouwen geeft. PrimaDonna setjes draag je in de eerste plaats namelijk voor jezelf, omdat ze je boezem comfortabel ondersteunen en je een goed gevoel geven. “Ook dit seizoen vertaalden onze designers de nieuwste fashiontrends naar lingerie met een superieure fit voor je volle boezem. Al onze setjes in de nieuwe collectie bieden je grote cupmaat de allerbeste ondersteuning, zodat jij volop kan experimenteren met kleuren, stijlen en snitten. Sexy, stoer of romantisch, minimalistisch of luxueus: in PrimaDonna doe je het op jouw manier, altijd met de allerbeste fit voor je lichaam”, aldus Carole Lambert, Creative Manager bij Van de Velde. COVERSTORY ROMANTISCH OF SEXY, MINIMALISTISCH OF MET VEEL DETAILS – PRIMADONNA BIEDT VOOR IEDER WAT WILS COMFORT OF FASHION? MET EEN LINGERIESETJE VAN PRIMADONNA HOEVEN VROUWEN NOOIT TE KIEZEN. PRIMADONNA STAAT AL 150 JAAR VOOR MOOIE EN MODIEUZE LINGERIE, MET EEN PERFECTE FIT VOOR EEN VOLLE BOEZEM. ELK SEIZOEN LANCEERT HET MERK EEN NIEUWE COLLECTIE DIE INSPEELT OP DE TRENDS, ZO OOK VOOR DE HERFST/WINTER VAN 2023/2024. Romantisch of sexy, minimalistisch of met extra veel details – in de lingeriecollectie van PrimaDonna vind je voor iedere vrouw een passend setje, mét de allerbeste ondersteuning voor de grote cupmaat. Zo voelt iedere vrouw zich comfortabel en zelfverzekerd, in trendy lingerie die de drager doet shinen. PrimaDonna Devdaha PrimaDonna Montara

SECOND SKIN NR 1 2023 17 EXPERIMENTEER MET STIJLEN, KLEUREN EN PRINTS Met de nieuwe collectie nodigt PrimaDonna vrouwen uit om grenzen af te tasten, nieuwe stijlen te ontdekken en te experimenteren met prints en kleuren. “Rustige neutrals als kaki en aardetinten zijn heel populair, net als felle fluotinten en levendige kleurcontrasten. Twee uitersten die elkaar moeiteloos afwisselen in de nieuwe collectie. Gesofisticeerde materialen geven je een luxueuze uitstraling en verwennen je huid met een zacht en luchtig gevoel. Zoals elk seizoen gaven we ook enkele van onze lingerie-iconen – tijdloze lingerie met een legendarische fit – een trendy make-over.” DEVDAHA Een echte eyecatcher in de nieuwe collectie is de serie Devdaha. Carole legt uit: “Deze serie kenmerkt zich door trendy snitten en prachtige kleurcontrasten en bestaat onder meer uit een triangel beha en een body met deep plunge cups. De serie biedt een kleurrijke look voor de winter, met een pasvorm die je vollere boezem comfortabel ondersteunt, zoals je van PrimaDonna gewend bent.” MONTARA Montara is een nieuwe serie van PrimaDonna met een uitstekende fit voor grote cupmaten en toch een heel luchtige look. De serie is beschikbaar in poederroze Crystal Pink en tijdloos zwart. “Met Montara spelen we in op de bralette trend, zonder in te boeten op de pasvorm voor een grotere cupmaat. De kanten bralette binnen deze serie is verkrijgbaar t/m G-cup, zonder beugel. De Full cup is verkrijgbaar t/m M-cup. Daarmee is Montara de serie met het breedste maatbereik binnen de PrimaDonna-collectie.” PRIMADONNA TWIST Ook PrimaDonna Twist, het tikje rebelse zusje van PrimaDonna, komt met een modieuze nieuwe collectie. “De statement styles van PrimaDonna Twist staan voor 100% fashion. De collectie omvat de meest comfy mousse beha’s met pittige prints, dagelijkse T-shirt-beha’s met een funky twist en sexy deep plunge bralettes - mét dezelfde ongeëvenaarde PrimaDonna-ondersteuning voor een vollere borst”, vertelt Carole tot slot. Kortom, met de nieuwe collectie bewijst PrimaDonna dat comfort en fashion perfect samengaan. Bent u nieuwsgierig geworden naar de nieuwe collectie? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met: Van de Velde NV | Tel. +32 (0)9 3652100 www.vandevelde.eu/nl/become-brand-dealer www.primadonna.com OOK DIT SEIZOEN VERTAALDEN ONZE DESIGNERS DE NIEUWSTE FASHIONTRENDS NAAR LINGERIE MET EEN SUPERIEURE FIT VOOR JE VOLLE BOEZEM PrimaDonna Twist Lennox Hill

