Second Skin nr 1-2023 Online editie

SECOND SKIN NR 1 2023 10 Isabella is al meer dan 25 jaar werkzaam in de branche. Voor Aubade is ze negen jaar werkzaam geweest als countrymanager voor Noord-Europa (Scandinavië, Duitsland & Oostenrijk), daar heeft ze alle in- en verkoop facetten van de lingeriebranche geleerd. Ongeveer zes jaar geleden kwam er een nieuwe uitdaging op haar pad met Seafolly en maakte ze de stap om een agentschap op te bouwen met de merken die een sterk DNA hebben zoals Aubade, Seafolly, Jets, Maaji, Pretty London, Megami en de laatste die is toegevoegd aan het agentschap, is CCDK. Aubade is sinds dag één onderdeel van het portfolio en neemt een speciale plek in binnen het agentschap. “Aubade is een prachtig merk met een rijke historie, dat in de afgelopen jaren enorm is gegroeid. Die ontwikkeling heb ik van dichtbij meegemaakt en ik zie nog steeds een enorme groeipotentie in het merk. Hoe dat komt? Omdat Aubade continu blijft innoveren en daardoor inspeelt op de wensen en behoeften van consumenten en daarmee ook groeimogelijkheden biedt voor de lingeriezaken.” GROEIENDE VRAAG NAAR VERLEIDELIJKE ARTIKELEN Dat Aubade nog steeds een groei doormaakt, is onder meer te verklaren door de toenemende vraag naar verleidelijke artikelen, mede als gevolg van de coronacrisis. De consument wilde gedurende en na de coronacrisis op een andere manier geïnspireerd worden. Isabella legt uit: “Wij zagen dat de consument op zoek was naar iets verrassends, iets nieuws. Onder andere voor zichzelf, maar ook om de partner te verrassen en te verleiden. Aubade ontwikkelt innovatieve, comfortabele en kwalitatief hoogwaardige lingerie met een vleugje verleiding, daar ligt de kracht van het merk.” Door deze visie wordt Aubade vaak gezien als de ‘kers op de taart’, of een ‘snoepje’ voor in de lingerielade. Toch biedt het merk ook een sterke basiscollectie, waar ook verleiding in terugkomt. “De kracht van het merk, de verleiding, is inmiddels ook doorgevoerd in de basiscollecties van Aubade, waaronder de collectie Rosessence. In de Rosessence-lijn vind je mooie voorgevormde beha’s die naadloos zijn, maar wel volledig van kant wat de verleiding en romantiek van het merk niet verloochend. Kortom, het draait bij Aubade om de verleidelijke, romantische basiscollecties, met ‘snoepjes’ eromheen waar een verhaal met beleving inzit, zoals de capsulecollectie die in samenwerking met Elie Saab is ontwikkeld”, vertelt Isabella. SAMENWERKING ELIE SAAB Door de samenwerking met Elie Saab aan te gaan, bewijst Aubade haar innovatiedrang. “Veel merken zijn de afgelopen periode op safe gegaan, Aubade niet, dat past niet binnen het DNA van het merk”, vertelt Isabella. Waar eerder al is samengewerkt met Viktor&Rolf, Karl Lagerfeld en Iris van Herpen, wordt dit jaar de samenwerking met modeontwerper Elie Saab gelanceerd. Aubade wil met deze samenwerkingen lingerie en fashion samenbrengen, zodat er een verhaal ontstaat. Dit geeft de mogelijkheid om een beleving van fashion en lingerie te koppelen, waardoor je lingerie niet alleen op basis van pasvorm verkoopt, maar met een fashionverhaal. Door de samenwerking met Elie Saab komen culturen bij elkaar. Isabella presenteert ons tijdens het interview een krantenartikel in het NRC-handelsblad, waar een stuk over Elie Saab in staat. Het artikel staat in het teken van de Libanese modeontwerper, waarin duidelijk wordt dat hij een verhaal te vertellen heeft. Op vijftienjarige leeftijd begint Elie Saab met het ontwerpen van jurken om zijn ouders hiermee te ondersteunen en op zijn achttiende lanceerde hij zijn eigen merk. Door middel van zijn ontwerpen laat hij zijn Libanese afkomst zien. Zijn high fashion ontwerpen van luxe materialen en uitgekiende composities zijn momenteel niet meer uit de samenleving weg te denken, met ateliers gevestigd in Parijs en Beirut. De samenwerking met Aubade is de eerste keer dat de ontwerper met lingerie werkt. Hij benoemt het als ‘een heel persoonlijk en intiem item’. “Aubade en Elie Saab delen dezelfde liefde voor hoog vakmanschap, wat terug te zien is in de collectie”, aldus Isabella. “De collectie omarmt elk silhouet op een kunstige manier met sculpturale ornamenten, doordrenkt met glinsterende gouden Lurex-borduursels en contrasterend tule. De nachtkleding bevat gouden applicaties, details en diepzwart GROOT INTERVIEW ELIE SAAB X AUBADE: LINGERIE MET EEN VERHAAL- #CREATEYOUROWNRULES LIVE YOUR DESIRE HET FRANSE LINGERIEMERK AUBADE LANCEERT WEER EEN NIEUWE SAMENWERKING VOOR DE HERFST/WINTER VAN 2023/2024, NAMELIJK MET HAUTE COUTURE-ONTWERPER ELIE SAAB. DEZE SAMENWERKING VOLGT EERDERE SAMENWERKINGEN OP MET PRESTIGIEUZE MERKEN EN NAMEN ALS VIKTOR & ROLF, KARL LAGERFELD EN IRIS VAN HERPEN. DE CAPSULECOLLECTIE OMVAT DE ‘MY DESIRE’ LINGERIE EN DE ‘WHIMSICAL AFFAIR’ NACHTKLEDING, WAT STAAT VOOR SPEELSE VERLEIDING DIE ZICH MANIFESTEERT IN VROUWELIJKE VORMEN. ELIE SAAB SPEELT IN OP DEZE VERLEIDELIJKE SFEER EN ZET DE KENMERKENDE VROUWELIJKHEID VAN AUBADE IN EEN GLAMOUREUS LICHT. DE REDACTIE VAN SECOND SKIN GAAT IN GESPREK MET ISABELLA SARLET, EIGENARESSE VAN ISABELLA SARLET AGCENY, WAAR OOK HET MERK AUBADE ONDER VALT, OVER DEZE NIEUWE SAMENWERKING EN DE SUCCESFACTOREN VAN HET MERK.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4