Second Skin nr 1-2023 Online editie

SECOND SKIN NR 1 2023 40 MAGIC Bodyfashion heeft het stoffige imago dat omtrent shapewear heerste, weten te veranderen in de afgelopen jaren. “MAGIC Bodyfashion laat zien dat shapewear ook fashionable kan zijn. We spreken de moderne vrouw aan, ongeacht de leeftijd, die zich goed wil voelen én er goed uit wil zien.” Dat er behoefte is aan fashionable shapewear en innovatieve solutions, blijkt uit de groei van het bedrijf in de afgelopen jaren. Ondanks de coronacrisis, de oorlog in Europa en de gevolgen daarvan, gaat het MAGIC Bodyfashion voor de wind. “Hoe dat verklaard kan worden? Door een combinatie van verschillende factoren. We zaten, en zitten, in een onzekere periode, maar zijn toch blijven innoveren. Vier keer per jaar lanceren we nieuwe producten, die vervolgens automatisch aan ons NOS-assortiment worden toegevoegd. Dat is in de afgelopen jaren onveranderd gebleven. Iets wat ook onveranderd is gebleven, is onze service. We staan garant voor een snelle en betrouwbare levering, ook in moeilijke tijden. Kortom, we komen onze afspraken na.” Tot slot heeft ook het duurzaamheidsprogramma van MAGIC Bodyfashion bijgedragen aan het succes. “Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het verduurzamen van ons assortiment en onze doelstelling is om in 2025 80% van onze collectie sustainable te maken. Al deze factoren hebben ervoor gezorgd dat we de afgelopen twee jaar, ondanks alle onzekerheden, verder zijn gegroeid. Zelfs harder dan ooit”, vertelt Linda. BLIJVEN INNOVEREN Als gevolg van het succes worden veel producten van MAGIC Bodyfashion door andere leveranciers op een slechte manier gekopieerd. Toch maakt Linda zich daar geen zorgen om. “Ik zie het juist als een compliment dat er merken zijn die onze collectie willen nabootsen. Daarnaast houdt het ons scherp. We zijn een voorloper in de branche en willen dat ook blijven, het is daarom onze taak om continu te innoveren. Het gevaar is echter dat er op die manier wel slechte kwaliteit qua solutions op de markt komt." Die innovatiedrang uit zich onder meer in de vier productlanceringen per jaar. Op de vraag hoe de ontwikkeling van deze innovaties iedere keer tot stand komt, antwoordt Linda: “We hebben een gevarieerd team van zowel jonge als ervaren mensen met verschillende achtergronden, wat ervoor zorgt dat we elkaar aanvullen in onze ideeën. We hebben een unieke drive om continu in te spelen op de behoeften in de markt. Hoe we dat doen? Door het gesprek aan te gaan met onze klanten en door te durven innoveren. Daarbij is het wel van belang om niet simpelweg producten te lanceren om maar weer iets nieuws op de markt te brengen. Wij stellen onszelf altijd de vraag wat we kunnen toevoegen aan ons bestaande assortiment om de winkelier en uiteindelijk de consument te kunnen voorzien in hun behoeften. We streven ernaar om met ieder product een wow-factor te creëren.” INTERVIEW “WE WILLEN EEN VOORLOPER BLIJVEN, HET IS DAAROM ONZE TAAK OM CONTINU TE INNOVEREN” SINDS DE OPRICHTING STAAT HET NEDERLANDSE MERK MAGIC BODYFASHION BEKEND OM ZIJN HOOGWAARDIGE SHAPEWEAR EN SOLUTIONS. NOG STEEDS ZIJN SHAPEWEAR EN SOLUTIONS DE BELANGRIJKSTE ONDERDELEN VAN HET MERK, MAAR INMIDDELS BIEDT MAGIC BODYFASHION VEEL MEER DAN DAT EN BESTAAT HET ASSORTIMENT UIT ACHT VERSCHILLENDE PRODUCTGROEPEN. VANAF HET MOMENT DAT LINDA LEESTEMAKER EN MARC DE GRAAFF RUIM TIEN JAAR GELEDEN MAGIC BODYFASHION OVERNAMEN, IS HET MERK STEEDS VERDER GEGROEID. INMIDDELS IS DE OMZET VERVIERVOUDIGD. EEN KNAPPE PRESTATIE, AL BLIJFT LINDA ER ZELF NUCHTER ONDER. “WE HEBBEN ONS SINDS DAG ÉÉN VASTGEHOUDEN AAN ONZE VISIE EN DAT HEEFT ZIJN VRUCHTEN AFGEWORPEN”, GLIMLACHT LINDA. ALS GEVOLG VAN DE GROEI HEEFT MAGIC BODYFASHION IN HET AFGELOPEN JAAR EEN TWEEDE PAND GEOPEND IN ALMELO, OOK MET HET OOG OP DE TOEKOMST. WANT AAN DIE GROEI KOMT VOORLOPIG NOG GEEN EINDE ALS WE HOREN WELKE INNOVATIES ER DIT JAAR GEÏNTRODUCEERD WORDEN.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4