LINGERIEPRO 29 &30 JANUARI 2023 KORTRIJK XPO Registreer met LPRO23SECONDSKIN op www.lingeriepro.be BE ACTIVE BE PRO ACTIVE BE PRO

SECOND SKIN NR 1 2023 19 COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024 PASTUNETTE 24/7 Pastunette 24/7 staat voor een hoog draagcomfort en goedgekleed op elk moment van de dag, of het nu thuiswerken, op reis, sporten of juist lekker relaxen is. Naast verschillende kwaliteiten en modellen zijn er ook een aantal sjaals toegevoegd om de collectie compleet te maken. De sjaals kunnen gecombineerd worden met de verschillende artikelen binnen deze collectie. PASTUNETTE DELUXE Voor de koude dagen en na een drukke dag om thuis te ontspannen, is de lijn Pastunette Deluxe ontwikkeld. Er wordt gebruik gemaakt van een mix aan materialen, zoals viscose, katoen en modal. Deze materialen zijn verwerkt in verschillende stijlen die onderling te combineren zijn. PASTUNETTE De Pastunette-collectie had de afgelopen seizoenen al een aantal duurzame materialen, nu is hier verder uitbreiding aan gegeven. Huispakken zijn gemaakt van gerecycled polyester en nachtkleding is gemaakt van organic cotton. Pastunette vindt het belangrijk dat iedereen zijn steentje bijdraagt aan de toekomst van morgen. REBELLE Rebelle bestaat onder andere uit een snuggle deken, huispak en badjas in fluffy kwaliteit, perfect voor de koude winterdagen. Om dit af te maken, bevat de collectie ook een uitgebreid assortiment aan sloffen. Voor de meisjes, die net als mama in een Rebelle-outfit willen loungen, zijn drie thema’s ontworpen. Deze bevatten leuke dessins en vrolijke kleuren. PASTUNETTE FOR MEN Voor de mannen is er dit seizoen ook een collectie voor jong en oud. Hierin zijn de kwaliteiten van single jersey, flanel, badstof, interlock en jacquard verwerkt. Voor onze junior zijn er drie dezelfde pyjama’s ontworpen, om op papa te lijken. Meer informatie: Zetex Body Favourites | Tel. +31 (0)475 593855 | www.zetex.nl Maurice Strijbos: +31 (0)646230888 | Jasper Werkman: +31 (0)630793049 DUURZAAMHEID MET DE COLLECTIE VAN PASTUNETTE DE NIEUWE WINTERCOLLECTIE VAN PASTUNETTE IS MET ZORG SAMENGESTELD EN VEELZIJDIG. DENK AAN TRENDY LOUNGEWEAR, WARME HUISPAKKEN EN ZACHTE NACHTKLEDING. VOOR IEDER WAT WILS. DE COLLECTIE BEVAT DE LIJNEN VAN PASTUNETTE 24/7, PASTUNETTE DELUXE, PASTUNETTE, REBELLE EN PASTUNETTE FOR MEN.

