Second Skin nr 1-2023 Online editie

SECOND SKIN NR 1 2023 9 INTERVIEW “De afgelopen jaren heeft ons bedrijf veel inspanningen geleverd om onze merkenportefeuille, waaronder Femilet, complementair te herstructureren”, vertelt Patrick. “Het doel van deze herstructurering was om ons aanbod completer te maken. Nu is het moment aangebroken om ze allemaal onder één sterke en betekenisvolle naam, Chantelle, te brengen. Zo hebben ze baat bij de uitstraling en bekendheid van het merk Chantelle, wat de lijnen en reeksen van vroegere merken uiteindelijk zal helpen in een breder klantenbereik.” Tegelijkertijd met de merkverandering, naar Chantelle EasyFeel, is ook het lingerieaanbod van het vroegere Femilet uitgebreid. “We hebben het lingerieaanbod verder ontwikkeld om een unieke Scandinavische mix van zacht comfort en pure vrouwelijkheid te creëren, een combinatie waarvan we weten dat het overal ter wereld potentie heeft. Die combinatie is precies waar dit nieuwe segment van Chantelle EasyFeel op aansluit: een duidelijke samentrekking van de componenten "easy fit" en "soft feel", aspecten die de producten bijzonder aantrekkelijk maken en waardoor ze zo geliefd zijn bij klanten die de stap naar Femilet waagden.” EIGENSCHAPPEN De naam verandert, maar de waarden die het merk al die jaren heeft nagestreefd, blijven hetzelfde. Patrick legt uit: “We behouden dezelfde producten, dezelfde serienamen, dezelfde pasvorm, dezelfde kwaliteit geproduceerd in dezelfde eigen fabrieken. Kortom, alleen het merk wijzigt in Chantelle, zodat vanaf nu al het cliënteel deze Scandinavische positionering kan ontdekken onder een bekend en vertrouwd merk.” Op de vraag wat dit segment van Chantelle uniek maakt, antwoordt Patrick: “Wat EasyFeel zo bijzonder maakt is de combinatie van ongekende zachtheid, comfort, pure vrouwelijke producten voor elke dag, een gemakkelijke pasvorm, geruststellende snits en een groot aantal maten. Daarnaast staat het segment bekend om de minimalistische Scandinavisch stijl. Puurheid. Zo gaat het om ondoorzichtige stoffen met een zacht design en weinig of geen tierlantijntjes of sieraden.” MUSTHAVE VOOR LINGERIEZAKEN Door het brede maatbereik, de gemakkelijke pasvorm, de zachte materialen en betaalbare prijs is Chantelle EasyFeel voor een brede doelgroep toegankelijk, wat ervoor zorgt dat het merk erg aantrekkelijk is voor iedere lingeriezaak. “Chantelle EasyFeel is er voor vrouwen van alle leeftijden die op zoek zijn naar eenvoud en natuurlijkheid, gecombineerd met ongekende zachtheid en ultiem comfort. Omdat het merk een brede doelgroep aanspreekt, zijn wij ervan overtuigd dat Chantelle EasyFeel voor vele klanten van toegevoegde waarde zal zijn.” Patrick kijkt er enorm naar uit om, samen met de lingeriezaken, het merk Chantelle verder uit te bouwen. “We staan aan het begin van een nieuw tijdperk voor ons merk. We kunnen niet wachten om met Chantelle - na Badmode, SoftStretch, Periodiek ondergoed, Chantelle X en EasyFeel - nieuwe trends te bestuderen en zo verdere impulsen te geven aan de mooie lingeriemarkt!” Meer informatie: Chantelle Lingerie Tel. +32 (0)3 32333655 www.groupechantelle.com CHANTELLE HERLANCEERT 'FEMILET' ONDER DE NAAM 'CHANTELLE' IN 2021 INTRODUCEERDE DE CHANTELLE GROUP EEN VERNIEUWDE VISIE VOOR HAAR MERKENPORTFOLIO GENAAMD 'THE MEGABRAND PROJECT'. DE NAAM CHANTELLE BELICHAAMT NU HET HELE BEDRIJF EN VERBINDT AL ZIJN MERKEN ROND GEDEELDE WAARDEN. ONLANGS KONDIGDE CHANTELLE AAN DAT OOK HET MERK FEMILET EEN NAAMSVERANDERING ZAL ONDERGAAN. HET MERK GAAT VANAF NU VERDER ALS SEGMENT EASYFEEL ONDER DE MERKNAAM CHANTELLE. DE REDACTIE VAN SECOND SKIN GAAT IN GESPREK MET DIRECTEUR PATRICK VANTHILLO OVER DEZE KEUZE.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4