DEEPSLEEPWEAR COOLING BALANCING WARMING 100% COOLING FIBRES 100% BALANCING FIBRES 100% WARMING FIBRES

SECOND SKIN NR 1 2023 22 COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024 NATUURLIJKE SCHOONHEID MET WACOAL HET STREVEN NAAR HET VERTROUWEN IN HUN KLANTEN EN EEN GEVOEL VAN NATUURLIJKE SCHOONHEID GEVEN STAAN VOOROP IN DE NIEUWE HERFST-/WINTERCOLLECTIE VAN WACOAL. ZE HALEN INSPIRATIE UIT MODERNE OPLOSSINGEN EN SHAPEWEAR OM DE BASIS TE VORMEN VAN LINGERIE-ESSENTIALS, SAMEN MET OPGEFRISTE FAVORIETEN EN NIEUWE ONTWERPEN DIE VAKKUNDIG ZIJN VERVAARDIGD IN TRENDGEÏNSPIREERDE KLEUREN. IZUMI De nieuwe herfst-/wintercollectie verwelkomt Izumi, een prachtig kantontwerp dat vrouwelijke schoonheid en alledaagse glamour belichaamt waardoor de collectie er prachtig uitziet, aanvoelt en past. Geïnspireerd door kantarchieven in Calais, Frankrijk, speelt Izumi met mengsels van texturen en patronen, terwijl het de hele dag comfort garandeert. Izumi is een rijkelijk vervaardigde collectie, ideaal om onder een blazer te dragen voor een tijdloze look. Dit assortiment is verkrijgbaar in een selectie van favoriete stijlen, waaronder een beugelbeha, een UW balconnete beha en een UW voorgevormde diep uitgesneden beha, met de keuze uit bijpassende shorts, slips en tanga's. EMBRACE LACE Embrace Lace, de kenmerkende collectie van Wacoal, keert terug voor het herfstseizoen in twee nieuwe kleurstellingen. De eerste die wordt uitgebracht is Smoke Crystal met een zachtroze kantborduurwerk dat contrasteert met een grijze basis, terwijl de tweede kleurstelling Italian Plum/ Valeriaan vrouwelijke tinten van bessen biedt met roze en pruimtinten. Embrace Lace is verkrijgbaar in een UW beha, een UW Contour beha, een UW Plunge beha en een Soft Cup beha, compleet met bijpassende boyshorts, bikini slips, tanga’s en een chemise. INES SECRET Voor de herfst-/wintercollectie van 2023/2024 komt Wacoal met een nieuw innovatief ontwerp in de vorm van een shapewear collectie, Inez Secret. De collectie bevat een reeks moderne en minimalistische oplossingen, ontworpen om natuurlijke rondingen vorm te geven, glad te strijken en te versterken. Ines Secret bestaat uit zes zacht aanvoelende kledingstukken die zich om het lichaam wikkelen en de hele dag door comfort bieden. Deze collectie is verkrijgbaar in twee nieuwe beha-stijlen, een UW voorgevormde push-up beha voor een beter decolleté en een UW niet-voorgevormde beha voor een natuurlijke vorm en zachte voorwaartse projectie. De set is compleet met de High Waist Long Leg Shaper, High Waist Slimming slip, Shaping slip en een slip. Meer informatie: Wacoal Europe Tel. +31 (0)800-0226317 |www.wacoallingerie.com

SECOND SKIN NR 1 2023 23 CHANTELLE PRESENTEER NIEUWE COLLECTIE ONDER DE NAAM ‘QUEEN OF THE KNIGHT’ HET VERLEDEN VERKENNEN OM HET HEDEN BETER TE HERZIEN EN DE GESCHIEDENIS OPNIEUW TE BEKIJKEN DOOR DE LENS VAN DE HEDENDAAGSE WERELD, DAT IS WAT CENTRAAL STAAT IN DE NIEUWE COLLECTIE VAN CHANTELLE. IN DIT VERHAAL VERPERSOONLIJKT VROUWELIJKHEID DE ARCHETYPISCHE RIDDER, MAAR BELICHAAMT ZE EEN VROUW, DIE IS VERSIERD MET EEN NIEUWE KRIJGER EN EEN VOLLEDIG VEROVERDE GEEST, DIE ZICH EEN ENKEL TERRITORIUM TOEEIGENT, NAMELIJK HAAR EIGEN LICHAAM. VROUWEN BREKEN DE ARCHETYPEN AF EN STELLEN ZICH OP ALS SYMBOLEN VAN NIEUWE, MYSTIEKE EN EROTISCHE KRACHT. GRAPHIC ALLURE Graphic Allure, een nieuwe lijn van Chantelle, is ontworpen met een ultraplat grafisch kant, geaccentueerd met ondoorzichtige banden en verfraaid met gesigneerde juwelen. Het biedt vele vormen om aan alle behoeften te voldoen. GRAPHIC SUPPORT Graphic Support is een nieuwe lijn van Chantelle, die geen compromissen sluit tussen comfort, looks en geweldige ondersteuning. Door op een speelse manier ondoorzichtigheid en transparantie te mengen, introduceert Graphic Support moderne vormen, waaronder een beugelloze triangelbeha met onberispelijke ondersteuning. NIGHTFALL Nightfall is de nieuwe verleidelijke en gedurfde lijn van het seizoen. De serie is gemaakt van een zwarte transparante tule die contrasteert met een weelderig veelkleurig borduursel. Nightfall is beschikbaar in vier vormen: een bedekkende beugelbeha, een halve cup-beha, een shorty en een tanga. ORCHIDS Na het succes van Fleurs lanceert Chantelle Orchids, een moderne herinterpretatie van wijd uitlopend kant. Weelderig en delicaat, het bloemenborduurwerk is subtiel vervaardigd voor een vrouwelijke, krachtige look en feel. Een kimono en een verfijnd nachthemd maken de lijn compleet. SMOOTH COMFORT Extra comfortabel en onzichtbaar, de Smooth Comfort-lijn is gemaakt om het silhouet vorm te geven. De serie is gemaakt van jacquard breiwerk en kenmerkt zich door extreem comfort. De lijn zorgt voor een gladmakend en licht vormend effect en is gemaakt om dagelijks te dragen. De borstband biedt extra ondersteuning. SOFTSTRETCH De klassieke SoftStretch artikelen die door miljoenen geliefd zijn, zijn opnieuw uitgevonden: effen kleuren worden warm in Coffee Latte-, Cocoa-, Brown- of English Rose-tinten en de prints worden gekenmerkt door trendy patronen zoals Safari Chic of Baroque Print. Ontworpen met een innovatieve en ademende stoftechnologie, blijft SoftStretch een must-have voor alle garderobes. Het ultrazachte en naadloze ontwerp biedt optimaal comfort en totale onzichtbaarheid onder elk kledingstuk. Als een tweede huid past het zich aan alle lichaamstypes aan. Meer informatie: Chantelle Lingerie Tel. +32 (0)3 32333655 | www.groupechantelle.com Graphic Allure Graphic Support COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024

COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024 ‘SOULFUL MINIMALISM’ IS HET MOTTO VAN DE NIEUWE HERFST-/ WINTERCOLLECTIE VAN JOOP!. REFLECTEREN OP JEZELF, JE TERUGTREKKEN, TIJDVOOR JEZELFNEMEN IS EENMAATSCHAPPELIJKE TREND DIE DE COLLECTIE WEERSPIEGELT MET EEN DUIDELIJKE FOCUS OP STRAKKE SNITTEN EN HOOGWAARDIGE MATERIALEN. JOOP! – MODERNITEIT EN ELEGANTIE GAAN HAND IN HAND MET COMFORT Moderniteit en elegantie gaan hand in handmet comfort en gezelligheid. Het samenspel van comfortabele pasvormen, hoogwaardige materialen, strakke snitten en moderne kleuren maken de nieuwe JOOP! body- en loungewear tot een collectie die moderne statement-pieces produceert die creatief gecombineerd kunnen worden. In de loungewearcollectie worden de strakke, minimalistische ontwerpen aangevuld met bijzondere haptiek, volumes, structuren in de materialen en nieuwe trendkleuren in verschillende gradaties. Bodywear is de elegante tegenhanger van Loungewear en omvat een reeks nieuwe premium lingerie die moderne sexiness uitstraalt. Meer informatie: Naturana Mode CV | www.naturana.nl Antonio Chaniotakis | Account manager Tel. +31 (0)653 307 866 Ricardo Lievense | Country Manager Northern Europe Tel. +31 (0)682 158 773 WWW. ROSAFA I A . COM Bobet e GLAMOUROUS SEDUCTION CUP A-J Advertentie SECOND SKIN NR 1 2023 24

SECOND SKIN NR 1 2023 25 BEURSNIEUWS LingeriePRO is het businessplatform waarbij een mooi en representatief aanbod wordt getoond van elk onderdeel in de Bodyfashion: lingerie, nachtmode, homewear, beachwear, shapewear, legwear, activewear en dit voor dames, heren en kinderen. Het blijft voor élke sector en met name ook voor de lingeriebranche uitermate belangrijk om elkaar live te kunnen ontmoeten. Covid leerde ons dat mensen en producten ‘tastbaar’ ontmoeten, toch van een totaal andere dimensie is dan enkel digitaal. Een handdruk, een glimlach, het voelen van stoffen en materialen, dat is waar het om draait. Voor de eigenaren of aankoopverantwoordelijken van lingeriezaken is het bovendien duidelijk dat er met een bezoek aan LingeriePRO héél wat tijd kan worden bespaard door op één plek een gamma van merken te kunnen overschouwen én een groot deel van hun orders te kunnen plaatsen. De opkomende wintereditie wordt voor de tweede maal in Kortrijk Xpo neergezet. De organisatie was immers op zoek naar een goed bereikbare locatie vlak naast de autosnelweg met gemakkelijke en voldoende parkeercapaciteit. Kleinschalig ook, maar toch zeer kwalitatief zodat dit volledig kon aansluiten bij het verzorgde niveau van de beurs zelf. Kortrijk Xpo beantwoordt volledig aan al deze criteria: hoewel misschien iets minder centraal gelegen, is de locatie van élk fileleed gespaard (er wordt tegen de mogelijke files in gereden) en uitermate vlot bereikbaar. Het betreft bovendien een locatie die architecturaal zeer hoogstaand en verzorgd is. HET THEMA Als thema voor de aankomende editie van LingeriePRO werd gekozen voor ‘Be PRO – Be ACTIVE – Be PRO-ACTIVE’. Naast het representatieve gamma wil de organisatie met het randprogramma immers ook inspireren in het businessluik van de bezoekende lingeriezaken. De invulling van het programma is als volgt: Be PRO: als lingeriezaak moet je je inmiddels zeer PROfessioneel organiseren: een businessplan kan hierbij helpen. Alsook inzichten om meer verkopen te realiseren. In een workshop met een retailspecialist worden tips gegeven om deze méér-omzet voor elke lingeriezaak binnen handbereik te krijgen. Be ACTIVE: hier wordt er ingespeeld op de actuele trend van voldoende sporten, bewegen of meditatie en dit met gamma’s die hierop aansluiten: sportlingerie, yoga-outfits, enzovoorts. Er wordt een trendforum aan gewijd en er wordt een mini (capsule)-modeshow georganiseerd. Be PRO-ACTIVE: sociale media zijn inmiddels alom vertegenwoordigd. Ook voor een lingeriezaak kunnen ze slim worden ingezet om meer aandacht en promo voor je zaak te generen en/of uiteindelijk zelfs méér verkoop. De beste tips & tricks worden meegegeven, suggesties hoe je één en ander zelf kunt aanpakken of wanneer je misschien toch het beste een expert kunt inschakelen. Maar alles zeer praktische en direct toepasbaar in de eigen zaak. Voor bezoekers die van iets verder naar LingeriePRO afzakken heeft de organisatie voor een unieke selectie gezorgd van hotspots in Kortrijk om deze te combineren met een beursbezoek. De beste hotels, de hipste bars en restaurants, de leukste shopping of andere coole plekjes in Kortrijk kunnen zo een mooie aanvulling zijn op een dagje beursbezoek. U kunt ze terugvinden op de website Lingeriepro.be onder Bezoeker bij de rubriek Cityguide. Hier kan je bovendien je gratis voorregistratie in orde brengen om de vakbeurs vlotjes te bezoeken. Meer informatie: www.lingeriepro.be TWEEDE EDITIE VAN LINGERIEPRO IN KORTRIJK XPO NA HET SUCCES VAN DE ZOMEREDITIE IS DE VAKBEURS LINGERIEPRO AAN ZIJN TWEEDE EDITIE IN KORTRIJK XPO TOE. DIT WORDT DE 41STE EDITIE WAARBIJ DE SECTOR VAN DE BODYFASHION IN DE BENELUX ELKAAR LIVE ONTMOET, TRENDS KAN SPOTTEN EN ORDERS KAN PLAATSEN. EEN UNIEK VAKTREFFEN WAARVAN DE WAARDE VOORAL NA COVID MEER DAN OOIT DUIDELIJK IS GEWORDEN. DE AANKOMENDE WINTEREDITIE VAN LINGERIEPRO VINDT PLAATS OP ZONDAG 29 & MAANDAG 30 JANUARI 2023 IN KORTRIJK XPO. PRAKTISCHE INFORMATIE Datum: zondag 29 & maandag 30 januari 2023 Tijd: elke dag van 9:00 – 18:00 uur Waar: Kortrijk Xpo

WWW.MAGICBODYFASHION.COM

SECOND SKIN NR 1 2023 28 COLLECTIENIEUWS HERFST/WINTER 2023/2024 PASSIONATA BY CHANTELLE BIEDT EEN EIGEN, SPEELSE EN VERLEIDELIJKE KIJK OP DE Y2K-TREND MET TROTS KONDIGT PASSIONATA BY CHANTELLE DE NIEUWE COLLECTIE VOOR DE HERFST/WINTER VAN 2023/2024 AAN. IN DE AFGELOPEN PAAR SEIZOENEN WAS DE HEROPLEVING VAN Y2K-MODE IN AL ZIJN HELDERE, GLANZENDE GLORIE BIJNA ONMOGELIJK TE NEGEREN. DE VURIGHEID VAN DE VROEGE JAREN WERD VOOR HET EERST AANGEWAKKERD DOOR GEN Z IN 2020, TOEN ZE BOOTCUT-JEANS EN ZIJDEN SJAALS ALS TOPS OP TIKTOK BEGONNEN TE ROCKEN. KORT DAARNA WAS DE TREND OOK TE ZIEN OP DE CATWALKS EN IN HET STRAATBEELD. DE NIEUWE COLLECTIE BIEDT EEN EIGEN, SPEELSE EN VERLEIDELIJKE KIJK OP DEZE Y2K-TREND. MAAK KENNIS MET DE LIJNEN RODEO, ROMANE EN REBECCA. RODEO De nieuwe verleidingslijn, Rodeo, combineert grafisch opvallend kant met een spel van stoffen voor een onverwacht contrast en een eigentijdse look. Rodeo biedt verschillende snitten, waaronder een majestueuze body met een dubbele diepe halslijn. Het detail dat het verschil maakt: de nieuwe bandjes met de merknaam Passionata by Chantelle. ROMANE Romane is de nieuwe dagelijkse lijn van Passionata by Chantelle, herkenbaar aan zijn chique tule met hypnotiserende golven. De lijn is veelzijdig, het biedt een breed scala aan vormen, waaronder een hemdje en shorts, aangepast aan alle modewensen. REBECCA De lijn Rebecca is zeer verfijnd en is gemaakt van kenmerkend kant met een mix van grafische elementen en bloemmotieven. De sensuele strikbandjes en getextureerde bandjes zorgen voor een eigentijdse look. Rebecca is verkrijgbaar in twee kleuren: diepzwart en vurig rood. Meer informatie: Chantelle Lingerie Tel. +32 (0)3 32333655 | www.groupechantelle.com Romane Rebecca Rodeo

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4